herc, ja wlewałem płyn i jednocześnie ściskałem przewody gumowe przy chłodnicy aby jak najszybciej sie odpowietrzył oczywiście z odkręconym korkiem zbiorniczka... Po dolewaniu odczekiwałem parę minut aż zejdzie znowu płyn i dolewałem do póki nie stał na swoim poziomie...
Petrygo chyba weszło mi jakieś 2-4l...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu.
Potrzebujesz 3,2 litra.
Pierwsza wartość przedstawia ogólną pojemność całego układu chłodzenia, a druga to ilość potrzebna do okresowej wymiany, bo więcej się nie da, chyba, że rozkładasz silnik.
Phillippe napisał/a:
chce wymienić też płyn w bloku silnika.
A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 23:01
marthinez napisał/a:
Phillippe napisał/a:
chce wymienić też płyn w bloku silnika.
A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami.
Nawet jak go obrócisz to niby jak ma ten płyn wylecieć?
marthinez napisał/a:
Phillippe napisał/a:
marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu.
Potrzebujesz 3,2 litra.
Pierwsza wartość przedstawia ogólną pojemność całego układu chłodzenia, a druga to ilość potrzebna do okresowej wymiany, bo więcej się nie da, chyba, że rozkładasz silnik.
Phillippe napisał/a:
chce wymienić też płyn w bloku silnika.
A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami.
A ludzie to czytają i potem powstają dziwne opowieści. Jak to nie da się spuścić płynu z bloku? Nawet na zimnym motorze idzie spuścić całość, ostatnio po wymianie chłodnicy w SDI weszło ok 6L Ściągasz dolny wąż, odkręcasz korek ze zbiorniczka i leci, żadnej filozofii nie ma. Lejesz płyn zostawiasz odkręcony korek aż termostat puści, ciągle dolewasz płyn i gotowe.
Jak to nie da się spuścić płynu z bloku? Nawet na zimnym motorze idzie spuścić całość, ostatnio po wymianie chłodnicy w SDI weszło ok 6L Ściągasz dolny wąż, odkręcasz korek ze zbiorniczka i leci, żadnej filozofii nie ma. Lejesz płyn zostawiasz odkręcony korek aż termostat puści, ciągle dolewasz płyn i gotowe.
Według Haynesa w Ti tym sposobem spuścisz trochę ponad 3 litry.
Sam nie posiadam tego motoru więc cytuje książkę. Doświadczenia z tym nie mam.
bastek napisał/a:
Nawet jak go obrócisz to niby jak ma ten płyn wylecieć?
Najlepiej to spuścić cały płyn. Pierwsze to co zejdzie z chłodnicy i z silnika, ale i tak wszystko nie zejdzie, w silnikach benzynowych jest korek w bloku z tyłu pod kolektorem ssącym, należy go odkręcić i spuścić resztę płynu. Potem najlepiej przepłukać układ wodą z rozcieńczonym octem by usunąć kamień i inny syf, który zalega w układzie, po takim przepłukaniu można już zalać nowy płyn i mamy co najmniej 5 lat z głowy.
No niestety nie doczytałem posta i zrobiłem wymianę chłodnicy bez czyszczenia układu. Posłuchałem szpeca, który stwierdził, że trzeba przewracać blok i wypuściłem płyn tylko przez dolny wąż chłodnicy. Po zamontowaniu chłodnicy dolałem 5litrów i zabrakło litra czyli na oko 6l mi zeszło przy usuwaniu starego płynu. Nie wiem czy miało to jakiś wpływ, ale celowo rozgrzałem silnik przed spuszczeniem płynu. Ogólnie wszystko OK.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Nie Lip 15, 2012 00:27
Phillippe napisał/a:
No niestety nie doczytałem posta i zrobiłem wymianę chłodnicy bez czyszczenia układu. Posłuchałem szpeca, który stwierdził, że trzeba przewracać blok i wypuściłem płyn tylko przez dolny wąż chłodnicy. Po zamontowaniu chłodnicy dolałem 5litrów i zabrakło litra czyli na oko 6l mi zeszło przy usuwaniu starego płynu. Nie wiem czy miało to jakiś wpływ, ale celowo rozgrzałem silnik przed spuszczeniem płynu. Ogólnie wszystko OK.
Czyli oficjalnie kolejny mit obalony. Może jakiś mod by się zajął tym by dopisać takie rzeczy do FAQ by kolejne osoby nie powielały bzdur?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum