Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] coupe problem z spalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220] coupe problem z spalaniem
Autor Wiadomość
kuba_7 



Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: Limanowa



Wysłany: Wto Paź 02, 2012 23:12   [R220] coupe problem z spalaniem
Typ: GSi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam , mój coupe 2.0 gsi ma problem z spalaniem . Samochód pali ok 17l/100km , spaliny mocno śmierdzą ostrą , niespaloną mieszanką . Przy odpalaniu jakieś 2 minuty muszę podtrzymywać go na gazie w innym przypadku silnik mocno szarpie (ma za niskie oborty) . Na obroty wkręca się dobrze bez przerywania , lecz wydaje mi się ze trochę za mało żwawo(za bogata mieszanka) , świece czarne . Wymieniłem świece , kable , termostat , czujnik temp silnika na używany jednak oporności ma ok. , sondę lambda co prawda tez na używana jednak sprawną , resetowałem komp przez odłączenie go na jakiś czas , przegoniłem go na trasie jednak nic nie pomogło , przepustnica przeczyszczona . Samochód nie posiada diody błędu , a złącze do ECU to stara 3 pinowa kość rovera .
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Paź 03, 2012 07:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 02, 2012 23:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 03, 2012 13:58   

Ja tu widzie dwie możliwości . Komp albo sonda.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kuba_7 



Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: Limanowa



Wysłany: Sro Paź 03, 2012 17:41   

Nie jestem sobie w stanie przypomnieć , ale istnieje możliwość ze sąda którą założyłem do samochodu jest z wersji turbo . Sprzedawca opisywał że jest sprawna , a sam jej kolor nie wskazywał by była wadliwa (łądnie wypalona , bez czarnego nagaru )
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 06:15   

Na oko, to wiesz co można zrobić. :wink: Jak masz miernik, to sprawdź odczyty sondy lub jedź do SKP i niech zrobią analizę spalin... Ewentualnie ją odłącz i pojeździj z wypiętą, sprawdzając jednocześnie dynamikę samochodu.
 
 
 
kuba_7 



Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: Limanowa



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 22:44   

Nie miałem dziś czasu by sprawdzić prace sondy , natomiast zdążyłem sprawdzić odwód grzałki . Miernik pokazał przejście(obwód) . Podejrzewam silniczek krokowy . Po wypięciu , a następnie podłączeniu wtyczki na włączonym zapłonie silniczek stoi , brak jakiejkolwiek pracy siłownczka . Co do jego pracy na zapalonym silniku to nie pamiętam by wykonywał jakikolwiek ruch . Na wtyczce silniczka krokowego na włączonym zapłonie odczytałem napięcie ok 12v na jednym z pinów .
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 07, 2012 12:00   

Wykonaj adaptację silnika krokowego - będziesz pewny czy wszystko jest z nim ok
 
 
kuba_7 



Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: Limanowa



Wysłany: Pon Paź 08, 2012 21:16   

Dziś zamontowałem "nową" (używaną) przepustnice . Objawy ciężkiego zapalania zostały wyeliminowane , stary silnik krokowy jest padnięty . Natomiast nie miałem czasu żeby pojeździć samochodem i sprawdzić co z spalaniem . Jak należy dokonać adaptacji przepustnicy ? Znalazłem coś takiego:Włączyć zapłon , za pomocą dzwigni przepustnicy otworzyć przepustnice na max . Silnik krokowy przestawi się o 25 kroków . Zamknąć w pełni przepustnice . Wyregulować luz na lince . Wyłączyć zapłon.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Paź 09, 2012 21:56   

Włączasz zapłon i 5x przepustnica na max i obserwujesz co wyprawia przepustnica
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R220 Coupe GSI 136PS r.95'] Problem z odpaleniem POMOCY!!!
SynBurzy Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sob Mar 07, 2009 00:32
AndrewS
Brak nowych postów [R220] Coupe '94 Pytania co do silnika
cycu Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Pią Lis 21, 2008 12:15
cycu
Brak nowych postów [r220 coupe] Kierownica z MG TF do Kanciaka
dobryziom Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Pon Sie 16, 2010 09:02
shilus82
Brak nowych postów [R220 coupe]schematy elektryczne
stanley200 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Wto Maj 19, 2009 12:01
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink