Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 15:37 [all] Drobna przeróbka ELM327 pod diagnozę rovera
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam. Ostatnio zainteresowałem się OBD II w związku z roverami i mam pewne pytanie w związku z małą przeróbką elma327 do obsługi większej ilości sterowników. Zacznę od początku.
Wzoruję się na roverze 75 2.0 w benzynie, lecz reszta nie różni się wiele. Jako że korzysta z ISO-9141-2, do komunikacji dwustronnej używa pinu 7. Dużo kombinowałem, przesyłając do ECU najróżniejsze bloki danych, oczekując jakiejkolwiek odpowiedzi, lecz poza standardowymi blokami odczytującymi np. błędy czy rpm, nie było odpowiedzi. Potem w specyfikacjach SAE doszukałem się mode'ów 21, 22, 23 i chciałem coś z nimi zdziałać (być może je też trzeba uwzględnić, ale nigdzie nie ma szczegółów dot. tych mode'ów dla rovera). Jednak umknęła mi wcześniej dość ważna rzecz, jaką jest w wyjściu OBD bit numer 8, nazwany w rave DS2. To właśnie dzięki temu bitowi testery komunikują się z dużo większą ilością ECU (ABS, sterownik świateł, automatyczne szyby itd.). ECU od ABSu i od tempomatu mają normalne wyjścia K-line, korzystające z protokołu ISO-9141-2 (czyli to samo którego używa elm na bicie 7.). To wyjście K-line idzie do jakiegoś sterownika, który zbiera dane również ze sterowników szyb, świateł itd. Właśnie z tym sterownikiem łączy się bit 8, którego elm327 niestety nie obsługuje. Jednak wpadłem na pomysł drobnej modyfikacji. Co by się stało, gdybym zmajstrował przedłużacz OBD2 > OBD2, z tym że z elma z bitu 7, przekierowałbym sygnał tym przedłużaczem na bit 8? Czy na bicie 8. odbywa się komunikacja zgodna z ISO-9141-2? Może po drodze przeoczyłem jakąś ważną rzecz albo coś źle zrozumiałem?
I jeszcze jedno pytanie.
http://allegro.pl/adapter...2675660559.html
Czy taka przedłużka OBD [bez 2] > OBD 2 (mam niedaleko do sprzedawcy) będzie pracować poprawnie bez żadnych modyfikacji? To, że OBD jest tutaj w wersji 1 ma jakieś znaczenie? Chodzi mi głównie o wtyczkę, gdyż kable można bez problemu przełożyć.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 15:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ok, dzięki. Jak niczego innego nie wymyśle to zrobię jak wyżej napisałem. Znalazłem, że BMW też korzysta zarówno z pinu 7 jak i 8:
http://pinoutsguide.com/C...ic_pinout.shtml
Poszukam jakiś interfejs do beemki na OBD obsługujący te 2 piny i pozwalający na obsługę przez PCMSCANa albo przez zwykły terminal. Dam znać jak coś się uda
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum