Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana paska wieloklinowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana paska wieloklinowego
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 12:47   [R75] Wymiana paska wieloklinowego
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam
Mam spory problem z założeniem paska klinowego. Przeszperałem forum i rady typu klucz plaski/oczkowy 24 i naciągasz u mnie sie nie sprawdza - śruba na napinaczu jest trochę wyrobiona i klucz spada. Kolejny sposób z nakręcaniem paska na kolo na wale tez jest taki sobie - wczoraj fakt za pierwszym razem udało mi sie tak założyć pasek bez problemow, ale znów musiałem go zdjąć i juz dziś ni jak nie chce wejść. Malo tego pasek sie cały postrzępił o zęby kola wiec kwalifikuje sie do wymiany. Może ma ktoś jeszcze jakiś inny sposób którym można założyć pasek bez szkody dla niego?
I druga sprawa - żeby zdjąć rolkę napinacz to nakrętkę trzeba kręcić w prawo(czyli jest z lewym gwintem)?
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Wrz 06, 2012 07:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 12:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 15:40   

dawidd napisał/a:
Przeszperałem forum i rady typu klucz plaski/oczkowy 24 i naciągasz u mnie sie nie sprawdza - śruba na napinaczu jest trochę wyrobiona i klucz spada.
Musisz dobrać prawidłowy klucz który będzie odsadzony na rączce i idealnie wejdzie w środek rolki a tym samym w pełni wskoczy na nakrętkę.
dawidd napisał/a:
I druga sprawa - żeby zdjąć rolkę napinacz to nakrętkę trzeba kręcić w prawo(czyli jest z lewym gwintem)?
Gwint jest lewy. Trzymasz kluczem 24 od strony rolki oraz drugim 14 wykręcasz śrubę. Słabe dojście jest ale dasz radę. Nie wykręcaj całej łapy samonapinacza od strony pompy CR. Wykręć tylko rolkę od łapy samonapinacza.

Wymień najpierw nakrętkę od napinacza, a potem dopiero zakładaj nowy pasek używając dobrze dobranego klucza.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 20:05   

no cóż - chęć naprawy auto zmusiła mnie do wymyślenia prostszego sposobu na założenie paska. Zdjąłem kolo z pomp wspomagania - pasek założyłem na wszystkie kola łącznie z kołem pompy. Kolo pompy złapałem ściągaczem do sworzni kulkowych. O ściągacz założyłem stary pasek rozrządu, a z drugiej strony metrowa rurka zaparta o pas przedni - zderzak zdjęty. Tym sposobem stosunkowo łatwo założyć kolo na pompę już z paskiem. Dźwignia jest bardzo skuteczna. Na kole pompy nie ma śladów zakładania ściągacza - jak dla mnie sposób super. Może gdybym miał nakrętkę na napinaczu ok, to bym próbował ale tak pozostaje mi mój sposób -polecam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
zbygru 




Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 23
Skąd: Grudziądz

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 27, 2015 10:19   pasek wieloklinowy

Cześć
do dawidd
czy wg Ciebie nie ma opcji naciągnięcia paska tym sposobem bez zdejmowania zderzaka?
wiem, że tak jest sporo miejsca ale wolałbym uniknąć zdejmowania zderzaka, istnieje ryzyko że zawsze coś tam można ułamać
pozdrawiam
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Mar 27, 2015 13:29   

pewnie sie da kluczem 24 założonym o napinacz. Jeśli na napinaczu masz dobra nakrętkę 24 (nie jest wyrobiona) to dasz rade znacznie szybciej niż moim sposobem, ale jeśli klucz bedzie Ci spadał z napinacza jak u mnie to pozostaje albo meczenie sie ze spadającym kluczem albo mój sposob
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 27, 2015 14:01   

Wystarczy oczkowy lekko odgiety, i druga osoba do pomocy
_________________
75 Red Edition
 
 
zbygru 




Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 23
Skąd: Grudziądz

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 27, 2015 21:27   wymiana paska

no i udało się odkręcić śrubę napinacza; ale "przewleczenie " paska to prawdziwe wygibasy; sporo rzeczy zrobiłem już przy moim Roverku ale ten pasek..... :o
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Rolki do paska wieloklinowego
remii Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Kwi 22, 2009 11:43
Rowan
Brak nowych postów [R75] Napinacz paska wieloklinowego
wingregor Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Sty 15, 2011 09:32
Boncky
Brak nowych postów [R75] Wymiana paska klinowego
bluetom2 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Maj 08, 2011 14:21
sknerko
Brak nowych postów [75] wymiana paska klinowego jak ?
ENU Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lut 28, 2014 00:01
zedziczek
Brak nowych postów [R75] Wymiana napinacza paska od alternatora
maras62 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Maj 29, 2023 20:46
maras62



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink