Wysłany: Pią Sie 17, 2012 16:11 [r214]wymiana rozrządu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam,
Chciałbym w moim roverku wymienić rozrząd. Poczyniłem odpowiednie kroki i zamówiłem części:pasek, napinacz, pompa wody za oszałamiającą kwotę 230 pln. Cena super niestety rozpoznanie po kosztach wymiany nie jest już takie fajne. Krótko mówiąc kwota minimalna to 300 pln. czyli ponad 100% ceny części. Dlatego też zastanawiam się czy samemu nie podejść do tematu, (czytałem kilka instrukcji na forum) wydaję się to do wykonania nawet przez takiego laika jak ja. Kolega dysponuję w miarę wyposażonym warsztatem, po rozmowie ze znajomym mechanikiem dostałem taką rade "pozaznaczaj markerem jak było po staremu i zrób tak samo z nowym" . Jak sądzicie można zaryzykować czy lepiej wypłacić 300, pojechać do mechanika , zostawić na 2 dni i odebrać. Być może ktoś już przez to przechodził lub będzie indywidualnie wymieniał, i miałby ochotę przekazać tę fachową wiedzę:)
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 17, 2012 16:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
taniej nie znalazłem a dzwoniłem do kilku mechaników,niektórzy nawet nie chcą "rovera nie"
a jesteś pewien czy te tanie części będą pasowały do twojego roverka? masz 99r także masz nowy typ napinacza i paska. a do nowszego te rzeczy są zawsze droższe.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Nie Sie 19, 2012 13:22
rdgz, Masz na youtube film z wymianą krok po kroku, mój pierwszy pseudo mechanik się na tym opierał i chwała Forum bo gdybym go wtedy nie dostał to oj... a teraz masz go Ty i się baw http://www.youtube.com/watch?v=1Qn8ljQKZxA
Pozdrawiam
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 23:19
Kolego, ale poradę mechanika żebyś flamastrem naznaczył to olej. Na kołach masz przecież oznaczenia.
A jak już będziesz miał wszystko na wierzchu, to obczaj czy Ci tam nic nie cieknie z uszczelniaczy, bo jeśli tak to wymień je od razu.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Kolego, ale poradę mechanika żebyś flamastrem naznaczył to olej. Na kołach masz przecież oznaczenia.
A jak już będziesz miał wszystko na wierzchu, to obczaj czy Ci tam nic nie cieknie z uszczelniaczy, bo jeśli tak to wymień je od razu.
Wtrącę się do tematu. czy ci co wymieniali rozrząd w swoich K seriach mogą polecić jakiś zestaw do wymiany? chodzi głównie o pasek [145zębów] i rolkę. nie musi być jakiś super markowy ale w miarę dobry zestaw. na allegro jest wielki galimatias z tymi paskami i napinaczami. nie można u jednego sprzedawcy kupić kompletu. bo ma albo jedno albo drugie. Dziękuję.[/fade]
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 10:49
Kolego, ja osobiście cześci do rozrządu kupuję normalnie w sklepie, nie na allegro. Tym bardziej że w sklepie sprzedaje mój znajomy
Pasek założyłem Contitecha, a napinacz nie pamiętam jaki był.
Z resztą pompę wody i napinacz zakładałem 2 rozrządy temu i nadal są ok. Więc jak teraz będę zmieniał rozrząd to pewnie pompa i rolka zostanie stara, ale to się jeszcze okaże.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Polecam pompę SKF. U mnie przed wymianą pompy zanim załączał się wentylator chłodnicy, wskazówka szła lekko do góry a teraz wentylator się włącza a wskazówka ani drgnie. Wnioskuję z tego że obieg cieczy jest bdb.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum