Wysłany: Nie Paź 14, 2012 10:46 [R75] Silniczki świateł nie działają
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.Proszę o poradę w kwestii świateł przednich problem jest taki, że nagle przestały działać a wszystko było ok czyli mogłem ustawić ich wysokość, oraz poziomowały się przy każdym podejściu do R.Co sprawdzić i jak podejść do tematu, może problem leży po stronie bezpiecznika,tylko gdzie go szukać?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 14, 2012 10:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A jeśli bezpieczniki okażą się okej, odłącz prąd i podłącz ponownie. Potem zobacz czy regulacja wróciła.
Dla pewności sprawdź jeszcze czy moduł LSM nie nosi śladów "korozji".
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
w instrukcji obsługi masz rozdział o bezpiecznikach poczytaj i zobacz
Wszystkie bezpieczniki sa ok.
[ Dodano: Wto Paź 16, 2012 10:09 ]
MaReK napisał/a:
A jeśli bezpieczniki okażą się okej, odłącz prąd i podłącz ponownie. Potem zobacz czy regulacja wróciła.
Dla pewności sprawdź jeszcze czy moduł LSM nie nosi śladów "korozji".
Kolego gdzie znajdę ten moduł LSM bo pojecia nie mam co to takiego
Moduł LSM, to jest ta puszka na której znajduje się pokrętło włączające światła oraz potencjometry od regulacji wysokości świecenia reflektora i jasności podświetlenia deski rozdzielczej. Musisz zdjąć osłonę nad nogami kierowcy a następnie odkręcić trzy wkręty trzymające moduł. Potem wyjąć go delikatnie i odpiąć kostkę (nacisnąć zwolnienie blokady i białą zawleczkę pociągnąć do siebie. Wtyczka sama wysunie się z gniazda i moduł będzie uwolniony. Rozbierz delikatnie moduł i sprawdź jak wygląda płytka drukowana.
Próbowałeś odłączenia klemy na kilka sek.?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
To jeszcze przypomnij sobie, czy nie robiłeś jakiejś diagnostyki auta na niededykowanym komputerze i nie działałeś w obszarze modułu świateł LSM.
Rozbierając LSM'a zachowaj, jak w każdym przypadku ostrożność, żeby czegoś nie połamać. Jak już będziesz miał LSM'a w rękach, frontowy panel na górze i dole posiada po dwa zaczepy. Delikatnie zwolnij je, następnie zsuń frontowy panel, a płytkę drukowaną wysuń z prowadnic. Odepnij taśmę łączącą płytkę z panelem frontowym, ale przy panelu frontowym.
Oceń okiem jak wygląda gniazdo, jak wygląda płytka, czy nie noszą śladów zaśniedzenia, korozji, itp. itd. Jeśli tutaj będzie wszystko okej, rozbierz panel frontowy i oceń okolice potencjometru.
Sprawdź jeszcze, możesz poprosić kogoś o pomoc, czy po włączeniu świateł silniczki testują się. Towarzyszy temu zjawisku charakterystyczny dźwięk ale także można zobaczyć czy słup światła przesuwa się. Być może silniczki działają, a uszkodził się potencjometr o którym wyżej pisałem.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
To jeszcze przypomnij sobie, czy nie robiłeś jakiejś diagnostyki auta na niededykowanym komputerze i nie działałeś w obszarze modułu świateł LSM.
Rozbierając LSM'a zachowaj, jak w każdym przypadku ostrożność, żeby czegoś nie połamać. Jak już będziesz miał LSM'a w rękach, frontowy panel na górze i dole posiada po dwa zaczepy. Delikatnie zwolnij je, następnie zsuń frontowy panel, a płytkę drukowaną wysuń z prowadnic. Odepnij taśmę łączącą płytkę z panelem frontowym, ale przy panelu frontowym.
Oceń okiem jak wygląda gniazdo, jak wygląda płytka, czy nie noszą śladów zaśniedzenia, korozji, itp. itd. Jeśli tutaj będzie wszystko okej, rozbierz panel frontowy i oceń okolice potencjometru.
Sprawdziłem LSM tak jak piszesz i na moje oko wszystko tam gra nic nie jest zaśniedziałe itp. Silniczki nie pracują testowałem z kolegą przed maską i dalej lipa niestety
Sprawdź jeszcze, możesz poprosić kogoś o pomoc, czy po włączeniu świateł silniczki testują się. Towarzyszy temu zjawisku charakterystyczny dźwięk ale także można zobaczyć czy słup światła przesuwa się. Być może silniczki działają, a uszkodził się potencjometr o którym wyżej pisałem.
Aleś zacytował Nic nie wiem o co chodzi
Domyślam się jednak, że nie działa i że LSM wygląda jak fabrycznie nowy.
Cała instalacja przebadana pod kątem ew. zalania wodą.
Moja propozycja jest taka, abyś znalazł kogoś z takim samym autem i rozwiązaniem oświetlenia z przodu.
Podmienił LSM wkładając swój do jego auta i sprawdził czy u niego silniczki działają.
Potem zrobił odwrotnie i jego LSM włączył w Twój układ. Jeśli nie działa przyczyny musisz szukać w instalacji. Rave pod lupę i śledzisz wiązkę i kolory przewodów. Jeśli działa, no to problem masz zdiagnozowany. Musisz kupić sobie LSM'a i zaprogramować go po VIN i przebieg taki jak masz w reszcie modułów. Inaczej będziesz jeździł z Err na wyświetlaczu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
hehe fakt to mi się udało z tym cytatem Tak jak piszesz sprawdziłem i wszystko wydaje się ok. Podmienię moduły i zobaczymy jak sprawa będzie wyglądać.Tylko skąd wziąć drugiego roverka
MaReK, Ratunku, czy mógłbyś rozwinąć myśl, połączenia niededykowanego komp i awarii opisanej przez kolegę, bo chyba to mój przypadek. Jaka jest możliwość naprawy?
Zanim wpadniesz w panikę odłącz aku, albo sam moduł LSM od instalacji.
Podłącz i sprawdź czy ożyło. Jeśli nie, to przanalizuj błędy TOAFem, później ze strony TOAF'a ściągij wsad dla swojej wersji świateł, wgraj i sprawdź czy jest okej.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum