Wysłany: Wto Sie 14, 2012 18:01 [416 Si] Blokada koła zamachowego/silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam,
właśnie jestem w trakcie wymiany rozrządu i pilnie potrzebuje pomocy. Nie mogę zlokalizować blokady koła zamachowego(dziura na 6.5 mm wiertło). Prosił bym o szybkie i możliwie dokładne wskazanie mi miejsca gdzie się znajduje.
Z góry dzięki!
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 14, 2012 18:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja osobiście jak robię rozrządy w roverach z silnikami serii K to blokuję koła zębate wałków rozrządu tą właśnie blokadą. Bynajmniej nie są to jakoś specjalnie trudne silniki, jeśli idzie o wymianę rozrządu;-)
Te skrzynie chyba nie mają otworów, nie przypominam sobie nic takiego. Ja odkręcam blachę koło rozrusznika i blokuję śrubokrętem. Ale potrzebna druga para rąk. Można wywiercić, kiedyś tak robiłem nie pamiętam w czym ale też nie było. utal, a jak odkręcasz koło pasowe?
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 67 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sro Sie 15, 2012 14:29
Na śrubę koła pasowego nakładam klucz 21 oczkowy-gięty i blokuje go o półoś, następnie kręcę rozrusznikiem (ale tak żeby nie odpalać auta) i śruba sama się odkręca. Dzięki temu zaoszczędzam czas i nie potrzeba blokowania koła zamachowego;-)
Nie mogliśmy odkrecić tej blachy kolo rozrusznika dlatego ją odgieliśmy. Samo blokowanie śrubokrętem to było troszke za mało, pomogło zapięcie 5-tego biegu i wciśniecie hamulca.
Okazało się że pasek już był bardzo słaby oraz na wale był przestawiony o 1 ząbek - wydaje się że teraz pracuje lżej.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 67 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 09:19
Przy przestawieniu o jeden ząbek jest problem z odpaleniem auta, czasami nawet nie da się go odpalić. Natomiast przy przestawieniu o 2-3 dochodzi do kolizji zaworów ssących z tłokami - miałem taki przypadek, gdzie właściciel auta na starym pasku chciał odpalić na popych i przeskoczył rozrząd o 2 ząbki. W konsekwencji czego powyginało wszystkie zawory ssące... us3r jeżeli wszystko jest ok, to życzę szerokiej drogi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum