neo88, czy będzie dobrym wyborem to się okaże dopiero po zamontowaniu
Nie sugeruj się ceną, bierz najtańszy jaki znajdziesz z benzynowej k-serii (1.4, 1.6, 1.8), były montowane nie tylko w R45. Byle by miał wtyczkę prostopadłą do osi trzpienia (jak na zdjęciu) i taką samą ilośc pinów.
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 138 Skąd: Grodzisk WLKP.
Wysłany: Czw Paź 25, 2012 15:32
koledzy mają racje, silniczek czyściłem benzyną ekstrakcyjna. Pomogło ale po dwóch miesiącach zaczęły falować obroty, teraz po wciśnięciu sprzęgła gaśnie, jak zimno całkiem tragedia.
[ Dodano: Czw Paź 25, 2012 16:32 ]
Jestem po wymianie silniczka. Mogę stwierdzić że auto lepiej przyspiesza i równiej pracuje. Tylko ze obroty czasami nadał wachają się, czy mam odłączyć aku aby zresetować ecu?
Spróbuję reset silniczka 5 razy pedał do podlogi, kluczyk w pozycję II.
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 138 Skąd: Grodzisk WLKP.
Wysłany: Sob Paź 27, 2012 09:37
Po resecie silniczka obroty opadają wzorowo. Falowanie obrotów zaczyna się gdy auto się rozgrzeje...
Jutro pojeżdżę trochę zobaczymy co z tego wyjdzie. Silniczek mogę oddać więc muszę go jak najszybciej przetestować.
Na pewno pracuje o wiele ciszej od starego krokowca.
[ Dodano: Pią Paź 26, 2012 22:10 ]
Obroty nadal falują.
Co ciekawe nie zawsze czasami ustawi się idealnie a jak zacznie falować to już tak robi.
Dla jasności posiadam lpg, od początku auto przydławia się na lpg po raptownym wciśnięciu pedału gazu.
Jakieś pomysły, próbował ktoś tego sposobu?:
-kluczyk w pozycje zapłon
-podpinasz krokowiec
-odpinasz plus akumulatora
-patrzysz trzpień krokowca (w środku tej małej obudowy)
-podpinasz aku i widzisz co sie dzieje - powinien sie ustawić
Sposób z 5x pedał w podłoge kluczyk w pozycję II u mnie nie działa.
[ Dodano: Sob Paź 27, 2012 10:37 ]
Coś syczy jak dodaję raptownie gazu i to nie z puszki z filtrem powietrza, gdzie z okolicy kolektora ssącego.
To masz gdzies nieszczelność.
Sprawdź połączenie pomiędzy kolektorem ssącym a przepustnicą, silnikiem krokowym a kolektorem (jest tam oring), czujnik MAP sensor a na końcu uszczelkę kolektora ssącego z głowicą.
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 138 Skąd: Grodzisk WLKP.
Wysłany: Sob Paź 27, 2012 12:06
Też myślę że na łączeniu kolektora z przepustnicą jest nieszczelność. Sprawdzę to przy okazji wyczyszczę przepustnicę mam plastikową więc możliwe że się nie domyka.
Puki co za oknem pada śnieg, może w pon będzie lepsza pogoda i się zabiorę za auto.
Map sensor w którym jest miejscu?
Na środku kolektora ssącego od grodzi jest taki wężyk u mnie dość luźny od czego on jest ?
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 138 Skąd: Grodzisk WLKP.
Wysłany: Nie Paź 28, 2012 09:51
leszczu masz racje, ale widziałem że jeden z klubowiczy ma R45 z 2000r. i miał plastik zmienił na metal. W dolnej części przepustnicy widać że cieknie jakiś oleisty płyn.
Może ktoś wymieniał i uszczelkę szlag trafił bo skoro ciecz wycieka to powietrze też zaciągnie.
Dziś rano -1 auto musiało długo kręcić aby odpalić zeszłego roku problemu z tym nie miałem.
Koledzy dzięki za pomoc. Napisze jak zdemontuje przepustnicę.
W dolnej części przepustnicy widać że cieknie jakiś oleisty płyn.
Może ktoś wymieniał i uszczelkę szlag trafił bo skoro ciecz wycieka to powietrze też zaciągnie.
neo88, niekoniecznie. Olej to ciecz i występuje podciąganie kapilarne, im mniejszy mikro-kanalik tym większe ciśnienia takiego podciągania i ciecz jest transportowana dalej/wyżej. Z kolei przepływ powietrza w tym miejscu ma raczej charakter turbulentny i nie jest podatny na tak małe kanaliki.
Zobacz też, czy czasami cały dolny bok przepustnicy nie jest obrzygany olejem, bo może cieknie po boku od wężyka odmy (nie widać tego na zdęciu).
Tak czy owak, na pewno uszczelnienie tego miejsca nie zaszkodzi.
Co do opaski, musisz ją w odpowiednim miejscu podważyć płaskim śrubokrętem.
Teoretycznie nie jest jednorazowa, ale u mnie była więc polecam zaopatrzyć się w taką ze śrubą.
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Nie Paź 28, 2012 16:50
Witam,
postanowiłem podłączyć się do tematu ponieważ jakiś czas temu w moim R45 2004r 1.8 z LPG automat pojawił się problem z falującymi obrotami. Byłem u mechanika i 2 razy zostawiałem samochod z ta dolegliwością i przeczyścili podobno przepustnicę i silniczek krokowy ale z tego co czytam jest nierozbieralny. Przyznam ze na 1 uruchomienie silnika było lepiej ale problem znów powrócił. Na ten weekend deszcz i snieg nie pozwolił zajrzec pod maskę ale myslałem zeby sprawzić oporność silniczka krokowego podobno ma byc 58 Ohm na obu końcówkach i myśląlem tez czy moze gdzies jest nieszczleność miedzy filtrem a przepustnicą i przygotowąłem sobie opaski metalowe bo mam zatrzaski plastikowe i niby trzymają mocno ale pewności nie mam. Silnik trzyma mi dośc wysokie obroty ok 1,150 i prawie cały czas faluje, do tego jak ustabilizuje się nawet na ok 850 bo i tak bywa to jest za słaby bo jak włączę klimę (dodatkowe obciązenie) to silnik rzęzi i się telepie z braku mocy ( wystarczy delikatnie napiąć linkę o gazu i juz nim nie rzuca). kiedys myslalem ze moze coś jest nie tak z czujnikiem temp i za niskie obroty trzyma. Ostatniio podpiąłem samochod pod kompa i nie wykazał zadnych błędów ale 3 tygodnie wczesnej podpiąłem go i był błąd historyczny ( błędny odczyt temperatury powietrza zasysanego), skasowałem go wtedy i na tym diagnostyka się skonczyła na tamten dzień bo w oprzyrzadowaniu uległa awarii wtyczka USB. Kolejna informacja do analizy jest nast: jak się rozpędzę i przy ok 2 tyś obrotów wrzucę na luz oczywiscie ze zdjęciem nogi z gazu ( to silnik spada tylko do ok 1600 obrotów i dopiero pomalutku spada sobie do 1100 (przez około 45 sek moze nawet dlużej), myśląlem o silniku krokowym ale po podpięciu pod kompa i wysterowaniu sygnału na silnik krokowy ( zwykły test działania) zachowuje sie prawidłowo i nie ma żadnych błedów. Dodatkowa informacja to w piątek stojąc na światłach zauważyłem ze jak włączę nawiew to obrot podskakują o jaki es 200obr/ min i wracają do pozycji w ciągu ok sekundy... i tak samo w drugą stronę wyłączając nawiew znowu podskakują obroty... czy ktoś ma jakiś pomysł na te objawy? Będę wdzięczny za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum