Wysłany: Pon Sie 06, 2012 21:34 [R25] Kontrolka (!) paląca się w konkretnym zakresie obrotów
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
szczerze mówiąc nie bardzo nawet wiem jak tego szukać czy już nie było na forum, ale do rzeczy.
Mam następujący problem:
na 2 biegu od ~2,5k do ~3,2 RPM oraz na 3 od ~2,9 do ~3,3 RPM pali/ żarzy mi się czerwona kontrolka z (!).
Nie występuję to na żadnych innych biegach ani na luzie. Co ciekawe jest tylko kiedy idziemy 1->2->3 , przy redukcji 4->3 i 3->2 to nie występuje.
Ma ktoś jakiś pomysł czego to objaw?
Z góry dzięki
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 06, 2012 21:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2011 Posty: 74 Skąd: Knurów
Wysłany: Czw Sie 09, 2012 09:48
w porzednim samochodzie miałem problem podobny. Zapalała mi się kontrolka hamulca przy wysokich obrotach silnika (niezależnie od tego na którym biegu jechalem). Skończyło sie na wizycie u elektryka i przeglądzie alternatora.Przyczyna była banalna, okazało się ze wymieniając alternator za słabo go dokreciłem i po kilku miesiącach "brakowało masy".
Dziwne zachowanie się niektórych kontrolek może mieć swoją przyczynę w ukladzie ładowania, na poczatek nie zaszkodzi zwykłe zmierzenie napięcia ładowania, jesli się nie mylę przy sprawnym alternatorze powinno byc ok 14 V
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Sie 09, 2012 10:45
Mi czasem się zapali - nie bagatelizował bym - może być tak że gdzieś tam powoli ubywa i dlatego teraz się pali a wcześniej nie było znać - np. deptamy gaz w podłogę auto się podnosi - czujnik przechyla i pokazuje się kontrolka. Można przewody giętkie sprawdzić, czasem tłoczek gdzieś przepuszcza jest tego trochę . Nie mówię że to to - najlepiej dolej płyn jak kontrolka zniknie i za jakiś czas ponownie się objawi to trzeba się z taką awarią liczyć...
Tak jak koledzy wyżej piszą sprawdź poziom płynu hamulcowego. Ja na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze jaki jest stan tarcz i klocków hamulcowych bo mogą się już kończyć i przez to ubyło płynu bo układ przy słabych klockach i tarczach ma jakby większą objętość bo tłoczki są wtedy bardziej wysunięte
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum