Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam,
Wymieniałem w swojej 75 moduł świateł LSM, po wymianie wyskoczył komunikat err w miejscu dziennego przebiegu.
Przeszukałem forum - znalazłem odpowiedz dlaczego tak sie dzieje ale nie moge znalesc odpowiedzi jaka metoda jest skuteczna zeby skasować ten błąd w przebiegu.
Czy rzeczywiście T4 wystarczy ( zgranie ze soba dwoch modułów LSM i licznika)??
Czy trzeba szukać jakiegos speca? jak coś jakiego?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 08:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jaco_Krakow, powinno wystarczyć T4:) ja też miałem w planach wymienić moduł bo szwankował po leciutkim zalaniu ale wysuszyłem wyczyściłem elektronikę w module i ożył i działa do dziś
byłem na kompie w boschu i nie poradzili nic na to:/
Co dokładnie trzeba zrobić, żeby to skasować??
wymienić zegary na te z auta z którego jest moduł ...ten error jest spowodowany niezgodnością przebiegu auta zapisanego w zegarach a tego zapisanego w module (to takie zabezpieczenie zapobiegające "kręceniu" liczników
...u mnie jest error bo wymieniłem zegary i w planach mam przylutowanie pamięci ze starych ale jakoś mało mi się do tego spieszy
...może nie musisz wymieniać całego modułu LSM, nie wiem co Ci w nim padło ale może udało by się zostawić starą pamięć LSM
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
wymienić zegary na te z auta z którego jest moduł ...ten error jest spowodowany niezgodnością przebiegu auta zapisanego w zegarach a tego zapisanego w module (to takie zabezpieczenie zapobiegające "kręceniu" liczników
...u mnie jest error bo wymieniłem zegary i w planach mam przylutowanie pamięci ze starych ale jakoś mało mi się do tego spieszy
...może nie musisz wymieniać całego modułu LSM, nie wiem co Ci w nim padło ale może udało by się zostawić starą pamięć LSM
ale jak pojeździsz z Err na liczniku to po chwili i tak przebieg się rozjedzie,
wymienić zegary na te z auta z którego jest moduł ...ten error jest spowodowany niezgodnością przebiegu auta zapisanego w zegarach a tego zapisanego w module (to takie zabezpieczenie zapobiegające "kręceniu" liczników
...u mnie jest error bo wymieniłem zegary i w planach mam przylutowanie pamięci ze starych ale jakoś mało mi się do tego spieszy
...może nie musisz wymieniać całego modułu LSM, nie wiem co Ci w nim padło ale może udało by się zostawić starą pamięć LSM
ale jak pojeździsz z Err na liczniku to po chwili i tak przebieg się rozjedzie,
nie rozjedzie bo stare zegary są z przed 2000 roku więc jeszcze nie mają tego zabezpieczenia (sprawdzałem bo zakładałem stare by sprawdzić czy przebieg jest ok i err się nie pojawia)
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Moduł był zalany i sie zjarał raczej nic z niego nie bedzie.
Czyli mam rozumieć ze nie da sie tego zrobić? bez pasujacych zegarów do modułu.
Moze ASO(land rovera) albo BMW cos poradzi na to? w BMW tez były takie wynalazki??
Do LSM'a dostaniesz się patentami od BMW.
Możesz odczytać ROM i nagrać do innego - powinno się udać - mnie się udało przez co rozpieprzyłem sobie cała konfigurację A może z Twojego modułu jeszcze coś się da zrobić?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nic sie nie da z nim zrobić zjarany jest.
Czyli ASO BMW powinno dać rade?
Co rozumiesz przez rozpieprzenie konfiguracji?:)
Kwestia jest w zegarach, w Twoim przypadku po wymianie LSMa jest rozny numer VIN, stad wyrzuca blad, pierwsze zegary rzeczywiscie nie mialy tej kontroli. Zaprogramowac (wpisac VIN) mozna tylko nowe zegary (lub z wymieniona koscia pamieci - i czystym wsadem pamieci - ale to tez niekoniecznie dziala) o programowaniu LSM nie slyszalem!. Zegary mozna zaprogramowac softem T4 lub BMW scannerem. Takze w Twoim przypadku bez kombinacji z rozbieraniem zegarow z lutowaniem nic nie poradzisz. Proponuje wczytac sie w Rave'a rozdzial o szynie CAN i IKE, tam jest ladnie opisana zasada dzialania - co z czego ciagnie dane i jak sa zapisywane.
Skontaktuj sie z Szymonem (pisal poradnik na temat wymiany zegarow) przerabialem z nim ten temat i podrzucilem mu fabryczne wsady pamieci (do diesla i benzyny) do dalszych cwiczen, ja dostalem nowe zegary z komputerem i dopiero po wpisaniu VIN zaktualizowal sie przebieg i zniknal Err.
A Konfiguracja pewnie odnosci sie do wyposazenia pojazdu - np kontrola trakcji, aktywne zawieszienie, tempomat itp..
Albo probowac przerzucic caly wsad ze spalonego LSMa do tego, ktory masz teraz. Tak czy siak bez rozbierania zadnym softem tego nie zrobisz. Moze da sie przelutowac tylko popalone elementy i w ten sposob naprawic stary LSM - chyba tak bedzie najszybciej.
No właśnie wspominamym przez kolegę wyżej PASOFTem (BMWSCANNER) w module LSM pozmieniałem za dużo, potem wgrałem nie swój ROM. Wbrew temu co piszą wszyscy mnie udało się zmienić licznik. Kilkanaście prób "wirte odometer" zaowocowało taką zmianą. Robiłem to tylko na próbę, chciałem sobie zmienić opcje w module komfortu... porypałem wszystko dokumentnie ale to tylko dla tego, że już miałem dość całej tej zabawy. Ja walczę z dokładką szyb z tyłu, stąd moje doświadczenia
Ja na Twoim miejscu spróbowałbym połączyć dwa LSMy w jeden. Z Twojego wyciągnąć ROM i przerzucić do sprawnego. Masz regulację świateł? Czy masz xenony?
Jeśli teraz Twój LSM jest nie żywy, to faktycznie żaden soft nie pomoże. Ale ja bym podjął próbę naprawy. Takie rzeczy jak VIN, kody ZCS (bez checksumy) możesz wrzucić do EWS, ECU itp. za pomocą PASOFTu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jade do elektryka co mi to robił po ten stary moduł, powiedzcie mi jak wyglada ten ROM w tym module, zebym mugł organoleptycznie chociaż ocenić czy sie nie zjarał.
A jak przerzuce ten ROM to juz nie bedzie potrzeby podpinać to jakiegos kompa?
Z regulacją świateł, bez xenona?
Wszystkie opcje możesz sobie zaprogramować na interfejsie za 100 zł + program PASoft
W module mógł się uszkodzić jeden z elementów SMD na płytce i jego wymiana może załatwić sprawę.
Mnie się wydaje, że Err na nowym LSMie jest z powodu o którym pisał wyżej koelga - złej wartości ODOMETER (licznik kilometrów) i niepoprawnego VINu, który nie może zidentyfikować się z resztą modułów - EWS, IPK, BCU (GM6).
Ogarnięty serwis np. laptopów czy sprzętu car audio powinien sobie z tym poradzić.
Jedyny problem jaki widzę, to zorganizowanie zasilania dla tego modułu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Moze ktoś z was sie orjentuje czy by nie wystarczyło zmienić (przelutować) pamięc ze starego LSMa do nowego??
Ktoś sie orientuje, który "procesor" czy jak tam sie to nazywa jest pamięcią?
Masz możliwość zrobienia zdjęcia w lepszej rozdzielczości?
Ew. odczytać symbol scalaka obok czerwonego elementu (nie wiem czy to kondensator) oraz z tego elementu pomiędzy kondensatorami elektrolitycznymi - te beczki na dole?
A to odbarwienie ciemne na górze z prawej to jest to spalenie?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
To co to się jarało żywym ogniem ?
To czarne z nóżkami wieloma mnie interesuje zarówno obok czerwonego jak i obok tych beczek
Oraz poglądowe zdjęcie jednej i drugiej strony całej płytki tylko w dobrej jakości - ostrości.
Najlepiej gdybym mógł to dotknąć i sobie posprawdzać. Myślę, że i tak najszybciej i najlepiej jak byś wsadził nowy LSM i zaprogramował tylko VIN i przebieg zgodny ze stanem faktycznym - licznika.
Szkoda, że masz tak daleko Chyba, żebyś wysłał mi nowy/używany LSM, podał VIN i licznik i mógłbym spróbować na swoim aucie to zrobić. Wstrzymałbym się jednak, aż spróbuję na jednym z kolegów wykonać cały ten proces, żeby nie obiecywać gruszek
Mój własny LSM rozwaliłem (softwareowo) i naprawiłem później, więc mniemam że się da w nim grzebać bez problemu
[ Dodano: Nie Sie 12, 2012 22:05 ]
Generalnie jestem w stanie zdalnie zaprogramować Ci LSM'a i wysłać.
99% że po zamontowaniu będzie śmigać
Mam nawet taki moduł (dwa halogeny (przód/tył) + regulacja wysokości świateł + regulacja jasności oświetlenia deski rozdzielczej). Moduł nie jest mój, ale mam pozwolenie żeby go za odpowiednią sumę sprzedać. Skontaktuj się na PW ze mną jeśli jesteś zainteresowany. Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dziś po paru m-cach od zakupu LSM'a postanowiłem go podmienić. Stary był skorodowany i ciągle wywalało 4 błędy. Kupiłem LSM z do świateł zwykłych, mimo iz mam xenony. Przedni panel sobie zmienię.
Po wsadzeniu "nowego" LSM wszytko działało, i nawet mogłem regulować wysokość świateł xenon pokrętłem jak w zwykłych
Oczywiście na liczniku palil sie Err
PaSoftem zmieniłem Vin w pozycji FGNSTR - poszło bez problemu
Przy oldmeter tak łatwo nie poszło bo wywaliło błąd i pokazał sie przebieg 0 - ale w sumie to tez nie problem bo po przekręcenu kluczyka LSM przepisał z IPK przebieg. Z małą różnicą tzn na IPK mam 245733 a na LSM pokazuje w pasofcie 245700 - czy tak powinno buc? W starym LSM tez miąłem taka rozbieżność
W tym momencie Err zniknął
Dalej - chcialem włączyć światła dzienne - skopiowałem rom wrzucilem na stronę https://forum.roverki.eu/lsmcode i wgrałem rom do LSM i tu niespodzianka - na IPK pokazało mi ze mam uszkodzone przednie żarówki od długich. Dzienne świeciły, ale lewa mniej wiecej tak jak powinna a prawa bardzo słabo. Wgrałem powrotem oryginalny rom i światła długie i wszystkie inne działają ok - wnioskuje ze sama elektronika od LSM jest ok
Nie wiem czemu tak się dzieje, na starym lsm dzienne były ok. Może dlatego, że ten nowy lsm jest pod zwykle żarówki a nie xenony?
Jak mu w PaSofcie ustawić ze ma xenony a nie zwykle?
Na tą chwilę mam wgrany oryginalny rom ze zmienionym vinem i kilometrami, ale pokrętło wysokości świateł już nie działa jak na początku, przestało po wgraniu pierwszego romu
Wielkie dzieki MaReK, za pomoc na PW
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum