Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400/R45] Poprawienie oryginalnego otwierania tylnej klapy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400/R45] Poprawienie oryginalnego otwierania tylnej klapy
Autor Wiadomość
yogibear 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 33
Skąd: EL

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 18, 2012 21:47   [R400/R45] Poprawienie oryginalnego otwierania tylnej klapy
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,

Jakiś czas temu śledziłem wątek o siłownikach na tylnej klapie, ktoś napisał, że u niego działa tak oryginalne mocowanie. To sprawiło, że zabrałem się za to w weekend.

Wystarczy je trochę poprawić i działa super bez potrzeby inwestowania w siłowniki i wiercenia.

Zaczynamy od wyjęcia prętów, które skręcone powinny wypchnąć klapę do góry.
Na zdjęciu 1 widać jak należy je wyjąć. Na początek tworzymy coś w rodzaju dźwigni i wysuwamy pręt w kierunku zielonej strzałki. Druga strona tak samo.

Po wyjęciu i położeniu na płaskiej powierzchni skupiłem się na krótszym zagięciu. Zobaczyłem, że nie są one wygięte w jednej płaszczyźnie, odchylają się tworząc dość mały kąt ostry z podłożem. Zwiększając ten kąt poprawimy siłę z jaką będzie otwierana klapa. Zielony fragment wkręciłem w imadło, żółty wykrzywiłem bardziej młotkiem, złożyłem całość, zwracając uwagę, żeby założyć pręty na dobre strony aby stawiały większy opór i działa. Dodatkowo podłożyłem jeszcze filc w miejsce widoczne na filmie co dodatkowo poprawiło działanie - dwie takie warstwy jak na filmiku.

http://youtu.be/O8bFRqC1b_U
http://youtu.be/1vpyDdlwYC4
_________________
Chcesz zrobić coś dobrze?
Zrób to sam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 18, 2012 21:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Lip 18, 2012 21:55   

Mogę dopowiedzieć, że ja w swojej 416-tce po prostu zamieniłem sprężyny miejscami i uzystkałem zadowalający efekt samoczynnego otwierania się klapy bagażnika po zwolnieniu zaczepu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 19, 2012 16:01   

yogibear, zrobilem moda ktorego zaproponowales, pomysl ciekawy nie powiem, ale....
Po krotkiej zabawie bagazniekiem :P zaczalem doceniac oryginalne rozwiazanie i chyba bede na nowo odginal. w oryginale lekko pyk i sie otwiera, lekko pyk i zamyka, a teraz moze i fajnie sie otwiera ale zamykanie takie mniej przyjemne. zawsze odchodzac od saqmochodu tylko jednym palcem w bagaznik i ladnie sie zamykalo bez halasu, a teraz niestety trzeba pizgn..... jak wartburgiem
 
 
 
rapek 




Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 20, 2012 05:36   

w swoim sedanie mam silowniczek po lewej stronie zamontowany, wieczorem pokaże filmik jak to działa fajnie ;]
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lip 20, 2012 09:30   

Te sprężyny nic warte nie sa :D Wole jednak siłowniki :)

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64349
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 20, 2012 11:04   

Remigiusz napisał/a:
Te sprężyny nic warte nie sa :D Wole jednak siłowniki :)

A ja tam uwazam ze wygiecie pretow daje taki sam efekt jak silowniki, no i taniej i latwiej. co nie zmienia faktu ze jak juz wspomnialem wczesniej oryginalne rozwiazanie bardziej mi podchodzi.
Remigiusz napisał/a:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64349

Mi sie trzyma w pozycji otwartej, nigdy nie spadlo mi na glowe
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lip 20, 2012 11:22   

bizon, Bez wiatru się ona trzymała w gorze :wink: Mi spadła już za wiele razy na głowę :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
driftdreamer 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 393
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lip 24, 2012 19:50   

Jest jakiś problem z wyjęciem tych drutów??
darek_wp, mówisz, żeby zamienić miejscami i będzie się otwierać do końca :mrgreen:
to chyba najlepszy sposób...
yogibear, czy nie ma innej opcji niż kombinerki i darcie lakieru :mad:
 
 
yogibear 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 33
Skąd: EL

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 24, 2012 22:48   

yogibear, czy nie ma innej opcji niż kombinerki i darcie lakieru :mad: [/quote]

Możesz próbować np. owinąć pręt w gumę i kombinerki. Po odgięciu działa już większa siła przy wciskaniu tego na miejsce i jest ciężko nie uszkodzić lakieru. Ja to pomaluje i myślę, że będzie ok.

Nie ukrywam, że brakuje mi przy zamykaniu lekkiego pchnięcia i zamknięte. Trzeba przytrzymać tak jakby klapę rękę do końca żeby się zamknęła.
_________________
Chcesz zrobić coś dobrze?
Zrób to sam.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 25, 2012 08:35   

Cytat:
Jest jakiś problem z wyjęciem tych drutów??

ja zlapalem takim kluczem do rur (szwedem), lekki nacisk w dzwignie i bezproblemowo i chyb anic nie pozdzieralo.

driftdreamer napisał/a:
darek_wp, mówisz, żeby zamienić miejscami i będzie się otwierać do końca :mrgreen:
to chyba najlepszy sposób...

to chyba odosobniony przypadek, moze akurat jeden drut byl bardziej wygiety i akurat przeciwlegly uchwyt tez
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Blenda tylnej klapy
juniorksg Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lip 09, 2012 19:56
juniorksg
Brak nowych postów [R400] usunięcie emblematu z tylnej klapy
MateuszD416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Kwi 06, 2011 20:24
Jugol
Brak nowych postów [R45] Problem z wkładką tylnej klapy
michalmorag Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Sty 07, 2016 15:02
sTERYD
Brak nowych postów [R416Si 98r] Siłowniki tylnej klapy.
Resacro Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Paź 06, 2009 15:31
szoso
Brak nowych postów [R400] Problem z mechanizmem otwierania drzwi
ToMaSs1986 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Lis 10, 2008 18:32
polakpolak29



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink