Wysłany: Wto Paź 16, 2012 12:31 [R214Si 1.4 16v] Problem z wentylatorami pracują non stop
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam
Mam pewien problem ze swoim Roverem 214 Si 1.4 16V mianowicie po włączeniu silnika włączają się wentylatory, zupełnie tak samo jak gdyby silnik się zagrzał i wymagał schłodzenia. Wskaźnik temperatury pokazuje normalną temperaturę po kilku minutach zatrzymuje się w połowie (minimalnie poniżej połowy tak jak zawsze to robił) i nie podnosi wyżej, natomiast wentylatory pracują cały czas. Po wyłączeniu silnika jeszcze przez kilka sekund słychać charakterystyczny odgłos ich pracy. Dodam również, że traci się płyn z układu chłodzenia ze zbiorniczka wyrównawczego w tempie około 1cm na 3-4 dni, nie jestem w stanie zlokalizować wycieku (chociaż ostatnio zauważyłem, że jeden gumowy wężyk w miejscu gdzie jest założony metalowy zacisk jest wilgotny, więc sprawdzę to). Nie wiem czy jedno ma związek z drugim, ale te non stop pracujące wentylatory trochę mnie przerażają. Może ktoś pomoże??
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 16, 2012 12:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Paź 17, 2012 06:29 [R214Si 1.4 16v] Problem z wentylatorami pracują non stop
brkzzz piszesz ze to ten brązowy, a wiesz może do czego jest ten czarny który znajduje się zaraz obok??
Byłem w sklepie pytać o nowy i sprzedawca powiedział ze od temp. to jest ten czarny...zdziwiłem się bo jestem pewny, że pisałeś brązowy na forum również sprawdzałem, inni pisali, że to brązowy i były nawet zdjęcia i jest brązowy.
Sprzedawca szukał dalej i znalazł, że czujniki od temp. były robione w dwóch kolorach brązowym i czarnym (a różnił je tylko nr nadwozia) najlepiej żebym go wykręcił i sprawdził jego nr. Szukałem w sieci i znalazłem taki jeden (Kod produktu:1 830 248)
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-25286.html
wydaje mi się że to musi być ten, kolor pasuje i model 214Si 97r też jest tam podany.
Chociaż szukałem dalej i znalazł się również z czarną końcówką pasujący do modelu 214Si 97r
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-25935.html
czy to jest odpowiedź na moje pytanie od czego jest ten czarny czujnik??
Czyżby obydwa czujniki były czujnikami temp.??
Jeśli tak to skąd mam wiedzieć który z nich jest uszkodzony??
Brązowy jest dla ECU (komputera) aby wiedział jaka jest temperatura silnika.
Czarny idzie do deski rozdzielczej, abyś ty wiedział jaka jest temperatura.
Gdy czujnik czarny jest uszkodzony to ty nic nie zobaczysz ale wszystko będzie dobrze pracować.
Jak brązowy to właśnie np. wentylatory cały czas pracują.
Chociaż szukałem dalej i znalazł się również z czarną końcówką pasujący do modelu 214Si 97r
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-25935.html
czy to jest odpowiedź na moje pytanie od czego jest ten czarny czujnik??
Ten czujnik również jest od wskazań dla komputera, tylko że on był montowany w k-series po 2000 roku.
ADI-mistrzu napisał/a:
Czarny idzie do deski rozdzielczej, abyś ty wiedział jaka jest temperatura.
Przeważnie czujnik na deskę jest koloru niebieskiego.
Jedi86, bierz ten brązowy, będzie dobry.
Też podejrzewałem, że utrata płynu to może być przyczyna uszczelki pod głowicą (już raz wymieniałem) tylko gdzie wtedy ucieka ten płyn skoro nie idzie znaleźć tego wycieku?? Problemu ze spadkiem mocy też nie ma ani innych objawów typy nie widać aby olej przedostawał się do układu chłodzenia lub w przeciwnym kierunku??
Jeden z mechaników na te objawy po pierwsze zapytał mnie czy mam tam klimatyzację (a mam) i powiedział, że to raczej w tym kierunku należy szukać przyczyny. Na razie sprawdzę ten czujnik a potem ewentualnie będę się martwił.
tylko gdzie wtedy ucieka ten płyn skoro nie idzie znaleźć tego wycieku??
Jest kilka możliwości. Najczęstsze to wyciek z uszczelki kolektora ssącego, z pompy wody, z chłodnicy, obudowy termostatu, no i przez uszczelkę pod głowicą gdzie płyn może lać się do silnika, czyli mieszać się z olejem, jak i również lać się na zewnątrz, czyli spływać po bloku. Po prostu trzeba dokładnie obejrzeć cały układ chłodzenia. Każdy element złączkę węzy itd.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sro Paź 17, 2012 20:13
A może przekaźnik się zwarł od wentylatora i chodzi cały czas ? Pomyślałeś o tym ? trzeba go odnaleźć i sprawdzić Powiedziałbym Ci gdzie szukać ale nie wiem gdzie jest Trzeba przed nim zasilanie sprawdzić, jeśli na przekaźnik jest ciągle sygnał to czujniki jeśli tylko za nim to sam przekaźnik się zwarł a jeśli tak to trzeba wymienić i po krzyku
[ Dodano: Sro Paź 17, 2012 21:13 ]
To ten żółty chyba przy akumulatorze
Czy wentylatory włączają się po włączeniu stacyjki nawet jak silnik jest zupełnie zimny czy dopiero jak silnik się nagrzeje?
wentylatory włączały się nie po włączeniu stacyjki tylko zaraz po tym jak uruchomiłem silnik. Za każdym razem nawet jak włączałem go rano i silnik był całkiem zimny.
Na szczęście wymieniłem czujnik ten brązowy i wszystko gra póki co
Po włączeniu silnika wentylatory nie pracują, gdy silnik się zagrzeje włączają się na kilka minut 2-3 po czy wyłączają się. I jak znowu temperatura wzrośnie znowu włączą się na kilka minut i tak w kółko, czyli tak jak być powinno
Dziękuję za pomoc, temat uważam za zamknięty.
Pozdrawiam Jedi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum