Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 15:08 [R75] pompki paliwa
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam, padła mi pompka przy aku, może nie całkiem ale sika pianą i wydaje dziwne dźwięki.
Wymontowałem ją i przekręciłem kluczyk i okazało się że ta z baku nie podaje paliwa do tej przy aku, zanim zdecyduję się na zakup chcę zacząć od najprostszej przyczyny-bezpiecznik, który to jest a może na obie pompki jest wspólny?
[ Dodano: Sob Wrz 29, 2012 16:08 ]
Bezpiecznik nr 20 chyba jest wspólny na obie pompki, jak wyciągnąć pompkę z obudowy
_________________ szkoda mi go będzie
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 15:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Podpiąłem tą pompkę na krótko do aku, nie chodzi. Wracając do , jak wyciągnąć pompkę z obudowy, to samemu jest dość ciężko ale dałem radę. Konstruktorzy znowu dali popis pompkowy, zastosowali trzy podwójne zaczepy, a wystarczyły by dwa pojedyńcze. Ale od początku dla przyszłych potrzebujących. Trzeba to wszystko rozebrać , odpinamy smok od dołu pomki, następnie wszystko trzeba odpiąć z tych trzech gum, wtedy w rękach zostaje nam obudowa. W obudowie są trzy podwójne zaczepy, samymi śrubowkrętami nie dałem rady jeden odskoczył to drugi zaskoczył. Wyciąłem trzy cienkie blaszki i po kolei podwadzałem dwoma płaskimi śrubowkrętami i wpychałem blaszkę i tak jeden po drugim te trzy zaczepy zblokowałem blaszkami i się samo otworzyło. Mam pytanie, może ktoś wie po co jest ten styk na smoku, żaden kabelek do niego nie był podpięty, widać go na zdjęciu z prawej strony.
phuss pozwól że podepne się pod temat - mam podobny problem - tzn jeszcze nie wiem czy pompa paliwa jest uszkodzona ale przy przekręceniu kluczyka odrazu jest gdzieś zwarcie i pali się bezpiecznik ....
próbowałem pompę podłączyć na krótko z akumulatorem to odrazu były iskry i dym .... czy taki obiaw wskazuje że zwarcie jest w elektryce pompy???
ok dzięki za podpowiedź - jutro zajmę się poszukiwaniem pompy choć zoriętowałem się na allegro że jest spory wybór ...tylko czy kupić używany orginał czy może nowy zamienik?
Ja zmuszony byłem kupić obie pompki, zdecydowałem się na zamienniki, pompkę pod maskę znalazłem na alledrogo z 2-letnią gwarancją za coś ok 180,00, pompkę w zbiornik z roczną gwarancją za 136 czy 139zł. Na jakimś tanim zamienniku już jeździłem coś ok 2,5 - 3lat, może by i dłużej wytrzymała gdy by nie padła ta w zbiorniku. 600-700 zł za oryginał to przegięcie. Z drugiej strony chodzi mi po głowie czy nie warto się pokusić o kupno jakiejś taniej oryginalnej pompki od innego samochodu, pompka jak pompka ma pompować paliwo w grę wchodzi przerobienie wtyczki. Mam na myśli tą przy aku. Jak myślicie, da się?
ok dzięki za podpowiedź - jutro zajmę się poszukiwaniem pompy choć zoriętowałem się na allegro że jest spory wybór ...tylko czy kupić używany orginał czy może nowy zamienik?
Ja miałem w zbiorniku 3 zamienniki. tzn kupiłem samochód miesiąc po wymianie z pompą na gwarancji. Po chwili padła kupiłem drugą która padła i zamontowałem po wymianie gwarancyjnej która znowu padła. Potem kupiłem używany oryginał i działa już kilka lat
dukat11 przeraziłeś mnie tą pompką w baku, wymiana tej pod maską to pikuś w porównaniu do tej w baku, i na dodatek jej praktycznie nie słychać, pozostaje codziennie klękać przy kole i słuchać czy żyje.
No to i ja sie dolacze do grona szczesliwcow. Moja pompka tez wlasnie padla i teraz zastanawiam sie czy kupic pompke z oryginalnego ukladu czyli 2 pompki, czy zaplacic troche wiecej i kupic mocniejsza ktora byla wkladana po 2004 i sama dawala rade. Obie pompki sa takich samych rozmiarow, roznia sie tylko kostka. W tym przypadku pewnie odciazyla by ta pod maska i moze dzialalaby jeszcze przez kilka lat.
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon Paź 01, 2012 21:16
witam. pierwszym objawem w moim r 75 był dłuższy start silnika, tzn. dłużej musiałem kręcić rozrusznikiem. Pompa z baku podaje do pompy przy aku i następuje rozruch. Pompa przy aku może zaciągnąć paliwo ze zbiornika ale wystarcza go na wolne dojechanie do miejsca postoju bo na pianie się nie da jeździć.
witam. pierwszym objawem w moim r 75 był dłuższy start silnika, tzn. dłużej musiałem kręcić rozrusznikiem. Pompa z baku podaje do pompy przy aku i następuje rozruch. Pompa przy aku może zaciągnąć paliwo ze zbiornika ale wystarcza go na wolne dojechanie do miejsca postoju bo na pianie się nie da jeździć.
2m-ce jeżdziłem na jednej pompie. tylko dbałem aby było co najmniej 1/2 baku paliwa
No to i ja sie dolacze do grona szczesliwcow. Moja pompka tez wlasnie padla i teraz zastanawiam sie czy kupic pompke z oryginalnego ukladu czyli 2 pompki, czy zaplacic troche wiecej i kupic mocniejsza ktora byla wkladana po 2004 i sama dawala rade. Obie pompki sa takich samych rozmiarow, roznia sie tylko kostka. W tym przypadku pewnie odciazyla by ta pod maska i moze dzialalaby jeszcze przez kilka lat.
Po 2004 roku zastosowali jedna pompke siemensa w zbiorniku. Tej pod maska juz nie montowano. Na jednym z ogloszen widzialem, ze normalna podaje na 3,5 bara a ta z pozniejszych na 4 bary. Tylko nie jestem pewien czy sa wogole zamienniki tych mocniejszych. Oryginal kosztuje okolo 500 zl
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum