Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Słabe doładowanie,tubina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220] Słabe doładowanie,tubina
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Paź 14, 2012 20:45   [R220] Słabe doładowanie,tubina
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam
Co to moze być ze moj R dmucha pod obciazeniem(gwałtowne przyspieszanie) max 0,5bara ,do tej wartosci pompuje szybko i czuc ze auto ładnie zbiera sie, potem dalej nie idzie i auto juz nie przyspiesza tak sprawnie.
Jakies sugestie ? z góry thx
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 14, 2012 20:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Nie Paź 14, 2012 21:11   

sprawdź gruszkę od sterowania zaworkiem upustowym spalin albo odkrec dolot do turbo i sprawdz w jakim stanie sa łopatki turbiny może sie po prostu zuzyła ewentualnie masz jakas dziurkę miedzy turbo ic a silnikiem na przewodach przejrzyj je one często pękają
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Paź 14, 2012 21:43   

Naki17 napisał/a:
sprawdź gruszkę od sterowania zaworkiem upustowym spalin

Ciegno mam skrecone ,dziwginia od kierownicy turbiny max w prawo,gurszke odłaczałem i równiez bez zmian

Naki17 napisał/a:
sprawdz w jakim stanie sa łopatki turbiny może sie po prostu zuzyła

Łopatki wygladaja ok,minimalny luz na ośce wirnika,oleju w silniku nie ubywa ,brak czarnego dymu po gwałtownym przyspieszeniu

Naki17 napisał/a:
dziurkę miedzy turbo ic a silnikiem na przewodach przejrzyj je one często pękają

nawet jesli byłaby gdzies nieszczelnosc to i tak nie powinna miec wpływu na wskazania (zegar doładowania) polaczony jest od do wezyka idacego do czujnika
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 14, 2012 21:48   

kadzaf napisał/a:
nawet jesli byłaby gdzies nieszczelnosc to i tak nie powinna miec wpływu na wskazania (zegar doładowania) polaczony jest od do wezyka idacego do czujnika


Bedzie niestety miało :wink: Nieszczelny dolot jak coś jest gdzieś luźne pokaże mniejsze doładowanie. Sprawdź redukcje od Turbiony co idzie do czarnej rury która idzie do IC tam lubi być to luźne lub pęknięte. Najlepiej wszystkie węzę sprawdzić.

Ja w 45 miałem luźne ta redukcje to mi pokazywał wskaźnik tylko 0,8 bara jak dokręciłem do razu podskoczyło do 1.1bara :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lis 09, 2012 17:59   

Problem rozwiazany ,odpieta gruszka i otwor zaslepiony teraz przy gwałtownym przyspieszaniu idzie do 1,6bara od razu inna jazda :grin:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 09, 2012 19:45   

kadzaf, jaka gruszka Wastegate :?: To czemu wastegate nie wymienisz :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 07:58   

Remigiusz napisał/a:
To czemu wastegate nie wymienisz

Mam w aucie zegar wiec widać do ilu pompuje .Po za tym zwykle jedze max do 3tys obr wiec w zupełnosci nie jest mi ona potrzebna do szczescia. :grin:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
psebek 




Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 20



Wysłany: Czw Sty 30, 2014 22:23   

kadzaf,
"Problem rozwiazany ,odpieta gruszka i otwor zaslepiony teraz przy gwałtownym przyspieszaniu idzie do 1,6bara od razu inna jazda"
Nadal jeździsz na doładowaniu 1.6? Nic się nie stało z silnikiem? Pytam bo sam zwiekszyłem doładowanie i nie wiem jak daleko mogę się posunąć ;D
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Sty 31, 2014 23:07   

psebek napisał/a:
kadzaf,
"Problem rozwiazany ,odpieta gruszka i otwor zaslepiony teraz przy gwałtownym przyspieszaniu idzie do 1,6bara od razu inna jazda"
Nadal jeździsz na doładowaniu 1.6? Nic się nie stało z silnikiem? Pytam bo sam zwiekszyłem doładowanie i nie wiem jak daleko mogę się posunąć ;D


Cały czas tak smigam,czyli ciegno max skrócone i westegate odłaczony wezyk (do tamtego momentu do turbka nie dotykałem sie)
oczywiscie to owe 1,6 jest przy gwałtownym przyspieszaniu ,a przy codziennej jezdzie zwykle nie przekracza sie ok 1,2 bara.
(no bym zapomniał latem miałem przygode z wywalajacym wezem dolnym od IC do kolektora ssacego ,wymiana weza oraz małe modyfikacje pomogły teraz nie spada przy gwałtownym depnieciu )
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
psebek 




Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 20



Wysłany: Sob Lut 01, 2014 16:07   

Oki, podkręciłem do 1,4 zgodnie z radą ( w innym temacie) że czujnik pracuje do 1,5 bara. Pomiar ciśnienia zrobiłem z kolektora ssącego w miejscu niepodłączonego czujnika po lewej stronie kolektora. Muszę jeszcze zastanowić się dlaczego w manometrze słychać powyżej 1 bara drgania jakichś części lub też hałas generuje się w głowicy ale dociera do manometru poprzez wężyk. Może uda się znaleźć jakiś tłumik drgań powietrza żeby to sprawdzić. Manometr mam z Depo.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lut 01, 2014 16:24   

psebek, Brak dławika na wężyku dlatego słychać drgania normalne zjawisko :wink: Najlepszy patent jest wstawienie coś w wężyk i wywiercić przez to 1mm dziurkę żeby ciśnienie dochodziło do manometru, oraz dodania filtra paliwa takiego od malucha np na węza jako bufor drgań :wink:

Podłącz sobie manometr pod kolektor wydechowy bez dławika to dopiero zrozumiesz co to jest metaliczny dźwięk manometru :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
psebek 




Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 20



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 18:45   

Zrobiłem zgodnie z zaleceniami i jest super. Dźwięk drgających części zniknął. Dzięki i pozdrawiam :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDI '97]- słabe ogrzewanie, bardzo słabe
stan_w._j. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Paź 07, 2007 09:25
giewu
Brak nowych postów [R220 D] słabe grzanie w kabinie
igorka21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Wto Paź 05, 2010 19:12
mi_sza1
Brak nowych postów [R220 sdi ABS] Bardzo słabe hamulce tył (Bębny)
Marko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Cze 15, 2009 15:49
Marko
Brak nowych postów [r200] Doładowanie akumulatora
zdzisiek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Mar 27, 2011 16:06
Raptile
Brak nowych postów [R'25 IDT] słabe przyspieszanie
bora Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Czw Gru 20, 2007 23:14
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink