Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Stukanie silnika na ciepło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Stukanie silnika na ciepło
Autor Wiadomość
Preston2009 



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Józefów k.Lublina



  Wysłany: Nie Paź 14, 2012 14:59   [R200] Stukanie silnika na ciepło
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich
Na początek film z pracy na benzynie:
http://www.youtube.com/watch?v=3xknuDiZsJI
Zawory stukają tylko przy ciepłym silniku.
W sąsiednim temacie doradzono mi zmianę oleju 15W50 Valvoline na 10W40, który był wcześniej zalany (być może równiż Valvoline).
Silnik zrobiony pod przypuszczeniem HGF w styczniu, ale podczas robienia silnika okazało się że jest dziurawa pompa wody :mad: . W lipcu wymieniony filtr (filtron) i olej na 15W50, oraz sprężynki w zaworach były rozciągane by zapobiec stukaniu.
Dodatkowym objawem nie koniecznie związanym z stukaniem jest przygasanie silnika przy dodawaniu gazu na LPG. Sytuacja ta jest denerwująca gdyż bardzo często silnik gaśnie podczas ruszania.
http://youtu.be/UiTAEQlBZgE
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 14, 2012 14:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
amarant89 



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Bydgoszcz

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 14, 2012 15:50   

Miałem coś podobnego, lecz po nagranym filmiku trudno wywnioskować, nie ma to jak posłuchać na żywo, ale obstawiałbym popychacze hydrauliczne (szklanki) u mnie po wymianie na nowe stukanie na rozgrzanym silniku ustało.
 
 
 
Preston2009 



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Józefów k.Lublina



Wysłany: Nie Paź 14, 2012 17:10   

Szklanki były wymieniane przy hgf. Tak jak:
-pierścienie tłokowe,
-uszczelka miski, głowicy, kolektora ssącego i wydechowego, pokrywy zaworów,
-uszczelniacze wałków rozrządu,
-panewki korbowodowe kpl,
-pompa wody,
-rolka napinacza.
No chyba, że mechanik mnie zrobił w :!: i nabrał przy tym kasy.
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Paź 14, 2012 18:47   

Jeśli na wszystko masz paragony to nie powinien Cię wykiwać, choć to tylko mechanik :/ A co do gaśnięcia przy ruszaniu na LPG to wycięte masz dotryski?
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Preston2009 



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Józefów k.Lublina



Wysłany: Nie Paź 14, 2012 19:39   

kangaroo69 napisał/a:
Jeśli na wszystko masz paragony to nie powinien Cię wykiwać, choć to tylko mechanik :/ A co do gaśnięcia przy ruszaniu na LPG to wycięte masz dotryski?

Niestety paragonów nie mam. A z tym wycinaniem dotrysków to nie wiem. Znajomy brata robił niedawno nową mapę i nie było mnie przy tym. Mówiłem bratu żeby przekazał to znajomemu, ale on nie wiedział o co chodzi chociaż powinien jeśli ustawił lepszą mapę niż poprzednia. Ogólnie na nowej robię 250km gdy zatankuję za 50 zł co jest o 50km lepszym wynikiem.
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Paź 14, 2012 20:13   

Z tym spalaniem to tak nie oszczędzaj bo silnik zamęczysz :wink: nie może być paliwa za mało :razz:
A co do mapek i dotrysków to myślę że wszystko zawarliśmy w tym temacie i nie będę jeszcze raz pisał :razz: Poczytaj, to przygasanie to w sumie nie trudna sprawa, jak byś czegoś nie wiedział to pisz :wink:
Tu link : http://forum.roverki.eu/v...zaniu&start=140
 
 
Preston2009 



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Józefów k.Lublina



Wysłany: Nie Paź 14, 2012 21:06   

Mapa była ustawiona aby bardziej pokrywała się z tą Pb. Tyle wiem. A jeśli chodzi o ten temat to niestety nie wiem o co kaman :shock: . Nigdy nie podłączałem się do lpg i nie wiem czy moja instalacja ma takową opcję. Jeśli znacie gazownika, który prawidłowo ustawił komputer żeby na gazie nie przygasał na wolnych obrotach to byłbym wdzięczny za jakieś dane kontaktowe i adres bo widzę, że temat wygasł w lutym.
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Paź 14, 2012 21:20   

Preston2009 napisał/a:
Mapa była ustawiona aby bardziej pokrywała się z tą Pb. Tyle wiem. A jeśli chodzi o ten temat to niestety nie wiem o co kaman

W temacie masz zdjęcia mnożnika i to właśnie trzeba pokazać gazownikowi. Jeśli znajomy brata ogarnia temat to bez większego problemu Ci dotryski wytnie gdy mu te zdjęcia i opis pokarzesz :wink: Instalacja na pewno na to pozwala bo po filmie widzę że masz czerwone Valtki, a to jeden z elementów sekwencji :smile: W warsztacie o ile fizycznie instalacja nie kuleje wezmą ok. 50 pln., a zrobi to większość gazowników. Jeśli nie masz daleko do Lublina to nawet kolega Sobrus jak byś ładnie zagadał może by Ci pomógł :wink:Ja ze swojej strony mogę Ci tylko dać adres do mojego gaziarza, ale to 20 km. w strone Lubartowa w Łócce :???:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Preston2009 



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Józefów k.Lublina



Wysłany: Pon Paź 15, 2012 11:34   

Znalazłem fotkę :oops: . Postaram się osobiście pojechać do kolegi brata i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tak przy okazji doczytałem o długości wężyków z listwy do kolektora, które u mnie były wymienione podczas ostatniej wymiany oleju. Podobno poprzednie przy dodawaniu gazu zasysało je tak, że się spłaszczały. Przed ich wymianą nie gasł tak często więc może są również nierówno docięte bo listwę mam bardziej z prawej strony.
Teraz pytanie.
Czy po wyrównaniu wężyków muszę na nowo zrobić mapę? Wydaje mi się, że tak, ale nie chcę niepotrzebnie jechać 40km żeby ustawić LPG.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Paź 15, 2012 12:49   

Wycięcie dotrysków niekoniecznie wyeliminuje problem, ale na pewno poprawi sytuacje.
Dodatkowo regulacja dotrysków moze pomóc przy mamy problemy przy:
- gwałtownym dodaniu gazu podczas hamowania silnikiem
- gwałtownym puszczeniu gazu by zahamować silnikiem
 
 
Preston2009 



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Józefów k.Lublina



Wysłany: Pon Paź 15, 2012 14:11   

Ogólnie teraz jeżdżę po emerycku więc szarpanie mi tak nie przeszkadza. Myślałem, że to wina sprzęgła i przyzwyczajenia z jazdy Mazdą 323 BG GT bo tam miałem straszne sprzęgło do którego nie mogłem się przyzwyczaić. Ustawię te dotryski jeśli nie były poprzednio i skrócę te wężyki. Wtedy będzie wiadomo co jest nie tak. A do klekotania zaworów chyba się przyzwyczaję bo nie mam kiedy do mechanika podjechać.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 15, 2012 17:32   

Preston2009 napisał/a:
W sąsiednim temacie doradzono mi zmianę oleju 15W50 Valvoline na 10W40

I tego się trzymaj, po wymianie na 10W40 stukanie powinno lekko ustać.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pon Paź 15, 2012 18:51   

Preston2009 napisał/a:
poprzednio i skrócę te wężyki

Ja u siebie przy remoncie silnika, też poskracałem wężyki i nie do końca dociskały, samochód jeździć nie chciał i strasznie nim szarpało. Wróciłem do starych długości i mam spokój, ale map po tym nie trzeba ustawiać :wink: Gaz to o tyle paskudna sprawa że wszystko może być przyczyną wszystkiego i trzeba na spokojnie do tego podchodzić.
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Preston2009 



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Józefów k.Lublina



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 16:26   

Skróciłem wężyki z
na
Oraz zrobiłem na nowo auto kalibrację gazu (tak, kupiłem sobie kabel). Czasy wtrysków gazu w porównaniu do benzyny są prawie 2 razy dłuższe, ale już tak nie gaśnie. Tak było przed moją kalibracją i po niej. Niestety nie znalazłem opcji dotrysków w moim komputerze Lecho Sec. To chyba jakiś stary jest bo program do niego wygląda ubogo.
Silnik przed wymianą oleju:
https://www.youtube.com/watch?v=3xknuDiZsJI
Silnik po wymianie oleju na Shell Helix HX7 10W40:
https://www.youtube.com/watch?v=EqnRx76PeeU
Jest ciszej, ale i tak daleko do normalnej pracy.
 
 
 
tomi555 



Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 30



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 18:40   

Jeżeli nie masz opcji dotrysków, to obniż mnożnik na 0 poniżej 1,5ms - to rozwiąże problem szarpania.
 
 
Preston2009 



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Józefów k.Lublina



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 21:29   

Chodzi o to?:
 
 
 
tomi555 



Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 30



Wysłany: Sob Paź 27, 2012 07:57   

Tak - powinieneś tam mieć wartość -100 - wtedy mnożnik powinien wyglądać mniej więcej tak:

 
 
Preston2009 



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Józefów k.Lublina



Wysłany: Sob Paź 27, 2012 19:08   

Ok, w poniedziałek spróbuję.
 
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Paź 27, 2012 23:38   

Preston2009 napisał/a:
Dodatkowym objawem nie koniecznie związanym z stukaniem jest przygasanie silnika przy dodawaniu gazu na LPG. Sytuacja ta jest denerwująca gdyż bardzo często silnik gaśnie podczas ruszania


U mnie powodem przygasania silnika na Lpg były jak się okazało, na wizycie u gaziarza, padnięte wtryski gazowe(przebieg Lpg 60kkm). Po wymianie, przygasanie przy dodawaniu gazu - znikło i spalanie spadło. Koszt wymiany z wyregulowaniem i wymianą filtyrów czyli przegląd + wymiana wtrysków 450 zł :neutral:
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
Preston2009 



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Józefów k.Lublina



Wysłany: Sro Paź 31, 2012 21:31   

tomi555 napisał/a:
Tak - powinieneś tam mieć wartość -100 - wtedy mnożnik powinien wyglądać mniej więcej tak:

[url=http://images45.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

Niestety po ustawieniu tej wartości na -100 nic nie dało (komp i tak poprawił na -25, max wartość ?). Możliwe, że gaśnięcie silnika to wina starych już wtryskiwaczy które mogą mieć 4 lata?
Link do pracy listwy:
http://www.youtube.com/watch?v=UiTAEQlBZgE
Jak dodaje się szybko gazu to dziwnie pracują. Dotryski?
Ps.
Da się jakoś podmienić komputer od gazu na nowszy bez zbytniej ingerencji w aktualną instalację?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R200 SDI 99' ] Stukanie silnika
Przy odpalaniu i "szybszym" ruszaniu stuka...
spin4cz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Mar 04, 2010 19:38
kasjopea
Brak nowych postów [R200 97 1.4 8v] Stukanie silnika - Pomocy
lesio86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Pon Maj 14, 2012 19:02
rovek
Brak nowych postów [SOLVED][R200 1.4Si 97r] Stukanie ciepłego i zimnego silnika
temat już do zamknięcia
sandal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 79 Czw Cze 12, 2008 09:45
piter34
Brak nowych postów [r216 Si 98] stukanie w komorze silnika
krzysiekszm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Sie 15, 2008 14:43
krzysiekszm



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink