tylne od kombi i sedana się różnią na pewno. przednie, nie wiem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Witam,
czy tylne amortyzatory z R75 kombi pasują do MG ZT-T? W sklepowych katalogach chłopaki nie mogą znaleźć amorków konkretnie do ZT-T, są tylko do R75.
Witam,
czy tylne amortyzatory z R75 kombi pasują do MG ZT-T? W sklepowych katalogach chłopaki nie mogą znaleźć amorków konkretnie do ZT-T, są tylko do R75.
Proszę o odpowiedź, jeśli ktoś wie.
Pozdrawiam
Orginalne były inne na 100% MG ma twardsze zawieszenie i niżej obsadzony jest cały samochód. Nie pamiętam jakie różnice wizualne są tylnich ale przednie sa znacznie któtsze od R 75, rodzaje amorków były dobierane względem charakterystyki sprężyn w danym samochodzie i dlatego charekterystyki pracy amortyzatorów też się różnią, pod tylną kanapą jest chyba naklejka mówiąca jakie amorkima ma twoje auto powinno też być oznaczenie na amortyzatorach jeśli są orginalne, a o to jakie były stosowane w MG ZT i MG ZT-T:
1. wczesne modele - standard GB RPD000150
2. standard wersja komfortowa GC RPD000151
3. wersja sportowa GD RPD000530
Z uwagi na to, że znacznie mniej było MG niż R75, tak mi się wydaje, nikt chyba nie robi amortyzatorów do MG po za orginalnym producentem jakim był Delphi ale nawet ta firma ma juz chyba zamienniki. Ja wsadziłem do swojego Monroe które są przeznaczone do R75 i jak narazie jestem zadowolony ale to dopiero kilka miesięcy, jeśli chcesz orginalne to musisz polować na ebayu czasami sie pojawiają lub kupić te które robi Delphi.
Moje to MONROE E1301 ponieważ obie strony są takie same więc tylko jeden numer części. Możesz także sprawdzić innych producentów bo jest kilku. Najlepszą reputacją cieszą się chyba amorki firmy Bilstein, model dla R75 to 19-214658 ale wybór należy do Ciebie. Wymieniając amorki sprawdź czy osłony od kurzu są nieuszkodzone oraz czy poduszki masz w dobrym stanie.
PS. poszukałem po forach i niktórzy ludzie piszą, że niby są inne do kombi ale nigdzie w sklepach nie widziałem wszędzie podają takie same jak do sedana.
Jeszcze raz dzięki za informacje, u mnie są amorki Delphi GB RPD 000150, i teraz pytanie do Forumowiczów, czy ktoś oprócz kolegi zedziczek posiadający ZT-T wymieniał amorki tył na amorki z Rovera 75? Czy faktycznie pasują? Rozmawiałem z jednym sprzedającym, który powiedział, że z R75 niby nie pasują do ZT-T.... i teraz już nie wiem, czy zamawiać do R75, czy nie...
Na twoim miejscu jeśli obawy kupiłbym orginalne, cena może troche wyższa (770PLN za dwa), ale będą podobne do tych co masz czyli które znasz a oprócz z racji tego że są nowe to i pracować będą lepiej.
Obaw nie mam, chodzi mi tylko o to, czy z R75 pasują do ZT-T. Jeśli tak, to nie będę przepłacał.
Jeszcze raz dzięki za informacje.
[ Dodano: Pon Sie 26, 2013 21:11 ]
P.S. W jakim sklepie bym nie pytał, to mogą zamówić tylko KYB od R75. Są podobno twardsze od standardowych w R75 - czy można wnioskować, że (skoro pod kątem budowy można je zamontować w ZT-T) będą się spisywać porównywalnie do seryjnych (w ZT-T są twardsze od tych w R75) ?
Jeśli chodzi o rozmiary powinny być identyczne lub prawie identyczne i nie powinno być problemu z ich zamontowaniem, wersja kombi samochodu jest cięższa ale bespośrednio nie ma to wpływu na amortyzator bo od przenoszenia ciężaru jest sprężyna, która jest twardsza przy kombi zazwyczaj. Zadaniem amortyzatora jest wyłapanie a raczej wychamowanie ruchów nadwozia, nowsze technologie amortyzatorów będą szybciej reagowały na zmiany a przez to ich praca będzie zazwyczaj skuteczniejsza niż tych starych zaprojektowanych 10 lat temu. Po za tym taki nowy nawet bez względu na charakterystyke powinnien lepiej pracować niż taki który już 10 lat podskakiwał sobie w aucie jak już pisałem:) bo z tego co mówisz to masz pierwsza wersje. Ale komfort jazdy będzie i tak dla każdego inny w zależności od upodobań więc puki nie sprawdzisz sam, nie będziesz wiedział . Możesz umówić się ze sprzedawcą że jak nie będziesz z nich zadowolony to je zwrócisz bo po kilkuset metrach nie powinno być widać że były używane, ale musisz uważać aby nie porysować, no i dobrym nawykiem jest przepompowanie czyli wciśnięcie kilka razy amorka rękami za nim założysz go do auta.
Odświeżę trochę temat bo zrobił się duży problem. Nie mogę do mojego kombiacza kupić tylnych amorków!!!. Ktoś próbował z tymi od sedana? Wiem że było ale jedni piszą że absolutnie nie pasuje, inny że pasuje. A może ktoś próbował?
na przód powinny pasować z e46, trzeba by tylko sprawdzić średnice amorków i inne jest mocowanie łącznika stabilizatora, ale wtedy zakładasz łączniki z BMW.
ale to tylko domysły nie miałem styczności, żeby pomierzyć i porównać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum