Wysłany: Sob Paź 20, 2012 16:04 [214Si 16v 96r.] Bagażnik nie otwiera się
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witam,
Mam pewien problem. Otóż nie mogę otworzyć bagażnika. Wciskam zamek, ciągnę klapę do góry, a ona ani nie drgnie.
Patrząc od wnętrza samochodu, widzę, że zamek jest cały czas zatrzaśnięty. Centralny zamek pracuje raczej poprawnie.
Jak mogę to domowym sposobem próbować naprawić?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 20, 2012 16:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powinienem sobie darować to pytanie ale zapytam. Czy bagażnik nie jest zamknięty na klucz ?
Ja też kiedyś nie mogłem otworzyć bagażnika lecz wcześniej byłem na myjni a na zewnątrz było -15 stopni C.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie, nie jest.
Nigdy nie zamykam na klucz. Tylko na centralny zamek.
W każdym razie po stwierdzeniu tej usterki też próbowałem manewrować kluczykiem, ale nic to nie daje.
[ Dodano: Sob Paź 20, 2012 17:46 ]
A swoją drogą, jeśli chodzi o otwieranie bagażnika kluczykiem, to otwiera się go przekręcając kluczykiem lekko w lewo czy lekko w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek)?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sob Paź 20, 2012 17:55
Wciskając i lekko w prawo U mnie też się zacina i czasem nie mogę go otworzyć czasem kluczyk pomaga i kilkukrotne urzycie centralnego zamka Jak otworzysz go albo dostaniesz się do zamka od środka auta to pod tym plastikiem zauważysz za luźną linkę i to prawdopodobnie ona jest winna
Czy żeby się dobrać do tego zatrzasku zaznaczonego strzałką, to wystarczy odkręcić te 2 śruby zaznaczone kółkiem? Czy trzeba odkręcać cały ten plastik?
Dodam, że ten zatrzask zaznaczony strzałką w ogóle się nie rusza. Domyślam się, że to właśnie ten zatrzask powinien się przesuwać wraz z wciskaniem zamka, jeśli zamek jest otwarty?
ten zatrzask na zdjęciu powinien sie ruszac po wciśnięciu zamka nie centralnego na pilocie
te 2 śrubki zaznaczone na czerwono zostaw w spokoju one trzymają ten mechanizm blokowania tam to możesz popsikać wd 40 ale to jak otworzysz klapę i sam plastik wyciągniesz,
Miałem podobny problem i w sumie nadal mam gdy przy zamkniętym centralnym próbuje otworzyć się bagażnik poprzez wduszenie zamka, a teraz tak wsadź kluczyk w zamek leciutko kręć lewo prawo próbując wyciągnąć zamek (caly nie wyjdzie nie martw sie ale może uda ci sie go wyciągnąć bardziej niz teraz z 3mm) wtedy otwierasz centralnym i wciskasz palcem zamek i otwiera sie bagażnik (problem tkwi w sprężynce wypychającej zamek) poprostu nie otwieraj bagażnika gdy nie jesteś pewien ze centralny nie jest otwarty,
jesli to nie pomoże to wejdz do bagażnika od środka wykręć ten duży plastik zaraz pod szyba 2 śrubki i sporo zatrzasków ( chyba 2 śrubki nie pamiętam dokładnie ) wykręcasz śrubki i podważasz i wychodzi z zatrzasków i masz przed sobą mechanizm wycieraczki, zamka, linkę zamka i ciągniesz za linkę zamka otwierasz bagażnik i patrzysz co jest nie tak, wyżej ci napisałem co ja odkryłem po oględzinach u siebie może masz to samo to popsikaj wszędzie wd 40 głownie na zamek żeby łatwiej sie wysuwał kręcąc kluczykiem lewo prawo próbując wyciągnąć trochę zamek,
potem ściągasz ten mniejszy plastik ktory masz na zdjęciu wyżej śrubki zostaw najwyższej dokręć jak są luźne ta plastikowa osłonę ściągasz normalnie ciągnąc w dól ew. lekko śrubokrętem płaskim podważasz w miejscu styku z blacha i tez psikasz wd 40/ smarujesz
jeszcze mógł sie poluzować (nawet spaść) mechanizm centralnego w klapie to wtedy musisz go dokręcić i sprawdzić czy działa:P
jak coś to zrób i wrzuć zdjęcie klapy od środka po zdjęciu tego plastiku to ci zaznaczę co może być nie tak
OK, postaram się zdjąć nr 1 i najwyżej porobię jakieś zdjęcia, jeśli nie będę wiedział o co chodzi. Ale przyznam, że dojście nie jest tam zbyt wygodne nawet mimo złożonych foteli, hehe.
[ Dodano: Nie Paź 21, 2012 12:40 ]
Wygląda na to, że wciskany zamek nie trafia w tę wajchę.
Coś tam pękło chyba, a ta sprężynka jest zardzewiała.
Czy jest jakiś ratunek?
OK, nowy zamek oznacza oczywiście dodatkowy klucz? No ale w sumie i tak nigdy kluczem nie otwieram, więc OK.
A czy w RAVE jest gdzieś rozrysowana konstrukcja tego mechanizmu? Nie mogę tego namierzyć.
A jeśli chodzi o reanimację, to może ktoś z większą praktyką przy takich mechanizmach, miałby podpowiedź jak reanimować ten zamek?
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Czyli muszę znaleźć jakiś sposób, żeby połączyć ze sobą to co zaznaczyłem na czerwono?
Dodatkowo, to musi być takie połączenie, które umożliwi lekki ruch po wciśnięciu zamka?
idzie przesunąć sprężynkę w gore a ten metalowy bolec w lewo żeby się wczepił
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=729485 zobacz sobie pierwsze zdjecie pierwszego postu tak powinno sie to trzymać faktycznie jest ułamane to cos co trzyma bolec od sprężynki ale mysle ze da rade skleic
Czyli muszę znaleźć jakiś sposób, żeby połączyć ze sobą to co zaznaczyłem na czerwono?
Dodatkowo, to musi być takie połączenie, które umożliwi lekki ruch po wciśnięciu zamka?
ten bolec ze sprężynką możesz chyba nawet zespawać do blachy on sie tam nie musi ruszać byle sprężynka miała lekki ruch i ten metalowy trzpień który sie powinien ruszać po wciśnięciu zamka tez musi mieć ruch także faktycznie w jakiś sposób musisz połączyć to co zaznaczyłeś na czerwono w sposób jaki ci zaznaczyłem strzałkami , tylko spróbuj wyjąc ten zardzewiały bolec i coś innego wstaw może jak dasz rade, jakaś mała szczotka druciana na sprężynkę żeby obczyscic potem jakiś wd 40 popsikać i smarem żeby nie rdzewiało
Gdybym się zdecydował na zakup używki, to w jaki sposób połączona jest ta część zaznaczona na czerwono (na zdjęciu poniżej) z resztą mechanizmu?
Obawiam się, że samodzielna naprawa będzie wymagać dużej precyzji, żeby ten mechanizm działał prawidłowo, czyli żeby zatrzask odblokowywał otwarcie klapy.
Gdybym się zdecydował na zakup używki, to w jaki sposób połączona jest ta część zaznaczona na czerwono (na zdjęciu poniżej) z resztą mechanizmu?
Trzeba wybić ten bolczyk.
Robertus74 napisał/a:
Obawiam się, że samodzielna naprawa będzie wymagać dużej precyzji, żeby ten mechanizm działał prawidłowo, czyli żeby zatrzask odblokowywał otwarcie klapy.
To teraz mam jeszcze kilka pytań, bo bez względu na to, czy będę próbował naprawić ten plastik czy kupię nowy zamek, to muszę oczywiście wyciągnąć cały zamek.
1) Jak się wyciąga ten zamek? Czy wystarczy odkręcić te 2 śrubki i zamek sam wyjdzie? Czy coś jeszcze trzeba rozłączyć?
2) Jak wyciągnąć tę wajchę, na której jest osadzony bolczyk ze sprężyną? Bo rozumiem, że ta wajcha jest jakoś połączona dalej z mechanizmem linki otwierającej zatrzask?
3) Czy dobrze rozumiem, że po zdemontowaniu wszystkiego muszę wybić ten bolczyk, a po naprawieniu plastiku trzeba go będzie z powrotem wbić już we właściwym położeniu przez otwór w plastiku?
4) Jak powinny być umiejscowione końcówki tej sprężyny?
1) Jak się wyciąga ten zamek? Czy wystarczy odkręcić te 2 śrubki i zamek sam wyjdzie? Czy coś jeszcze trzeba rozłączyć?
Odkręcasz te dwie śrubki i próbujesz go wyciągnąć.
Robertus74 napisał/a:
2) Jak wyciągnąć tę wajchę, na której jest osadzony bolczyk ze sprężyną? Bo rozumiem, że ta wajcha jest jakoś połączona dalej z mechanizmem linki otwierającej zatrzask?
Jak widać ta wajcha jest jakby umocowana do linki na stałe za pomocą nita, więc ten element na razie zostawiasz w spokoju.
Robertus74 napisał/a:
3) Czy dobrze rozumiem, że po zdemontowaniu wszystkiego muszę wybić ten bolczyk, a po naprawieniu plastiku trzeba go będzie z powrotem wbić już we właściwym położeniu przez otwór w plastiku?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum