Wysłany: Czw Lip 26, 2012 12:04 [Freelander] Stuki w dyfrze podczas zmiany biegów
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam,
Może mi ktoś odpowiedzieć czy normalne są wyraźnie słyszalne stuki w tylnym dyferencjale podczas jazdy i zmiany biegów, szczególnie z 3 na 4 lub podczas gwałtownego puszczenia pedału gazu podczas jazdy na 4 biegu. Zachowuje się to jakby dyfer miał duży luz na trybach.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 12:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Takie stuki są absolutnie niedopuszczalne i oznaczają że dyfer wkrótce się rozleci i lepiej zrób to szybko.
Znam przypadek zmielenia mocowania półośki.
Na pewno bym takim autem nie jeździł.
Rozebrać dyfer jak najszybciej zanim zmieli tryby.
Jeśli masz szczęście to wystarczy zmienić łożyska, uszczelniacze i koniecznie podkładki ustalające.
Jak masz pecha to do wymiany jest tylny dyfer oraz półośki z tylu.
Absolutnie auto nie do dalszej jazdy.
O której poduszce myślisz? Miałem ze dwa miesiące temu wymienianą przednia, ale widzę, że tylna prawa jest naderwana ale nie urwana. Nie mam też śladów uderzeń gumy o podwozie. Ale sprawdzę dokładnie te poduszki. Te dźwięki bardziej mi pasują do takich jakby uderzeń gumy o coś niż zgrzytanie trybów w dyfrze. Tym bardziej, że dyfer chodzi cicho podczas spokojnej jazdy.
Gdzie mniej/więcej znajdują się poduszki silnika, które należy sprawdzić (może jakiś rysunek z RAVE). Prawa poduszka dyfra ma lekko pękniętą gumę i nie wydaje mi się by ona była przyczyną stuków. Pozostałe poduszki dyfra są OK. Te stuki są raczej głuche, jakby uderzenia gumowym młotkiem o podwozie. Nie ma w nich metalicznego dźwięku sąd nie sądzę żeby dyfer był uszkodzony. Precyzując, te stuki są bardzo słyszalne gdy podczas jazdy na 4 biegu gwałtownie zdejmie się nogę z gazu.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Lip 28, 2012 21:30
Głuche stuki jak gumowym młotkiem to właśnie może być poduszka od dyfra...
Ja też słyszałęm różne dziwne dzwięki z tyłu podczas hamowania silnikiem, zmiany biegów, cofania i wiesz co to było? Tłumik! Część wewnętrzna dostawała specyficznych wibracji i wydawała dzwięk, jakby tryby się mieliły...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum