Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich
Mam problem z cieknącą pompą wspomagania kierownicy. Wiem, że to częsta niestety przypadłość naszych Roverków, bo raz, że przeszukałem gruntownie całe forum, a dwa, że wiem, że na szrotach takie pompy do dizla schodzą jak świeże bułeczki. Nigdzie nie znalazłem jednak jednoznacznej odpowiedzi na nurtujące mnie podstawowe pytanie: z jakiego innego modelu Rovera i/lub Hondy można przełożyć pompę. Mój wózek to Rover 220 SDi z klimatyzacją z 1997 - czy będzie pasowała do niego pompa od:
- Rover 400/420 SD/SDi
- Rover 600/620 SDi
- Rover 25 iDT
- Rover 45 iDT
- Honda Civic VI 2.0 TD
- Honda Accord V 2.O TD
Teoretycznie R400, R600, Civic i Accord mają dokładnie ten sam silnik, a R25 i R45 jego kolejną wersję - pytanie czy nie ma jakichś różnic w samej pompie albo np. innym osprzęcie, który napędzany jest tym samym paskiem (np. inne koła pasowe)? Jeśli jest tak, że generalnie można przełożyć, ale są jakieś różnice np. w mocowaniu czy króćcach - to jakie są to różnice dla poszczególnych modeli i czy są łatwe do przeskoczenia?
Wiem też, że do modeli z klimatyzacją są inne pompy niż do modeli klimy pozbawionych - na czym polega różnica i czy można pompę od samochodu bez klimy przystosować do samochodu z klimą poprzez przełożenie jakichś części ze starej pompy?
Co sądzicie o pomyśle naprawienia/regeneracji takiej pompy? Czy pompa uszczelniona wg tego przepisu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=59234 ma szansę spisywać się dobrze, czy też raczej jest to prowizorka na parę tygodni? Może lepiej zlecić to wyspecjalizowanemu warsztatowi? Czy ktoś orientuje się co wchodzi w skład takiej usługi regeneracji - tylko uszczelnienie czy coś jeszcze?
Generalnie czy oprócz uszczelnienia taka pompa ma jakieś części, które mogą okazać się uszkodzone lub zużyte i należy je wymienić? Wiem, że pompa od silnika benzynowego jako taka nie pasuje do diesla w ogóle ze względu na napęd pompy wody, ale czy w takim przypadku można z pompy od benzyniaka przełożyć części (chodzi mi o to, czy wewnętrznie są one takie same) - mogłoby się to opłacać, bo pompy od silników benzynowych są śmiesznie tanie na alledrogo.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 22, 2012 13:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rover 200, 400, 600, 25, 45 pompa jest taka sama z tego co pamiętam, oczywiście diesle
Dzięki za odpowiedź, ale czy jesteś pewien, że w każdym z tych samochodów (z silnikiem diesla rzecz jasna) pompa jest taka sama? Wg tego, co napisano tutaj: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=471883 pompy do różnych modeli mają różne oznaczenia. A to tylko modele tej samej generacji z tą samą wersją silnika: 200, 400 i 600. Sprawa się pewnie komplikuje jeszcze bardziej z kolejną generacją L-series w 25 i 45. Czy to tylko kwestia oznaczeń, czy faktycznie są jakieś różnice? Znalazłem pompę od 45 ale nie jestem pewien czy podejdzie, a nie chcę też kupować w ciemno.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Luboń/ k. Poznania
Wysłany: Wto Sie 07, 2012 16:38
Witam
Korpus pompy jest taki sam,pompa może różnić się odsadzeniem koła paska wielorowkowego lub kierunkiem wyjścia krućca zasilania pompy,ale te elementy można przełożyć ze swojej uszkodzonej pompy ponieważ są przykręcane
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum