Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
Majdan 



Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 24
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

  Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 13:42   [R416] Problem z odpalaniem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam!

Czym może być spowodowane to ,że auto raz pali na dotyk a raz muszę go chwilę kręcić i dopiero odpala ? Gdy pali od razu ABS się nie zapala już gdy muszę go chwilę kręcić po odpaleniu świeci się chwilkę i gaśnie. Dodam ,że w aucie zostały wymienione świece, kable, kopułka, palec wszystkie filtry oprócz paliwa. Akumulator jest nowy dzieje się to i na ciepłym i na zimnym silniku. Czy mogą to być błędy w komputerze ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 13:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 21:26   

błędów raczej nie będzie, ale nie na 100%
Na początek sprawdź styk przewodów przy akumulatorze i masy do karoserii i silnika. Zapalanie się kontrolki od ABS przy rozruchu pewnie jest spowodowane spadkiem napięcia w instalacji i to nic niezwykłego, dopóki ten spadek jest do przyjęcia przez sterownik silnika.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Majdan 



Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 24
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 17:46   

Wróci do mnie autko to sprawdzę bo strasznie mnie to irytuje :) A jeśli nie to to gdzie szukać dalej ?:)

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 18:46 ]
Wybaczcie ,że post pod postem ale problem nie zniknął z masą jest wszystko okej więc gdzie dalej szukać ? Czy może to być np czujnik położenia wału ? Bo już nie mam pomysłów :(
 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 14:07   

Jeśli nadal nie udało się zdiagnozować usterki, to bardzo możliwe że to jednak czujnik położenia wału.
Dziś odbieram auto od mechanika i taką przyczynę podał w moim przypadku. Również były problemy w ostatnim czasie z uruchomieniem, myśleliśmy że to coś z elektryką, immo, a na samym początku że to pompka paliwa. Zdarzało się że czasem silnik szarpał podczas jazdy, a np czekając na zmianę świateł potrafił gasnąć i raz odpalał ponownie, a ostatnimi czasy już nie.
Mam nadzieję, że teraz problemy i u mnie się skończą.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Majdan 



Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 24
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 15:22   

No niestety problemu nie udało się zdiagnozować po wymianie filtra paliwa przestał szarpać ale to jeszcze nie to. Muszę sprawdzić czujnik wału bo może faktycznie podaje złe parametry i stąd czasem problem z odpalaniem. Daj znać czy coś to pomogło u Ciebie :)
 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:32   

Odebrałem dziś R z warsztatu po wymianie czujnika położenia wału. Dodatkowo wymieniony jeszcze palec rozdzielacza. W warsztacie powiedzieli, że nic innego komputer im już nie pokazał (T4). Uruchamia tera bez problemu. Za wiele km dzis już nie zrobiłem, jutro będzie więcej mam nadzieję że bez problemów.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Majdan 



Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 24
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:36   

To muszę najpierw kogoś z T4 odszukać w pobliżu to może mi więcej powiedzą a jak nie to wymieniać czujnik bo innych pomysłów już nie mam. A ile zapłaciłeś za czujnik ?
 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:57   

Odebrałem dziś R z warsztatu po wymianie czujnika położenia wału. Dodatkowo wymieniony jeszcze palec rozdzielacza. W warsztacie powiedzieli, że nic innego komputer im już nie pokazał (T4). Uruchamia tera bez problemu. Za wiele km dzis już nie zrobiłem, jutro będzie więcej mam nadzieję że bez problemów.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Majdan 



Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 24
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 13:41   

Chyba Ci się post z duplikował :) Więc zapytam jeszcze raz ile zapłaciłeś za czujnik ? I Drugie pytanie do forumowiczów z dolnego śląska czy w orientujecie się może czy w okolicach Wrocławia, Lubina, Legnicy ma ktoś komputer T4 ?
 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 13:49   

Faktycznie coś się zdublowało :wink:
Ja za całą "przyjemność" zapłaciłem 490 zł, ale jak już pisałem był jeszcze wymieniany palec rozdzielacza, oraz paliwo za 30 zł.
Mechanik powiedział że czujnik jest oryginalny, a jak sprawdzałem w sklepach to trzeba zainwestować 350 - 450 zł, więc myślę że mnie jakoś tragicznie nie skasowali, a byłem w chyba dawnym ASO Rovera. 2 dni i samochód do odbioru.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 18:04   

Majdan napisał/a:
I Drugie pytanie do forumowiczów z dolnego śląska czy w orientujecie się może czy w okolicach Wrocławia, Lubina, Legnicy ma ktoś komputer T4 ?

Tylko Fatimex, Wrocław, ul. Chałupnicza.

A z tym czujnikiem położenia wału to bym nie był taki pewien. Na pewno nie wymieniał bym go w ciemno.
Często mechanicy rzucają hasło o czujniku położenia wału tak naprawdę myśląc "jeśli to nie to, to już naprawdę nie wiem co to może być".
Tymczasem jednym z typowych objawów jego usterki jest wahanie obrotów (czasem aż do zgaśnięcia) w czasie jazdy, niezależnie od dodawania czy odpuszczania gazu.
Czy dzieje Ci się coś takiego?

Podczas długiego "męczenia" rozrusznika zużywa on duże ilości prądu. Czasami można tak rozładować akumulator. Właśnie od tego świeci Ci się kontrolka ABS, napięcie już znacznie spadło.
Zmierz je podczas problemów z uruchamianiem, może to jest przyczyna?
Na wyłączonym silniku powinno być min. 12V, na włączonym około 14V.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Majdan 



Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 24
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 20:39   

Przy ruszaniu potrafi zgasnąć jeśli dodam za mało gazu oraz gdy wrzucę luz, lekko poszarpuje na wolnych obrotach. Jeśli ruszam powoli w korku szarpie dość mocno muszę wtedy dodać dużo gazu lub wcisnąć sprzęgło i jeszcze raz puszczać. A co do napięcia to akumulator ma jakieś 2 miesiące ale sprawdzę to.
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 23:58   

Majdan, akumulator może być nawet wyprodukowany wczoraj, ale jest tylko baterią, magazynuje energię, którą musi regularnie uzupełniać alternator. Bez altka samochód ujechał by może z parę kilometrów i zwyczajnie brakło by prądu. Sprawdź więc napięcie na wyłączonym i uruchomionym silniku (najlepiej po przejażdżce).

Przy wszelkich paszarpywaniach w pierwszej kolejności sprawdza się elektrykę; świece, przewody WN, palec, kopułkę, cewkę. Jak one miewają się u Ciebie?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Majdan 



Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 24
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 10:59   

Akumulator jest okej. Palec, kopułka, świece, przewody wymieniłem nie dawno przy przeglądzie auta więc myślę ,że z cewką też jest wszystko okej jeśli mechanik nic nie wspominał o potrzebie wymiany. Ale podjadę żeby sprawdzili.
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 11:10   

Dla cewki charakterystyczne są awarie w wilgotnych warunkach (deszcz, wjechanie w kałużę) lub wysokich temperaturach (upał, porządne rozgrzanie silnika).
Może właśnie dlatego Ci losowo odpalał? Bo raz był upał, raz nie, raz deszcz, raz nie.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Majdan 



Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 24
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 13:17   

Muszę sprawdzić ale zdarza się to i na ciepłym i zimnym silniku. Ale pali losowo raz ciężko 2 razy normalnie albo odwrotnie.
 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 10:50   

Witam, jak postępy? Ja się nacieszyłem jazdą przez tydzień. Wczoraj rano zrobił 50 m i zdechł.
Elektrycznie wydaje się ok, iskra na świecach jest. Ale już uruchomić się nie chce. Świece są zalewane przez paliwo. Dziś laweta i znowu warsztat.
I czym ja jutro pojadę na Zlot?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Majdan 



Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 24
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 14:19   

U mnie chwilowy brak postępów brak gotówki :) Na przeglądzie wyszło mi, że wycięto katalizator i zastanawiam się nad ponownym go wstawieniem :) Tylko czy jest sens ?

Jest mały postęp postanowiłem sprawdzić jeszcze raz cały układ zapłonu i nie zawodną metodą ciemność + spryskiwacz z wodą odkryłem, że nowe kabelki są uszkodzone i mam przebicie. Więc pozostaje wymiana i modlić się żeby to było to.

Niestety problem jest dalej pozostaje tylko kwestia tego czujnika

[ Dodano: Pią Kwi 12, 2013 15:19 ]
Witajcie!

Trochę czasu minęło i odgrzebuję temat. Problem istnieje dalej autko było na komputerze nic nie wykazał czujnik wału podłączony pod oscyloskop nie ma żadnych zakłóceń i problemów. Cewka założona nowa, wyczyszczony silniczek krokowy oraz przepustnica. Gdzie szukać dalej ?
 
 
tiito87 



Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1



Wysłany: Sob Lis 23, 2013 09:18   

Witam Panowie. Borykam się z bardzo podobnym problemem. Auto ma problemy z paleniem najczęściej na zimnym silniku. Udało się rozwiązać w waszych autach?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lis 25, 2013 12:58   

Kręcicie sie wokół kabli i płaca - dajcie im spokój Zeby od nich gasło auto, to przy słonecznym dniu byście widzieli skaczące iskry ;) .
Za komputerem jest czarna puszka z 4 przekaźnikami - wyciągnijcie ja rozbierzcie, przelutujcie wszystkie luty i cieszcie sie nie gasnącym roverkiem.
pozdrawiam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 1.6 16V] Problem z odpalaniem
wolft1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Maj 05, 2010 18:42
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
Prosze o pomoc
Lukciu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sro Paź 29, 2008 16:06
roverka
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
Artu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 38 Czw Maj 02, 2013 08:06
kalosze
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Paź 06, 2008 15:27
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
robert.luczka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Gru 12, 2012 20:52
Spid



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink