Wysłany: Wto Sie 28, 2012 19:09 [R420] przegub czy łożyska?
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam,
od jakiegoś czasu coś głośno wyje mi gdzieś z przodu i nie wiem co to jest, najbardziej jest to słychać zaraz po odpaleniu auta szczególnie kiedy chwile stało potem to ucicha, a jak jest rozgrzany to nie ma tego słychać od zewnątrz, jednak w środku podczas jazdy też jest to odczuwalne. Postanowiłem podnieść przód i obejrzeć półosie, no i nie wiem czy przypadkiem guma na na lewym przegubie nie jest zsunięta, są tam widoczne takie zęby których nie ma z prawej strony, nie wiem ponieważ prawa półoś była wymieniana i jest chyba minimalnie inna ale nie jestem pewien, poza tym jak widać popękana jest ta guma z obu stron, sprawdzając palcem wydaje mi się że było to powierzchowne jednak może dostało się tam coś.
Poniżej zdjęcia:
lewa strona:
http://imageshack.us/phot...822/1004rv.jpg/
prawa strona:
http://imageshack.us/phot.../805/1005i.jpg/
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 19:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: z dzikiego wschodu
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 19:38
jesli słychać to po odpaleniu auta to na pewno nie jest to zwiazane z przegubem bo po pierwsze przegub odczuwalny jest przy ostrych skrętach a po drogie to gumy masz z tego co widze szczelne wiec jeszcze ładnych pare km na nich przejedziesz:)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Pią Sie 31, 2012 10:48
Te ,,zęby'' to pierścień abs, jak widac na załączonym foto, masz z jednej strony przegub z abs, natomiast z drugiej strony masz przegub bez abs- zacząłbym od sprawdzenia tego czy masz u siebie abs. Gumy na dniach Ci popękają już na dobre, więc po stwierdzeniu, czy masz abs, czy też go nie masz, zakup odpowiednie 2 przeguby z osłonami gumowymi i je wymień. A co do szumu, to po odpaleniu auta, łożysk też nie będzie słychać
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pią Sie 31, 2012 20:07
Z pierścieniami ABS jest dokładnie jak pisał kolega Jugol. Ale: jeśli przy skręceniu maksymalnym kół i ruszaniu nie słychać takiego klekotania, lub stukania, to przeguby zewnętrzne masz ok. Można spokojnie dokupić same osłony przegubów.
Jeśli słyszysz jakieś zawodzenie jak odpalisz silnik to sprawdź czy ustaje po wciśnięciu sprzęgła. Jeśli ustaje, to wyje łożysko w skrzyni. Zapewne na wałku głównym.
Ale jeśli dalej wyje to czeka Cię najpierw ściągnięcie paska alternatora i sprawdzenia czy przestało, później wspomagania, a jak nie pomoże to zaglądnięcie do rozrządu. Bo wyć może któraś rolka/napinacz. Albo pompa wody.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum