Forum Klubu ROVERki.pl :: [200vi] Przerobienie na LPG.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[200vi] Przerobienie na LPG.
Autor Wiadomość
Ronald 




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa

Rover 200

  Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 13:22   [200vi] Przerobienie na LPG.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997

Witam,

Za pomocą wyszukiwarki nie znalazłem podobnego tematu, dlatego zakładam nowy. Mam Rover'a 200vi z 97 roku. Ceny paliw idą mocno w górę. Z racji tego iż robię rocznie około 20 - 30k km, zastanawiam się nad instalacją LPG. Czy ktoś z tego forum posiada Rover'a z identycznym silnikiem wraz z instalacją gazową? Czy ten silnik w ogóle się do tego nadaje? Jeżeli tak, to proszę o poradę jaka instalacja daje radę, oraz jakie są orientacyjne ceny.

Jeżeli istnieje podobny temat, proszę o linka.
_________________
Od zera do prędkości maksymalnej. Mój wariat :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 13:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 13:36   

Oczywiście da się go zagazować.

Ale warto zainwestować w reduktor z zapasem mocy, bo lepiej będzie trzymał ciśnienie,
a w silnikach wysokoobrotowych to ważna sprawa.

Proponuję zestaw:

komputer: KME Diego G3
reduktor: KME Silver
Do tego jakaś szybka listwa wtryskowa bo Valtek może być za wolny do tego silnika

Ale najlepiej niech się wypowie ktoś kto ma taki silnik w gazie
 
 
Ronald 




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 13:43   

Zmieszczę się w 3000 PLN za cały zestaw wraz z montażem? HGF robiony rok temu :)

Może ktoś pomóc, który zestaw jest coś warty?
http://allegro.pl/lpg-instalacje-kompletne-18859
_________________
Od zera do prędkości maksymalnej. Mój wariat :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 13:57   

Dobry i tani: http://allegro.pl/a43-kme...2609009799.html

Sam mam identyczny. Ale ja mam silnik 16 16V i sprawuje się świetnie już 4 rok
wymieniane tylko na bierząco filtry poza tym bezobsługowa.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 14:59   

Ten silnik daje dobrze radę z gazem i dowodem jest kolego Kozik (same wykresy w jego temacie mówią wszystko) :smile: Co do zestawu niżej to zależy co kto lubi, bo na VVC moim zdaniem to za mało, ale tylko moim zdaniem :wink: Koszt zależy od gazownika, ale 3 tysiące to z dużą zakładką :smile:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 16:07   

kangaroo69, za mało pod względem jakości czy wydajności?

Bo jeżeli chodzi o wydajność to nadwyżka jest ogromna względem możliwości tego silnika.
Co do jakości to jest to zestaw cena/jakość tak jak mówię ja na KME nie narzekam,
a jeżdzę na takiej instalacji czwarty rok i żadnych niespodzianek czy problemów.
 
 
Ronald 




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 16:14   

Dzieki Panowie. Odezwalem sie do Kozika, moze cos doda do tego tematu :)

Jezeli chodzi o instalacje LPG. Czy jest roznica w jakosci/bezproblemowym uzytkowaniu miedzy instalacjami za 2-3 tys, a tymi za 4tys? Wiecie, wole kupic cos lepszego i cieszyc sie bezobslugowym dzialaniem niz wydac 1000 zl mniej i sie denerwowac... Nie znam sie na instalacjach, stad to pytanie.
_________________
Od zera do prędkości maksymalnej. Mój wariat :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 17:06   

Jakość instalacji zależy przede wszystkim od gazownika :wink: Jeśli chodzi o sprzęt to adekwatnie do mocy silnika :wink:
piotrekcrash napisał/a:
Co do jakości to jest to zestaw cena/jakość tak jak mówię

A no właśnie o to samo mi chodziło :razz: ja mam te wtryski przy 1.4 i jeśli chodzi o normalną jazdę to no problem, ale mocno cisnąć cały czas nie dają rady :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 17:49   

Ronald, jeśli chcesz bezproblemowo jeździć i używać mocy to tak jak koledzy pisali instalacja z zapasem, ja u siebie mam zestaw który gazownicy montują do audi 4.2L.
Istotne jest żeby parownik/parowniki miały zapas pojemności no i wg mnie musi być dmuchnięte większe ciśnienie aby nie było czuć spadku mocy ani doła.

Ja u siebie mam obecnie:
parownik: 2xalaska ustawione na 1,7
listwa: taurus
komp: Dt gas system

jest to instalacja stara ale z pewnością daje radę o czym świadczą wyniki PB 147KM/ LPG 142KM PB168Nm/LPG164Nm jest to wynik bardzo dobry.

Jakbym teraz kupował instalkę to założyłbym kompa staga, reduktor minimum kme gold i wtryski hana innego zestawu nie znam który bym chciał ;)

[ Dodano: Pon Wrz 10, 2012 17:49 ]
aaa VVC przejechałem od tamtego roku już 40tys na tym LPG
wcześniej 1.4 16V śmigał na tym samym zestawie tylko na jednym parowniku i na niższym ciśnieniu (100tys bezproblemowo)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Ronald 




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 00:10   

" komp staga, reduktor minimum kme gold i wtryski hana innego zestawu nie znam który bym chciał"

Jeśli powiem to fachurom z autogazu to mnie zrozumieją? :D

Co do Twojego Rover'a, pozazdrościć inwencji twórczej :)

Myślę że wejdę w to LPG! W końcu wszystko dla ludzi.

Ciekawi mnie ile teraz mam KM u siebie? Myślę że serie trzyma bez problemu.
_________________
Od zera do prędkości maksymalnej. Mój wariat :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 09:40   

Cytat:
Jeśli powiem to fachurom z autogazu to mnie zrozumieją?


To będzie pierwszy test gazownik jeżeli nie będzie znał tych części to znaczy,
że zatrzymał się w czasach gazu pierwszej generacji - "na śróbę"

A co do doboru reduktora

To wydaje mi się, że KME GOLD to przesada, Silver ma już prawie dwukrotną nadwyżkę mocy
względem Twojego silnika (270KM)

A tak realnie na Twoim miejscu sam zakupiłbym odpowiedni zestaw i udał się z nim
do jakiegoś gazownika o dobrej renomie w Twojej okolicy.

Nie chce nikogo namawiać ani robić reklamy, ale jest na allegro taki sklep:
PH-Jacus

Ja kupiłem tam 4 kompletne instalacje i nigdy się nie zawiodłem.
Poza tym można zadzwonić i samemu dobrać sobie zestaw jaki nas interesuje.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 09:59   

U mnie gazownicy nie zgodzili się na gotowe zestawy :???: Nie mieli by wtedy przebitki na częściach :razz:
Ronald, Drugim testem dla gazownika będą dotryski, zapoznaj się z definicją i o tym też pamiętaj :wink: Mój gazownik stawał na głowie żeby wmówić mi że nie mam, a potem nie mógł zrozumieć dlaczego po ich wycięciu samochód chodzi lepiej :smile:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Ronald 




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 11:21   

piotrekcrash napisał/a:
Cytat:
Jeśli powiem to fachurom z autogazu to mnie zrozumieją?

To wydaje mi się, że KME GOLD to przesada, Silver ma już prawie dwukrotną nadwyżkę mocy
względem Twojego silnika (270KM)

A tak realnie na Twoim miejscu sam zakupiłbym odpowiedni zestaw i udał się z nim
do jakiegoś gazownika o dobrej renomie w Twojej okolicy.

Nie chce nikogo namawiać ani robić reklamy, ale jest na allegro taki sklep:
PH-Jacus

Ja kupiłem tam 4 kompletne instalacje i nigdy się nie zawiodłem.
Poza tym można zadzwonić i samemu dobrać sobie zestaw jaki nas interesuje.


Dzięki wielkie za informacje, bardzo się przydadzą. Poszperam po forum, na pewno znajdę jakiś zaufany warsztat LPG.

Ruszam z całą imprezą już niebawem.

Co do instalacji na "śrubkę" - miałem taką w swoim Scorpio MKII. To jedyna rzecz jaka się nie zepsuła w tym samochodzie :D

kangaroo69, zaczynam studiować "dotryski" ;)

"Dotrysk jest stosowany w silnikach z wtryskiem paliwa Paliwo do cylindra nie jest podawane w jednej dawce tylko kilku (nieraz trzech). Ostatnia dawka (zwana dotryskiem - podawana lub nie w zależności od obciążenia silnika) wtryskiwana jest pod koniec suwu pracy (nie jest więc całkowicie spalana w cylindrze) ma ona za zadanie między innymi obniżyć temperaturę spalin i polepszać pracę katalizatora."

Hmmmmm... Czy to coś z czym dzisiejsza instalacja LPG ma problem? Skoro robią do TSI VW to chyba nie :) Ale masz rację zadam równiez to pytanie gazownikowi. Sam jestem ciekaw czemu po wycięciu dotrysku auto idzie Ci lepiej? Wyjaśnij :)



aaaaa no i przypomniało mi się. Ja nie mam katalizatora! To jakis problem? :)
_________________
Od zera do prędkości maksymalnej. Mój wariat :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 16:09   

Brak kata to nie problem jeżeli nie wpłynęło to na pracę na benzynie to i LPG to łyknie.

Instalacje gazowe w TSi to już wyższa szkoła jazy i nie ma zbyt wiele wspólnego z instalacjami wcześniejszych generacji. Tam LPG jest podawanie w stanie ciekłym prosto z butli sprężone i wtryśnięte poprzez wtryskiwacze benzynowe - Genialne!

Życzę powodzenia z instalacja;]
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 18:15   

piotrekcrash napisał/a:
To wydaje mi się, że KME GOLD to przesada, Silver ma już prawie dwukrotną nadwyżkę mocy
względem Twojego silnika (270KM)


testowałeś?

2xalaska w audi 4.2 L sprawdza się tylko dlatego że silnika nie kręci się wysoko, żeby się nie okazało że parownik zamarza, a tak swoją drogą budowa wewnętrzna golda i silvera to to samo
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 23:07   

Ronald napisał/a:
Sam jestem ciekaw czemu po wycięciu dotrysku auto idzie Ci lepiej? Wyjaśnij

A już tłumacze :grin: Zadne wtryski gazowe nie są w stanie obsłużyć takich czasów jak benzynowe, są zbyt wolne i gdy próbują to robić, zalewają silnik. Dlatego trzeba aby komputer gazowy zignorował je bo i tak sobie z nimi nie poradzi :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 23:32   

Cytat:
2xalaska w audi 4.2 L sprawdza się tylko dlatego że silnika nie kręci się wysoko


porównujesz pojemność 1,8 z 4,2 właśnie

Jaką mocą dysponuje to 4.2 Audi? na pewno nie ma 150km tylko więcej, poza tym sam pojemność generuje spalanie i za razem zapotrzebowanie na "gaz"w tym przypadku .

a tak na marginesie alaska na górnej półce nie leży... Więc to, że 2 sztuki obsłużą to 4,2 to i tak sukces

Cytat:
budowa wewnętrzna golda i silvera to to samo


Różnica głownie tkwi w średnicach otworów to samo w różnicach między wersja zwykła a Turbo
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 09:48   

piotrekcrash napisał/a:
Brak kata to nie problem jeżeli nie wpłynęło to na pracę na benzynie to i LPG to łyknie.
Bzdury gadasz jak masz wolnossący silnik jak nasze to kat jest niezbędny i na PB i a LPG. Sam to przerobiłem w Freelanderze jak kupiłem auto to miało kat sprawny i miało moc a potem zahaczyłem gdzieś i przy wymianie tłumików kat się rozleciał więc jak zakładałem gaz to kazałem kat wywalić a gazmen się upierał ze moc stracę ale polecenie wykonał. Jeździłem ze dwa miesiące bez katalizatora i jak moja żona powiedziała że auto osłabło to coś mnie tknęło by się katalizatorem zainteresować i nabyłem za niecałe 300pln metalowy kat (bo tylko taki do LPG sie nadaje) i moc wróciła a auto zaczęło mniej palić. GAZMEN ZNAŁ SIĘ NA RZECZY I DOBRZE MÓWIŁ ZE STRACĘ MOC PO WYCIĘCIU KATA. Na LPG katalizator metalowy jest obowiązkowy.

[ Dodano: Sro Wrz 12, 2012 09:48 ]
aha, instalacje mam STAG parownik i wtryski Magicjet, gazmen powiedział, że jak auto ma 120KM to parownik powinien być na 2x tyle i mam na 250KM nakulałem tym zestawem 40 tys km już bez awaryjnie, z jedną regulacja bo się wolne obroty posypały na gazie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 13:54   

sknerko, co do kata możesz mieć rację i pewnie ją masz.

Tylko czemu autor postu pisze, że nie ma kata a nie pisze nic o tym, że
ma jakieś straty w mocy. Jeżeli się nie mylisz to po protu nie zauważył tego, ze po wycięciu trochę koni ubyło...

Ale jeżeli jakiś przykładowy samochód działa na benzynie bez kata to i po założeniu
LPG bez kata będzie działał tak samo. Są samochody mniej lub bardziej czułe na brak
katalizatora i tu rację powinieneś mi przyznać
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 14:14   

piotrekcrash napisał/a:
Ale jeżeli jakiś przykładowy samochód działa na benzynie bez kata to i po założeniu
LPG bez kata będzie działał tak samo. Są samochody mniej lub bardziej czułe na brak
katalizatora i tu rację powinieneś mi przyznać

Tak przyznaje Ci rację, ale jest jednak jeden mankament na LPG zawsze masz lekka utratę mocy i jak do osłabionego auta założysz gaz i jeszcze osłabisz to potem usłyszysz że gaz jest bee bo auto osłabło masakrycznie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 200Vi] skrzynia od brm-a do 200vi
Aful89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pią Mar 11, 2016 09:27
Aful89
Brak nowych postów [Rover 200] Przerobienie Immobilizera
robsson78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Gru 10, 2014 16:45
robsson78
Brak nowych postów [R25/Streetwise/MG ZR] Przerobienie lusterek man. na elekt.
Dudek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sob Paź 27, 2012 11:02
Dudek
Brak nowych postów [R200, 1,4Si 99'] przerobienie lusterek z manual na elektryk
peka1980 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 15, 2007 19:45
R-200
Brak nowych postów [200vi] Tarcze, klocki.
Korczus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Maj 06, 2009 20:43
Korczus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink