Już wszystko jasne okazało się że mam złe mocowanie górne altka z starszych modeli i dlatego do tego jeszcze łapa klimy i altka troszkę na dole odstaje bo nie miałem 1 śruby i dlatego ale jutro powinno być wszystko ok już:)
[ Dodano: Nie Paź 21, 2012 11:04 ]
Kozik napisał/a:
Lazar napisał/a:
Dodatkowe pytanie nie orientuje się ktoś czy w Roverach z klimą był mniejszy altek objętościowo??? ew foto altka z klimy i bez klimy bo coś się zmieścić nie mogę
wielkosciowo wszystko to samo ja mam z R25 jakiś mocny i też jest wielkości tego z R200 ale ten z R25 jest bardziej okragły więc jeśli brakuje Ci pare mm to może podziałać
Wszystko jasne mam altka z Turbo inne mocowanie i fakt bardziej okrągły ale to już sobie przerobie 2 mm to nie kłopot.
Kolejne pytanie czy ma ktoś możliwość zmierzyć mi kompletny układ wydechowy w VVC?
Dwururka ile cm
Tłumiki ile cm i jaka objętość
Rury reszta jaka długość
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 21, 2012 11:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolejne pytanie czy ma ktoś możliwość zmierzyć mi kompletny układ wydechowy w VVC?
w roverze 200Vi 1,8VVC jest mniejsza średnica rur ale też praktycznie brak zwężek,
w mg zr 160 1,8VVC jest większa średnica rur ale przed każdym tłumikiem zwężka i przed każdym łączeniem zwężka, oryginalnie jest również klapka przy jednej rurce w wydechu.
w porównaniu do 200 1.4 16V średnica rur w 200Vi jest większa o 5mm (48mm) tłumiki i kat tej samej wielkości
przy mg zr 160 średnica rur jest 60mm większy środkowy tłumik i większy kat zwężki są od 50-52mm,
kolektor wydechowy 4 jest takiej samej wielkości we wszystkich 3 autach (1,4 i 1,8) dwururka jest grubsza nie pamiętam o ile, ale na oko o 2-3 mm każda rurka, reszta j.w.
niestety nie jestem Ci w stanie pomóc w dokładnym mierzeniu bo nie mam czasu ale jeśli chcesz zmodzić wydech to nie przesadzaj ze średnicą bo przy za dużej średnicy można stracić, porównywałem wydech 200 Vi i Mg zr 160 i na rolkach wychodzi praktycznie to samo, są niewielkie różnice (przy ori 200Vi więcej Nm przy dolnych obrotach ale mniej przy wyższych to samo z mocą)
wg mnie jeśli chcesz modzić wydech w poldku to powiększ średnicę o 5mm nie więcej to będzie bezpieczna granica.
Z pewnością zostaw katalizator albo wstaw większy bo bez kata stracisz sporo Nm
[ Dodano: Nie Paź 21, 2012 15:52 ]
aaa i ważne, jeśli chcesz założyć tłumik przelotowy to nie zakładaj większych średnic rur, chyba że chcesz założyć tłumik komorowy to wtedy wskazane zwiększenie średnic
Aha i pytanie jeszcze czy wtryski powinny dawać cały czas paliwo na listwę po kluczyku???
Jak przekręcisz na zapłon, to pompa tylko napompuje paliwa to listwy wtryskowej, a jak już przekręcisz na odpalenie to wtedy dopiero wtryski leję benzynkę.
to inaczej wtryski mi dają po przekręceniu dawkę rozruchową i pompa dalej tłoczy paliwo do listwy ale nie leje przez wtryski. Po zgaszeniu auta dalej pompa chwile działa i przestaje. Dlatego pytam czy tak powinno być w VVC
to inaczej wtryski mi dają po przekręceniu dawkę rozruchową i pompa dalej tłoczy paliwo do listwy ale nie leje przez wtryski.
Po przekreceniu zaplonu zalacza sie na kilka sekund tylko pompa, podnosi ona cisnienie w listwie wtryskowej, wtryski sa wtedy zamkniete.Wtryski zalaczaja sie w momencie krecenia rozrusznikiem oczywiscie przy kreceniu rozrusznikiem zalacza sie tez pompa paliwa
Lazar napisał/a:
Po zgaszeniu auta dalej pompa chwile działa i przestaje.
Po wyłaczeniu zaplonu wyłacza sie tez odrazu pompa. nie ma potrzeby zeby dłużej pracowała.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Dziś się już sami obaliliśmy i kontaktowaliśmy z kim tylko mogliśmy. Brak nam iskry na cewkach w ogóle nie dochodzi sygnał prąd i wszystko jest. Cała wiązka przewalona kabel po kabelku. Jutro jak się uda podmienimy kompy na kompa z imo i zobaczymy co się będzie działo jak się będzie zachowywał tak jak nasz to wtedy duży zonk:/ szkoda że nie mam na miejscu jakiegoś Rovera VVC żeby podmienić kompy i sprawdzić czy mój u niego działa.
Nie mam nic na podmianę właśnie mam nadzieje że kolega Tomi_114 Znajdzie kompa takiego na podmiankę tyle że z imo do tego czujniki by się przydały położenia wału i położenia wałka.
[ Dodano: Pią Paź 26, 2012 21:20 ]
Ma ktoś może schemat pinów z kompa MEMS 2J MKC103981 potrzebuję rozpiskę wszystkich pinów z kompa z góry dzięki.
Witam jeszcze jedno pytanie co potrzebuje by to VVC zagadało mamy iskrę paliwo też fakt faktem przekaźniki były źle podpięte zalewało go. Pytanie jakieś czujniki jeszcze ew co musi być podpięte by silnik zagadał.
map sensor, czujnik IAT ( temperatura powietrza w kolektorze ), czujnik temp silnika ( na trojniku ), czujnik polozenia walu, sonda lambda ( ale tylko w calkiem zimnym silniku ), czujnik polozenia walka rozrzadu, no i krokowiec z potencjometrem przepsutnicy
wiec tak naprawde wszystko
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Pon Paź 29, 2012 16:26
Zagada na samym czujniku położenia wału. TPS i krokowiec też się przyda. Czujnik temperatury cieczy można zastąpić lekkim otwarciem przepustnicy (TPS musi być podpięty) w przypadku zimnego silnika.
Odłączenie solenoid/czujnika położenia wałka skutkuje odcinka przy 5500-5800, ale silnik normalnie odpala i pracuje (+ podwyższone wolne obroty).
Sonda lambda też nie musi być podłączona.
-doszliśmy ładu z kablami mamy wszystko tak jak należy
-mamy iskrę mamy wtryski które dają paliwo
-koło zamachowe jest dobre 36/4
-cewki teoretycznie mamy podpięte dobrze ew prosił bym o rysunek nawet w paincie
Co jeszcze mogliśmy pominąć że auto nie chce odpalić??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum