Wysłany: Sro Lip 18, 2012 22:58 [Rover400 si] problem z doborem przewodów zapłonowych
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam
mam mały problem:) mianowicie jakieś 3 miesiace temu jak moja głowica poszła się sypać postanowiłem przełożyć silnik a z braku dostępu do czegoś konkretnego zostałem zmuszony zamienić mój wspaniały silnik 1,6 na 1,4:(
Silniczek 1,4 po całkowitym remoncie od a do z kosztował mnie 1200zł plus przekładka
wszystko było pięknie nawet za bardzo nie odczułem spadku mocy autka aż do momentu kiedy zaczoł pojawiać się problem szarpania silnikiem który z kilometra na kilometr się nasilał.
zaczełem od przeczyszczenia kopułki i palucha a ze względu na to że świece (ngk) i przewody (bosch) były prawie nowe więc ich nie ruszałem mimo usilnych starań mechaników przekładek kolektorów wylotowych sond itp. z mojego starego silnika problem pozostawał aż niedawno tak przez przypadek poświeciłem latarką i okazało sie że jedna ze świec jest okopcona i zaśniedziała po wymianie silnik przestał szarpać:) ale stracił na mocy i zaczoł strasznie "furgotać" jak bym jakimś ciągnikiem jechał wymieniłem dodatkowo filtr powietrza i paliwa problem pozaostał więc zaczełem znowu szperać w przewodach i okazało sie że te boschowskie paluchy tak jak by nie dochodzą do świeć a w dodatku mają straszne przebicia
pozdejmowałem obudowy z palców i poprzesówałem kable głębiej aby dochodziły do świeć a same przewody tymczasowo poizolowałem i na daną chwilę jest wszystko ok (no może silnik nie chodzi jeszcze tak równo jak powinien)
w związku z tym mam wielka prośbę do użytkowników roverków 400 jakie przewody byście polecili najlepiej do tych świec NGk posiadam też stare przewody z którymi autko przyjechało z niemiec i śmigało na nich 2latka a doczytałem gdzieś że można je rozebrać i do tych obudów powkładać tylko same nowe kable żeby wszystko dolegało i pasowało może macie jakieś pomysły albo sprawdzone przewody zapłonowe
z góry dziękuję
ps. czy po odpięciu silniczka krokowego silnik powinien inaczej pracować??? bo u mnie nie widać żadnej różnicy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 18, 2012 22:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
bardzo dobre, a nie najdroższe przewody możesz kupić NGK. na forum masz nawet podane numery kompletów, które pasują.
Podobnież niezłe są też electrospark, ale nie testowałem
Do boschowskich nie byłem i nie jestem przekonany
Cytat:
ps. czy po odpięciu silniczka krokowego silnik powinien inaczej pracować??? bo u mnie nie widać żadnej różnicy
jak już są ustalone obroty, to nic się nie zmieni, póki nie dodasz gazu,- przy puszczeniu gazu z wysokich obrotów silnik może się zdławić, ale na wolnych obrotach będzie pracował, tylko nie będzie regulacji obrotów w zależności od obciążenia i od nagrzewania.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum