Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Znowu potrzebuje pomocy/porady. Przymierzam się obniżyć auto i tak czytam forum i czytam i są rożne teorie na to ile amortyzatory od MG ZR obniżają R200. Jedni podają 30 mm, drudzy że 20 mm, a jeszcze jedni że 5 mm. Która jest prawdziwa
I jeszcze mam jedno prośbę. Zamierzam również zmienić felgi na rozmiar 16 i teraz poszukuję dobrego rozmiaru opony. Jaki polecacie Myślałem nad dwoma 195/45/16 lub 195/50/16 w tym, że ostatnio rozmiar słyszałem, że może trzeć
Wymiary felgi to 16, 6.5, ET 45.
zdecydowanie ten pierwszy jest zamiennikiem odpowiednim do R
Wiem o tym, tylko teraz wszystko się rozchodzi ile mi pójdzie auto po zmianie amorów od ZR, bo jeśli tylko 20 mm, to rozmiar 195/45 będzie wyglądać jak na szczudłach.
leszczu, pozwolisz kolego, że Ci pokaże poszczególne rozmiary na moich osobistych FOTO
akurat trochę przerobiłem tych rozmiarów i obecnie używam je na swoim MG ZR , pokaże Ci jak to wszystko wygląda na seryjnym zawieszeniu oraz na GWINCIE K&W inoxx v01
zwróć uwagę iż u mnie siedzi diesel czyli jest znacznie ciężej na przodzie a samochód nadal wygląda jak na szczudłach
jeżeli chcesz zamontować kompletne zawieszenie do MG ZR to buda zejdzie ci ok 30mm niżej jedynym i sensownym rozwiązaniem jest zamontowanie opony 195/50 na felgę 6,5J R16
będzie to bardzo ładnie wyglądało, a komfort w porywaniu do 195/45 bez porównania
wiem bo też miałem 195/45 -- tragedia
jeżeli będziesz chciał oponę np. 205/50 to tylko na felgę 7,5J bo na 6,5J felga jest za wąska i rozmiar opony wygląda jak koło ratunkowe
to zaczynamy ........ po pierwsze seryjne zawieszenie z MG ZR + felga 16" 6,5J opona 195/50R16
następnie ..... ta sama felga 16' 6,5J opona 195/50 zamontowany GWINT K&W
oraz opona typu SLICK 205/50 R16 na feldze 16" 7,5J
Wiem o tym, tylko teraz wszystko się rozchodzi ile mi pójdzie auto po zmianie amorów od ZR, bo jeśli tylko 20 mm, to rozmiar 195/45 będzie wyglądać jak na szczudłach.
Że jak? Im większy balon tym auto wyżej stoi, a im niższa opona tym niżej to chyba oczywiste. Jedynie co ci może zrobić wysoki profil to optycznie wypełnić nadkole bo samo auto pójdzie w górę i wtedy właśnie wygląda jak na szczudłach bo nadkole wypchane, a prześwit większy. 195/50 jeszcze jest w miarę ok ale np. 205/50 to już strasznie kiepsko wygląda właśnie z wyżej wymienionego powodu. Ja w obniżonym kanciaku miałem 195/45R16 i jak dla mnie rozmiar idealny.
P.S Camaro to nie jest slick tylko semi slick
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
leszczu, camaro17 chyba wyczerpał temat. Od siebie dodam tylko, że MG ZR miały fabrycznie ograniczony kąt skrętu przednich kół w porównaniu do R200 (aby szersze opony nie obcierały). W skrajnych przypadkach to co nie obciera w MG, może obcierać w Roverze.
U mnie na 195/45/16 jest bardziej komfortowo niż na 195/50/16. Wszystko zależy od opony a w zasadzie od ścianki bocznej, jej twardości.
Ze względów dostępności brałbym 195/45 bo jest tego sporo. 195/50 jest mało, mały wybór, ceny czasem z kosmosu jednak jeśli trafisz w dobrej kasie to można brać. Zawsze to 20mm więcej na średnicy
Estetycznie jeden grzyb.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
camaro17, własnie o to mi chodziło. Jak dla mnie twój pierwszy zestaw czyli oryginalne zawieszanie połączone z oponą 195/50/16 jest dla mnie idealne.
Teraz wszystko zależy czy dostane u siebie ten rozmiar opony i to w przystępnej cenie, jeśli nie to mam już upatrzony rozmiar 195/45/16 w dobrej cenie.
leszczu, nie ma problemu, sam kiedyś szukałem info i pomocy w sprawie doboru odpowiedniej opony do obniżenia , ale jak już się przetestuje to i tamto to wiadomo czego można oczekiwać .....
bociannielot, spoko, każdy ma swoja upodobania i gusta, mnie osobiście to nie odpowiada a biorąc pod uwagę nowe opony gdzie mamy dużo "mięska" słabo to wygląda...
trzeba również wziąć pod uwagę kto jak podchodzi do tego tematu, ja osobiście prócz zabaw na torze stawiał na pierwszym planie wygląd i czystość samochodu
Dzisiaj własnie przełożyłem zawias od ZR. Pierwsze wrażenia Spodziewałem się większego zejścia w dół, ale ogólnie jest ok. A po za tym jest duża twardziej jak w oryginalnym zawieszeniu od R200, ale za to prowadzenia bajka, przynajmniej dla mnie.
Małe porównanie. Może fotka nie oddaje rzeczywistego stanu, ale autko z przodu usiadło 20-25 mm a z tyłu w okolicach 10-15mm.
A tu jeszcze mała ciekawostka. Porównanie tylnych amorów.
Rożnica to 35 mm A na aucie tego w ogóle nie widać. Przednie amory też w okolicy 30mm się różniły w długości.
EDIT
Zapomniałem podziękować dla naszej Żaby, więc Raptile wielki dzięki za pomoc i za wszystkie odpowiedzi na moje pytania.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:51
leszczu napisał/a:
Rożnica to 35 mm A na aucie tego w ogóle nie widać.
Faktycznie, musiałbyś zrobić zdjęcie z metrówką żeby się zgapnąć
Ale to nic bo przy takim egzemplarzu to już na karoserii oko się zawiesza
Najlepiej by było zrobić kilka zdjęć przy standardowym zawiasie, wtedy ładnie wszystko widać Ja u siebie nie widziałem efektu czerwonych sprężyn do póki nie staną koło mojego samochodu standardowy R200.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:57
A moja dziewczyna marudzi że ja tylko samochód Kiedyś przysiądę z nią na forum i pokaże czym się różni standard od Twojego No widzę że u Ciebie myślę = zrobię "tylko dajcie mi tydzień" . Miłośnicy marki są ważniejsi od salonów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum