Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dziwny problem z moca
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dziwny problem z moca
Autor Wiadomość
taz87 



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 34
Skąd: Mielec



  Wysłany: Wto Lip 17, 2012 08:28   [R75] Dziwny problem z moca
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Czytałem parę tematów na ten temat ale żaden nie rozwiązuje mojego problemu, a więc do rzeczy. Wróciłem własnie z Muszyny więc same ostre podjazdy i zjazdy. W aucie mialem 4 osoby + bagaż więc waga nie była nie wiadomo jaka. I coś jest z autkiem nie tak, bo lekki podjazd pod góre i auto nie idzie tylko redukuje z 1 na 2 i ciągnę do 3 tys. obroty i dopiero jak załączy sie turbo to auto dostaje kopa a powiedzmy jade na 3 jakies 1,800 obr. i ja cisne a obroty i prędkość lecą w dół na łeb na szyje. i niewiem co jest nie tak. Stwierdzę że inni mieli silnik 1.1 benzynke i szedł jak rakieta a ja daleko z tyłu. (Dodam ze jestem po wymianie oleju i filtrów (full), olej napędowy tylko Verva) Czy macie też takie objawy? Co może być tego przyczyną? Czy też tak zachowuje się to autko w górach? Mieszkam w takim terenie bo cały czas płasko że nie idzie wyczaić że tak się dzieje.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 17, 2012 08:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 17, 2012 08:51   

Przynajmniej raz lub dwa razy do roku jesteśmy R75 w górach (bagażnik w kombi załadowany po dach). Trochę tam jeździmy i nigdy nie miałem tak jak piszesz.
Ciągnie dobrze na 3 lub 4 w zależności od wzniesienia. moze dwa lub trzy razy musiałem zredukować do 2 ale to z powodu małej prędkości i za małych obrotów na 3ce.
Oczywiście w takich warunkach trzeba trzymać silnik powyżej 2000 obrotów.
Trzeba trzymać pedał gazu i nie puszczać podaczas podjazdów aby zapewnić odpowiednie ciśnienie doładowania. Jak odpuszczasz z gazem to turbinka zwalnia, potem turbodziura i brak mocy. Przy redukcjach na wzniesieniach nie poszczać pedału gazu do końca, pozwolić aby silnik napędzał nadal turbinę.
Oczywiście nie uczę cię tutaj jeździć tylo piszę jak ja jeźdżę po górach.
Może masz jakiś problem intercoolerem, jakaś nieszczelność.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lip 17, 2012 09:21   

taz87, sprawdź przepływomierz...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
taz87 



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 34
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Lip 17, 2012 09:49   

Pieta ja przyznam się że trochę odpuszczałem pedał gazu ale powiem Ci że w wężach z intercoolera mam jakiś syf jakiś olej smar niewiem co to jest i czy to ma tak być? a jak mogę sprawdzić czy mam szczelny intercooler ? A co do przepływki Rowan to mam nową (zamiennik) ale przeplywkę to trzeba jakoś resetowac po podpięciu czy jak bo tylko ja wpiołem i tyle.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 17, 2012 09:52   

mi pod górki bardzo dobrze ciągnie :) więc potwierdzam słowa Pieta,
 
 
taz87 



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 34
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Lip 17, 2012 11:18   

Nie macie jeszcze jakis pomysłow co do mojego problemu???
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 17, 2012 12:40   

O przepływkach w zamienniku słyszałem wiele złych opinii. Wilu twierdzi że tylko oryginał.
Masz olej w IC i na dolocie - tak ma być, trochę zawsze będzie. Ale nie może być tyle, że się leje.
Jak masz nieszczelność to zazwyczaj widać, bo wtedy pluje przez nieszczelność włąśnie tym olejem. Pooglądaj dokładnie wszystkie rury i ich złącza od turbo do kolektora dolotowego.

Może EGR masz zawieszony (otwarty), czyli cały czas silnik oddycha splinami. Normalnie powinien się otwierać na wolnych obratach i przy małym zapotrzebowaniu na moc.

Sprawdź west gate na turbo (taki mieszek z cięgnem) jak dodasz gazu (duże ciśnienie doładowania) to powinien ruszać się i otworzyć zawór upustowy. Może masz cały czas otwarty i turbo nie dmucha jak trzeba.
 
 
taz87 



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 34
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Lip 17, 2012 13:13   

Pieta ale masz moze jakis fajny rys. gdzie znajduje sie zawór EGR to bym go przeczyscł i mam nadzieje ze to nie jest jakas skomplikowana rzecz wyczyscic go??? I masz u mnie browara za informacje.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 17, 2012 13:40   

Wystarczy poszukać w google, tysiące zdjęć
http://www.google.com/sea...iw=1772&bih=990

tutaj wyszukaj EGR
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
będziesz miał mnustwo materiałów łącznie z pozbyciem się go lub wyłączeniem.
Ja jeżdżę na wyłączonym, poprostu zakorkowany wężyk z podciśnieniem (zawór w żadnych warunkach się nie otwiera). Kolektor czysty od nagaru i potencjalnych problemów mniej.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 17, 2012 21:26   

potwierdzam, że przepływomierz jako zamiennik działa podobnie jak uszkodzony oryginał Boscha, czyli nie działa wcale :D
jednakże sprawa do wyjaśnienia, wystarczy kompa podpiąć i sprawdzić odczyty z przepływomierza.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lip 17, 2012 23:46   

kris-tofer napisał/a:
jednakże sprawa do wyjaśnienia, wystarczy kompa podpiąć i sprawdzić odczyty z przepływomierza.

Wystarczy go odpiąć i będzie wszystko jasne;)
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 18, 2012 14:53   

nie zawsze, u mnie padnięta przepływka i po jej odpięciu nie ma wzrostu mocy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z mocą
rada Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lut 09, 2009 15:02
Rowan
Brak nowych postów [R75] Problem z mocą !!
krzesin Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Wrz 06, 2007 13:34
Paul
Brak nowych postów [R75] Benzyna - problem z mocą
proszę o porady :)
Boncky Rover serii 75, MG ZT 15 Pią Lis 27, 2009 12:25
Boncky
Brak nowych postów [R75] Problem z mocą, zaworek podcisnienia
jesaj Rover serii 75, MG ZT 27 Sob Lut 26, 2011 10:20
jesaj
Brak nowych postów [R75] Co się stało z mocą(chyba znalazłem problem ???
Maciej_R75v6 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lip 26, 2014 23:38
Wizard_gp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink