Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620ti] Przeskoczył pasek rozrządu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620ti] Przeskoczył pasek rozrządu.
Autor Wiadomość
hidy 



Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 16



  Wysłany: Nie Lip 22, 2012 21:26   [R620ti] Przeskoczył pasek rozrządu.
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996


Witam!
Jetem nowym pechowym :beczy: właścicielem R620ti oraz nowym użytkownikiem forum.
W moim nowo zakupionym R620 ti drugiego dnia po zakupie i zaraz po odpaleniu coś zaklekotało i silnik zgasł. Stało się - Przeskoczył pasek rozrządu. Po ponownym ustawieniu silnik nawet nie daje dźwięku zapłonu.
Jak przeskoczył? Po otwarciu pokryw paska w środku znalazłem kłębek sznurka prawdopodobnie z paska zębatego, domyślam się że na nim przeskoczył pasek na kole wału korbowego.

W związku z tym że szykuje się do zakupu silnika i zastanawia mnie z którego roku kupić silnik. (bo jest tańszy z 1995)
Mam model z 1996 a wbrew opisom mam już silnik z nowszej serii od 1997.
Czyli napis injection zamiast turbo, brak rozdzielacza zapłonu, oraz czujnika wałka rozrządu.

Czy silnik z przed 1996 da się łatwo zadoptować do kompa z po 1996?
Domyślam się że trzeba będzie przełożyć koło zamachowe ,które jest inne ze względu na inne sygnały czujnika położniena wału.

Zna ktoś dokładniej różnice starszy-nowszy model?
A może wymienić samą głowicę? - Jeszcze jej nie zdejmowałem - samo sprawdzenie to też koszt.
Pozdrawiam
Nawet nie pojeździłem :sad:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 22, 2012 21:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lip 22, 2012 21:57   

sprawdz stan tlokow, moze westarczy wymienic glowice tylko?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Nie Lip 22, 2012 22:01   Re: [R620ti] Przeskoczył pasek rozrządu.

Ja polecam robić swój silnik. Jak nie rozwaliło tłoków to dawać głowice do remontu lub kupić inną. Ja za zrobienie głowicy (wymiana zaworów prowadnic i uszczelniaczy) płaciłem około 1300 zł. Reszte robiłem sobie sam. :mrgreen: i uczulam na stan paska alternatora bo mi też wciągneło tylko jeden sznureczek z niego i było po zabawie
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Lip 22, 2012 22:20   

Ja mam trochę inną przypadłość - pisze w innym temacie.
Stoję i nie mogę odpalić. Zastanawiam się gdzie jest złącze diagnostyczne w Ti z 97 roku - po lifice.
Rave pokazuje okrągłą wtyczkę przy komputerze pod maską, ale ja czegos takiego tam nie mam.
Pewnie siedzi sobie pod kierownicą, tylko ak wygląda? Okrągła również, czy cos innego?
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



Wysłany: Pon Lip 23, 2012 07:28   

W bardzo dostepnym miejscu pod kierownica masz. Złącze podłużne OBD. Łatwo znaleźć. Na wierzchu jest i niezbyt głęboko - nad kolanami ;)
_________________
Jestem bo mnie nie ma...
 
 
hidy 



Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 16



Wysłany: Pon Lip 23, 2012 11:30   Re: [R620ti] Przeskoczył pasek rozrządu.

kwiatekt11 napisał/a:
Ja polecam robić swój silnik. Jak nie rozwaliło tłoków to dawać głowice do remontu lub kupić inną. Ja za zrobienie głowicy (wymiana zaworów prowadnic i uszczelniaczy) płaciłem około 1300 zł. Reszte robiłem sobie sam. :mrgreen: i uczulam na stan paska alternatora bo mi też wciągneło tylko jeden sznureczek z niego i było po zabawie


Jak zdejmowałeś głowice czy nie miałeś problemu z odłączeniem wydechu?
Jak odkręcić śruby sprężarki? Ma jakieś dziwne nakrętki.
Czy koszt zawierał uszczelkę głowicy, pokrywy zaworów?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lip 23, 2012 12:42   

nakretki sa pod nasadki 12tokatne
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
hidy 



Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 16



Wysłany: Pon Lip 23, 2012 14:24   

flapjck1 napisał/a:
nakretki sa pod nasadki 12tokatne


Dzięki,
Natomiast nie chciałbym kupować więcej niż jednej sztuki, możesz podać rozmiar nasadki?
PZDR
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Lip 23, 2012 15:13   

Turbinę ściagłem i wkładałem chyba z 5 razy :) więc moge pomóc w szczegółach.
Nakrętki są normalne 6-kątne. Możesz mieć rozmiar na klucz 8 albo 10 w zależnosci kto czym przykręcał. Gwint M8. I kolejny temat - były 2 typy gwintu - zwykły i drobnozwojny.
Gdybyś musiał wymieniać i kupować drobnozwojne - gdzies na forum podawałem namiary gdzie to dostać.

Gdybys potrzebował więcej info odnosnie demontażu, montażu turbiny - służę szczegółową pomocą.
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pon Lip 23, 2012 20:43   Re: [R620ti] Przeskoczył pasek rozrządu.

hidy napisał/a:
kwiatekt11 napisał/a:
Ja polecam robić swój silnik. Jak nie rozwaliło tłoków to dawać głowice do remontu lub kupić inną. Ja za zrobienie głowicy (wymiana zaworów prowadnic i uszczelniaczy) płaciłem około 1300 zł. Reszte robiłem sobie sam. :mrgreen: i uczulam na stan paska alternatora bo mi też wciągneło tylko jeden sznureczek z niego i było po zabawie


Jak zdejmowałeś głowice czy nie miałeś problemu z odłączeniem wydechu?
Jak odkręcić śruby sprężarki? Ma jakieś dziwne nakrętki.
Czy koszt zawierał uszczelkę głowicy, pokrywy zaworów?
odkręciłem kolektor od głoWicy, turbiny nie ruszałem bo niby po co. :mrgreen:
 
 
 
hidy 



Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 16



Wysłany: Sro Lip 25, 2012 21:10   Re: [R620ti] Przeskoczył pasek rozrządu.

Witam!

Po zdjęciu głowicy okazało się, że na oko poła zaworów się nie domyka głównie dolotowych.
Koszt remontu głowicy jest nieco wyższy od zakupu używanej.
Mam pytanie do znawców tego silnika:
Mogę zakupić głowicę używaną z modelu sprzed liftu - czy będzie pasowała?
Pytam ponieważ w sprzedaży są dwa rodzaje uszczelek pod głowicę, do wcześniejszych numerów silników i późniejszych.
Czy Ktoś wie czemu są dwa rodzaje?
Czy pokolizyjne delikatne odgniecenia na tłokach maj jakiś negatywny wpływ na pracę silnika?
PZDR
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 26, 2012 01:04   

Jeżeli chodzi o uszczelkę to dowiedz się w TomaTeamie, na pewno będą wiedzieli.
Jeżeli chodzi o remont głowicy to kolega klin18 ostatnio remontował. Zapytaj, może pomoże.
Ja bym remontował głowicę, kiedyś wymieniałem silnik i następnym razem bym się w to nie bawił. Najlepiej robić to co masz :)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lip 26, 2012 08:47   

wgniecenia na tlokach nie rzutuja

sprawdz tylko czy ktores nie ma ostrych krawedzi, jak cos to papierem sciernym zeszlifuj ( ostre krawedzie sa zarzewiem spalania stukowego )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
luki181vip 



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 2



Wysłany: Czw Lip 26, 2012 16:36   

praktycznie, jest to jakieś rozwiązanie jeśli chodzi o szlif tłoka papierem ściernym. Jednak jeśli chodzi o ten motor, a jest on przeznaczony do pracy na wysokich obrotach to każde zagłębienie wpływa na zwiększone ryzyko spalania stukowego. Należy jeszcze wziąć pod uwagę, że owe ryzyko potęguje zwiększony stopień sprężania, więc jakiekolwiek ubytki na tłokach są niepożądane. Jeśli już masz otwartą komorę spalania to chyba warto zrobić wszystko tak jak należy.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lip 26, 2012 20:53   

eeeee kolego, co ty mowisz?

jak ujmie towaru z tloka to stopien sprezania spadnie a nie wzrosnie, poza tym beda to tak znikome roznice ze nieistotne,

istotne bedzie tylko sumienne wydmuchanie wszystkich smieci z cylindra
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
luki181vip 



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 2



Wysłany: Czw Lip 26, 2012 21:17   

są mechanicy i mechanicy. jak ma wszystko na wierzchy a głowice musi wymienić to jaka to różnica?? trochę więcej pracy tylko, ale będzie miał pewność, że zrobił to jak należy od początku do końca. 620ti to nie byle pojazd tylko już poważny sprzęt, więc warto o niego zadbać. Jeśli kolega "hidy" chce to taki motor kompletny sprzedam za 600zł bo mi tylko miejsce zawala.
 
 
hidy 



Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 16



Wysłany: Pon Sie 06, 2012 21:40   już naprawiony

Witam!
:smile:
Już naprawiłem swoje nowozakupione ti , dodatkowe koszty to 750zł remont głowicy + uszczelka 160zł ajusa + pare innych uszczelek.
Wymieniono mi 9 zaworów i 5 prowadnic - prawdopodobnie sam doprawiłem kilka gdy próbowałem ustawic pasek po awarii. :neutral:
Silnik pracuje inaczej :lol: niż na początku, może jak kupowałem pasek już przeskoczył o jeden ząbek.

Mialkem duuuże problemy z odpowitrzeniem układu chłodzenia, ponieważ najprawdopodobniej przez zastępczy zbiorniczek wyrównawczy od VW polo i reduktor LPG. Ale jakoś się udało, odłaczałem przewody i się otpowitrzył.

Teraz czuć duże przyspieszenie ale od 3tyś obrotów, a jak u waszych ti?

Apropos Ma może ktoś niedrogo zbiorniczek wyrównawczy do ti lub sdi?

Pozdrawiam
PS polecam sprawdzić czy po wymianie rozrządu ("przez fachowca")wnętrze obudów rozrządu czy jest czyste i czy pasek jest dobrze naciągnięty.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Sie 08, 2012 00:52   

Nie mam pewności, ale chyba pasuje od Poloneza ten zbiorniczek.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
thorm 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 85



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 11:37   

od 3tys dostaje dodatkowego kopyta az w siedzenie wciska zamyka 2 układ wydechu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R618] Pasek czy łańcuch rozrządu
gelt Rover serii 600, Honda Accord 16 Pon Maj 07, 2007 21:32
sTERYD
Brak nowych postów [R620] Zerwany pasek rozrządu...
filo Rover serii 600, Honda Accord 60 Nie Sty 17, 2010 12:21
sknerko
Brak nowych postów [620SDI] Zerwany pasek rozrządu!
DeDe20 Rover serii 600, Honda Accord 16 Czw Kwi 27, 2017 17:38
DeDe20
Brak nowych postów [R620] Piszczący pasek - napinacz? pasek? rolka?
Matbia Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Lut 21, 2011 23:15
Matbia
Brak nowych postów [R620Ti] Coś stuka?
KatoSBE Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Cze 25, 2014 06:02
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink