Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pasek wieloklinowy-wymiana
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pasek wieloklinowy-wymiana
Autor Wiadomość
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 16, 2012 14:14   [R75] Pasek wieloklinowy-wymiana
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Jechalem dziś moim R pękł mi pasek wieloklinowy i w jednej chwili przestało dzialac wspomaganie ładowanie a co najgorsze silnik szybko złapał temperature. bardzo proszę o prostą instrukcje jak go wymienić i na co zwrócić uwagę przy wymianie. najbardziej zależy mi na info gdzie jest napinacz i zdjecie czy rzut z boku jak na które rolki zakładać pasek
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 16, 2012 14:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Sie 23, 2012 19:19   

panowie jak zalozyc pasek dlugi odkrecilem kluczem 24 napinacz pozakladalem ladnie na kola pasek ale nie moge go zalozyc jak sie luzuje ten napinacz pasek orginalny do roverka pomocy
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Czw Sie 23, 2012 19:44   

Zakładasz pasek tak jak ma być, to znaczy przepląsasz go przez wszystkie koła i napinacze jak się należy. Zostawiasz sobie gdzieś gdzie uda Ci się go założyć na napinacz przy naciągnięciu go. Ja osobiście zakładałem na rolkę prowadzącą. Potem naciągasz mocno napinacz, Dobre dojście od dołu, klucz 24, oczkowy.Zakładasz na napinacz w pozycji w najdalej odchylonej do tylu pojazdu i ciągniesz klucz do przodu pojazdu. Trzeba go trochę naciągnąć wiec nie zdziw się jak kluczem dojdziesz do samego samego zderzaka, że tak powiem. Byle by ostrożnie bo jak klucz spadnie to i Ty spadniesz i się jeszcze gdzieś połamiesz.
I Napinacza wcale nie trzeba odkręcać, wręcz do założenia paska musi być założony.

Jeśli gdzieś popełniłem błąd, to przepraszam , jestem tutaj nowy a swojego R75 dopiero poznaje ( ale to już przeszedłem, identyczna sytuacja)
A tak w ogóle : http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28518
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Sie 23, 2012 20:13   

w tym problem ze napinacz nie chce sie odchylic

[ Dodano: Czw Sie 23, 2012 21:12 ]
juz wiem ze zle zalozylem pasek dzieki za pomoc
 
 
mis_dj 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Sie 25, 2012 12:37   

Ani przy wymianie paska wielorowkowego klimatyzacji ani głównego paska nie trzeba luzować napinaków. Wystarczy zakładać je jak łańcuch rowerowy. Owinąć o wszystkie pozdespoły (prócz jednego największego) a następnie trzymać pasek ręką i kręcić kluczem główne koło pasowe. Pasek owijając się wokół ostatniego koła będzie stopniowo się nawijał aż wskoczy na swoje miejsce. Samochód oczywiście musi być na biegu jałowym.
1. W przypadku paska klimy pozostawionym do nawinięcia może być koło na sprężarce klimatyzacji
2. W przypadku głównego paska najlepszym rozwiązaniem pozostawienia do nawinięcia jest główne koło pasowe.
Potem ewnetualnie należy kręcić kluczem koło aż pasek dobrze się ułoży.
_________________
MISiek
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sie 25, 2012 15:27   

mis_dj napisał/a:
Ani przy wymianie paska wielorowkowego klimatyzacji ani głównego paska nie trzeba luzować napinaków.
Pasek główny jest na samonapinaczu, więc sam się zluzuje jak spadnie pasek. Twój patent z nim się nie sprawdzi ... próbowałem. Trzeba samonapinacz odciągnąć kluczem i nałożyć pasek ponieważ spręzyna napinacza jest zbyt mocna, a po drugie jest mało miejsca aby naciągnąć pasek i jeszcze kręcić kołem.
 
 
mis_dj 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Sie 26, 2012 23:31   

Jak się nie sprawdzi jak wczoraj tak właśnie to robiłem. Dlatego pisałem tego posta dla potomnych. No chyba że napinacz jest "zapieczony" bo ani przy zakładaniu ani przy zdejmowaniu nie zmienił swojej pozycji. Wymieniałem oba paski przy okazji regeneracji alternatora. Pozdrwiam.
_________________
MISiek
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Sie 27, 2012 06:15   

mis_dj napisał/a:
No chyba że napinacz jest "zapieczony" bo ani przy zakładaniu ani przy zdejmowaniu nie zmienił swojej pozycji.
Napinacz od klimatyzacji napina się śrubą i ten sie nie ruszy po zdjęciu paska ale napinacz od paska alternatora i pompy wody jest samonapinaczem i po zdjęciu paska powinien odbić i ponowne założenie paska jest możliwe tylko po jego naciągnięciu. Jeśli u ciebie jest inaczej to chyba jest coś nie tak. U mnie jest tak mocna sprężyna że miałem problem z utrzymaniem jego kluczem w pełnym napięciu i jednoczesnym zakładaniu paska.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 27, 2012 09:09   

apples ma rację

Nie wymieniałem osobiście ale w RAVE jest dokładnie pokazane i opisane jak jest z paskiem spreżarki

Jak widać nie jest to napinacz automatyczny. Należy poluzować śruby aby wymienić pasek.
Wspornik ma występ w kształcie nakretki (pod górną śrubą) pod klucz. Zakładasz klucz dynamometryczny i przeciwnie do skazówek zegara naciągasz dla nowego paska do 47Nm
Przytrzymujesz w pozycji i dokręcasz śrubę niżej drugim kluczem tak by napinacz się nie cofnął. Następnie dociągasz obie śruby momentem 24Nm
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Nie Cze 19, 2016 15:53   

jakie sa numery paskow do diesla jeden 5PK2030 a ten krotki

[ Dodano: Nie Cze 19, 2016 16:53 ]
5pk 870 dzieki za pomoc :mrgreen:
 
 
stas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 15



Wysłany: Pią Paź 27, 2017 15:13   Pasek wieloklinowy-wymiana

W moim roverku 2,5 v6 w czasie jazdy rozpadła się rolka i poszarpał pasek.Czy zdołam wymienić rolkę i pasek na ulicy od góry.Od rana szukam jakichś wskazówek,ale nic nie znalazłem.Potrzebuję też jakiegoś zaufanego sprzedawcy.Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
klejsza 



Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 6



Wysłany: Sro Lis 01, 2017 10:03   

Pieta napisał/a:
apples ma rację

Nie wymieniałem osobiście ale w RAVE jest dokładnie pokazane i opisane jak jest z paskiem spreżarki

Jak widać nie jest to napinacz automatyczny. Należy poluzować śruby aby wymienić pasek.
Wspornik ma występ w kształcie nakretki (pod górną śrubą) pod klucz. Zakładasz klucz dynamometryczny i przeciwnie do skazówek zegara naciągasz dla nowego paska do 47Nm
Przytrzymujesz w pozycji i dokręcasz śrubę niżej drugim kluczem tak by napinacz się nie cofnął. Następnie dociągasz obie śruby momentem 24Nm


Ja wymieniałem ciut inaczej ale to robiliśmy w dwie osoby. Tak jak ktoś pisał, na takiej zasadzie jak zakłada się łańcuch rowerowy. Jedna osoba luzuje rolkę napinającą a druga obraca kołem pasowym i ładnie wszystko się schodzi, robiłem tak dwa razy jak mi się pasek zerwał.
I nie ma co na tym oszczędzać jeden kupiłem za 40zł to mi pękł po 5 miesiącach, teraz kupiłem boscha za 80zł i od marca nie widać żeby się strzępił
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lis 02, 2017 07:26   

To trochę mnie pocieszyłeś bo dopiero od kilku dni jeżdżę na boschu i też stałem przed wyborem czy nie wziąć tańszego, tym bardziej że oryginalny wytrzymał 260 kkm i wcale nie był w złym stanie.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] W jaki sposób wymienić pasek wieloklinowy
piochu1 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lip 03, 2008 14:18
rolando
Brak nowych postów [R75] Wymiana rozrządu - pasek rozrządu
dzienix21 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Maj 21, 2015 22:19
zbysak
Brak nowych postów [R75] Piszczący pasek
chicken57 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Mar 23, 2012 19:00
apples
Brak nowych postów [R75] Łańcuch czy pasek
Niby łańcuch, a jednak pasek ?
Bulway Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Lut 03, 2010 15:54
domel-x
Brak nowych postów [R75] Pasek wielorowkowy
kerbi Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Maj 06, 2011 06:47
kerbi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink