Wysłany: Nie Paź 28, 2012 09:28 [Rover 200] Zgubiłem kluczyki od samochodu.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam wszystkich miłośników Roverów. A więc sprawa wygląda następująco. Zgubiłem kluczyki od swojego Rover'a 200 1.6V, zapasowych niestety nie posiadam. Drzwi od samochodu są otwarte, gdyż nie zamknąłem ich przed zgubieniem kluczy. Jest to beznadziejna sytuacja. Nie wiem co zrobić. Jakie działania podjąć? Wymienić wszystkie zamki?? Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki? Jak wyciągnąć stacyjkę?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 28, 2012 09:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Można dorobić kluczyk do zamka, czy stacyjki na podstawie ich wkładów i bez konieczności ich wymiany. Nie wiem natomiast jak będzie z odpalaniem, bo kluczyki są chyba kodowane - to autko mam zaledwie tydzień i nie zagłębiałem się w funkcjonowanie układu immo
Trzeba dorobić kluczyk i dokodować pilot.
Ewentualnie zamiast pilota znać kod który wpisuje się w zamku kierowcy przy pomocy obracania kluczyka, ale znając życie mało kto to posiada.
Są trzy sposoby na twój problem. Pierwszy, szukasz kompletu, czyli komp, moduł centralki i pilot +jak się uda stacyjkę z kluczykiem. Numery kompa oczywiście muszą się zgadzać z twoim. Drugi, dorabiasz kluczyk i kupujesz używany pilot i go programujesz pod swój komp. Trzeci, dorabiasz kluczyk i usuwasz immo.
Są trzy sposoby na twój problem. Pierwszy, szukasz kompletu, czyli komp, moduł centralki i pilot +jak się uda stacyjkę z kluczykiem. Numery kompa oczywiście muszą się zgadzać z twoim. Drugi, dorabiasz kluczyk i kupujesz używany pilot i go programujesz pod swój komp. Trzeci, dorabiasz kluczyk i usuwasz immo.
Chyba najtańszym sposobem jest sposób 3 tak więc najprawdopodobniej dorobię kluczyk i usunę immobilizer. W związku z tym rodzi się kolejne pytanie, jak to zrobić, co wypiąć aby go usunąć? Zapewne jak zauważyliście mam małe pojęcie na ten temat, tak więc proszę, jeśli możecie to wytłumaczcie mi to tak ,,łopatologicznie". I dzięki Wam za bardzo szybkie odpowiedzi
Nie powiedziałbym. Moim zdaniem najtańszym i najlepszym sposobem jest dorobienie klucza i doprogramowanie pilota.
Jeżeli tak sądzisz, tak też zrobię A więc tak od początku, aby dorobić kluczyk, muszę wykręcić jakiś zamek bądź stacyjkę, po czym udaję się do jakiegoś punktu, gdzie zajmują się dorabianiem kluczy tak?
Następnie kupuję na Allegro bądź gdziekolwiek pilot i i teraz najgorsze, trzeba go
do-programować. Czy da się to wykonać samodzielnie?
Jeżeli tak, to w jaki sposób?
A więc tak od początku, aby dorobić kluczyk, muszę wykręcić jakiś zamek bądź stacyjkę, po czym udaję się do jakiegoś punktu, gdzie zajmują się dorabianiem kluczy tak?
Tak.
DJSpeedman napisał/a:
Następnie kupuję na Allegro bądź gdziekolwiek pilot i i teraz najgorsze, trzeba go
do-programować. Czy da się to wykonać samodzielnie?
Takiego gościa muszę sprowadzić do siebie domu, tak? Innej możliwości nie ma? Nie da się tak, żebym np. wyciągnął komputer czy coś takiego z Roverka i poszedł z tym do warsztatu, po to, aby pilot doprogramował mi do tej części wyjętej z mojego samochodu?
Dobra jak na razie chyba wszystko wiem Jeżeli stanę na jakimś etapie tych prac, to zwrócę się o pomoc. Wielkie dzięki za podpowiedzi, na prawdę. Zabieram się za rozkręcanie zamka. Mimo tego, że niedziela jest, muszę to zrobić jak najszybciej. Rozkręciłem właśnie tapicerkę w drzwiach. Lecę działać dalej Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.
[ Dodano: Sob Lis 03, 2012 12:23 ]
Panowie wracam na forum, ponieważ nie udało mi się rozwiązać tego problemu. Dowiedziałem się jedynie tyle, że doprogramowywanie pilota do Rovera 200 jest dość skomplikowane, a co za tym idzie drogie. Doradzono mi, abym kupił komplet tzn. Stacyjkę z kluczykami i pilotem, oraz 2 zamki. Czy jest jeszcze coś o czym muszę wiedzieć?
Doradzono mi, abym kupił komplet tzn. Stacyjkę z kluczykami i pilotem, oraz 2 zamki. Czy jest jeszcze coś o czym muszę wiedzieć?
Jak juz to trzeba zmienić komputer wraz z modułem centralki/immo i mieć chociaż jeden pilot. Wszystko musi być od jednego auta i numery kompa muszą się zgadzać ze starym.
Co sądzisz o tym. Post ten znalazłem gdzieś na tej stronce.
Miałem ostatnio problem z kodami do immobilisera, poprzedni właściciel nie przekazał mi ich. Piloty przestawały działać i niektórzy "znawcy" straszyli mnie lawetowaniem do serwisu (diagnoza w serwisie 300zł, odczytanie kodów przy użyciu określonego komputera 150zł, nowe piloty 400zł za sztukę -opcja nie dla mnie:) Poszukałem na forach i znalazłem były serwis rovera w okolicach Drezna w Niemczech (100km od granicy).
Koleś nawet nie podłączał samochodu do kompa, otworzył tylko drzwi i odczytał kody z tabliczki znamionowej (swoją drogą nie wiem jak to zrobił, ale cyfry znajdują się w numerze seryjnym auta). Odpalił auto "z kluczka" a zepsute piloty naprawił w około 10min -nie było potrzeby niczego synchronizować i stosować kombinacji opisanych w artykule dotyczącym wymiany baterii. Koszt 27 EURO. Zamówiłem u niego dodatkowego pilota w cenie 79 euro. Miło, szybko i z rachunkiem, co w Polsce jest rzadkością.
Niezła alternatywa na za drogie i niemiłe serwisy w Polsce!!
Słyszałeś o takim sposobie dezaktywacji immobilizera? Jeżeli tak to potrafisz odczytać ten kod?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum