Forum Klubu ROVERki.pl :: [FL TD4 2005] Zbiorniczek ciśnienia akumulatora turbiny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[FL TD4 2005] Zbiorniczek ciśnienia akumulatora turbiny
Autor Wiadomość
Td4Fan 



Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 1



Wysłany: Wto Paź 16, 2012 21:44   [FL TD4 2005] Zbiorniczek ciśnienia akumulatora turbiny
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam wszystkich fanów motoryzacji, od niedawna jestem posiadaczem
freelandera TD4 2005, i często pojawia się problem świecącej kontrolki Checkengine.

Podczas wizyty w jednym serwisie freelandera po podpięciu do komputera ustalili
że powodem jest zawór turbiny który oczywiście wymienili, kontrolka po 2 dniach zapaliła się na nowo. Kolejna wizyta w innym serwisie i nowe ustalenia:

Komunikat: Błąd w ECU usterka akumulatora sterującego ciśnieniem doładowania.
oraz informacja:
Zbiorniczek ciśnienia akumulatora turbiny do wymiany - złamany króciec.

Mógłby mi ktoś obeznany wytłumaczyć co to takiego - niestety nigdzie na ten temat nie znalazłem informacji?
Nie chce kolejny raz płacić na darmo za wymianę czegokolwiek, jednak chciałbym usunąć usterkę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 16, 2012 21:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 22:59   

I tu się kłania beznadziejne tłumaczenie komunikatów błędów w programach diagnostycznych.
Najprawdopodobniej chodzi o to że jest nieszczelność na zbiorniczku podciśnienia skóry jest po lewej stronie silnika przy ścianie grodziowej.
Odchodzą od niego wężyki od podciśnienia i idą jeden do zaworka sterującego pracą EGR a drugi do zaworka od turbo.
Na tych wężykach z czasem rozwarstwia się oplot i one same.
Pisałem o ich wymianie w tym dziale.
Z tego co pamiętam to średnica wewnętrzna 2,3 mm.
Potrzeba kupić 2,6m na całe auto.
Aby wymienić wszystkie niezbędny jest demontaż obudowy filtra powietrza.
Te przy zbiorniczku mają dodatkowo zabezpieczenie w postaci opaski ściskowej, które to z kolei lubią sobie spadać.
Przy zaworkach są na wcisk, jak się rozwarstwią nie spełniają swojego zadania.
Poszukaj w tym dziale tematu o wężykach podciśnienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Freelander TD4 2005] - brak efektu turbiny
Seraphim Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Pią Lis 06, 2015 15:59
Seraphim
Brak nowych postów [Freelnader Td4 ]Zmiana turbiny z M47N do M47R
koki22 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Wto Lut 13, 2018 04:06
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander TD4] Wyłączanie turbiny,check engine,spadek mocy
Seraphim Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Sob Lut 13, 2016 12:03
Seraphim
Brak nowych postów [LR Freelander] 2005 - regulacja reflektora?
cwiartka Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Sob Paź 18, 2014 08:51
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander TD4 2005] Problemy z rozrusznikiem
Seraphim Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Sro Sie 22, 2012 18:30
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink