Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400]Problem z Brakiem mocy, max 150KM/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400]Problem z Brakiem mocy, max 150KM/h
Autor Wiadomość
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 09:32   [R400]Problem z Brakiem mocy, max 150KM/h
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Ostatnio mam problem, otóż gdy kupiłem swojego Rovera jakieś 6 m-cy temu, posiadał sporo mocy pod maską. Jeździłem nim po 170 km/h i spokojnie jeszcze by się rozpędził.

Obecnie na piątym biegu osiąga leciutko ponad 3k obrotów i prędkość ok 155km/h. Wymieniłem filtry i nic nie pomogło (paliwa i powietrza).

Co Ciekawe gdy kupiłem był po regeneracji turbiny, lecz przy jednostajnej jeździe czasem zapala się dioda turbiny, wystarczy wtedy dać lekko gazu i gaśnie.

Co może być powodem? Turbina na samym początku działała identycznie jak teraz, śwista aż miło i czasem się zapala przy ok 50km/h.

Jakie wy macie osiągi w 105 konnym silniku diesla?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 04, 2012 09:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 09:51   

jaka dioda turbiny?
może chodzi o kontrolkę "check engine" ?
Wybłyskaj sobie błędy, popraw połączenia wiązki silnika.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 10:08   

sTERYD napisał/a:
jaka dioda turbiny?
może chodzi o kontrolkę "check engine" ?
Wybłyskaj sobie błędy, popraw połączenia wiązki silnika.



W lewym rogu, pomarańczowa kontrolka turbiny się zapala. Właściciel mówił, że to po regeneracji błąd do usunięcia na komputerze.

Jak mówiłem, tak jest od początku i moc wcześniej była.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 04, 2012 10:53   

Cytat:
Jak mówiłem, tak jest od początku i moc wcześniej była.

To nie od turbiny ale blad silnika jak wspomnialsTERYD. tak czy inaczej to nie jest normalne ze sie zapala
 
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Lis 04, 2012 11:46   

kysu123 napisał/a:
Jakie wy macie osiągi w 105 konnym silniku diesla?

Moja 600tka do 200 km/h daje rade
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 12:32   

bizon napisał/a:
Cytat:
Jak mówiłem, tak jest od początku i moc wcześniej była.

To nie od turbiny ale blad silnika jak wspomnialsTERYD. tak czy inaczej to nie jest normalne ze sie zapala



To może być powodem?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 13:01   

kontrolka jest informacją, że jest cos nei tak ... a powód trzeba namierzyć. NA stronie klubowej jest artykuł i instrukcja jak odczytać samemu kody błędów wraz z listą kodów. Odczytaj i wpisz tutaj co odczytałeś. Na tej podstawie będzie można określićco się dzieje z silnikiem i dlaczego jest taki słaby. A przyokazji obejrzyj dokładnie rury od turbiny. Może masz po prostu dziurę i powietrze z turbiny zamiast do silnika idzie w atmosferę. A z tą kontrolką to tak jest, że jak silnik jest ok to nic nei trzeba resetować ... po prostu się nie zapala a komputer silnika sam po jakimś czasie wykasowuje błędy z pamięci.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 15:25   

Brt napisał/a:
kontrolka jest informacją, że jest cos nei tak ... a powód trzeba namierzyć. NA stronie klubowej jest artykuł i instrukcja jak odczytać samemu kody błędów wraz z listą kodów. Odczytaj i wpisz tutaj co odczytałeś. Na tej podstawie będzie można określićco się dzieje z silnikiem i dlaczego jest taki słaby. A przyokazji obejrzyj dokładnie rury od turbiny. Może masz po prostu dziurę i powietrze z turbiny zamiast do silnika idzie w atmosferę. A z tą kontrolką to tak jest, że jak silnik jest ok to nic nei trzeba resetować ... po prostu się nie zapala a komputer silnika sam po jakimś czasie wykasowuje błędy z pamięci.


Mógłbyś podac mi link do ów instrukcji? - Sam nie mogę znaleźć.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 16:13   

http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

Rowniez jestem ciekaw co tobie wykarze . U mnie zero błędów a auto dostaje czkawki przy 160-170 i koniec :beczy:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 17:06   

a na bank masz szczelny dolot i nie masz gdzieś przytkanego dopływu paliwa ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 17:12   

Brt napisał/a:
a na bank masz szczelny dolot i nie masz gdzieś przytkanego dopływu paliwa

Jesli chodzi o mnie to nie .dolot sprawdzany a paliwo jak i powrot dawałem juz do banki 5l i bez skutków .
nie to, ze nie ma siły (jak pewnie u kysu123) tylko jest jak byłaby odcinaka, przerywanie i szarpanie
Wszystko dzieje sie w partii 3-3,5tys obr ,na luzie wtedy tez go odcina probujac przegazowac
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 19:55   

U mnie na luzie obroty normalnie dostaje.. jutro sprawdzę te błędy.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 21:24   

znajac zycie pewnie wiazke bedziesz mial gdzies obechlana i przez to wchodzi w tryb awaryjny i nie ma pelnej mocy
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 21:32   

kadzaf napisał/a:
znajac zycie pewnie wiazke bedziesz mial gdzies obechlana i przez to wchodzi w tryb awaryjny i nie ma pelnej mocy


Dokładnie tak, ew. jeszcze grucha może świrować, u mnie przy 130km/h za kazdym razem wywalało check engine, po poprawieniu wiązki i wywaleniu gruchy juz żaden błąd się nie pokazał
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 04, 2012 22:22   

Kolejny SDi z szarpaniem przy 3tys obrotów :D też to mam ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Lis 07, 2012 19:43   

Problem z szarpaniem i brakiem mocy na wyzszych rozwiazany.
MSDI na pokladzie :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 07, 2012 19:46   

kadzaf napisał/a:
MSDI
? coś więcej może na ten temat ?
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Lis 07, 2012 20:50   

pelson91 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
MSDI
? coś więcej może na ten temat ?

yhy w skrócie pompa od SD :cool: (VP21) bajeczka ,choc borykam sie jeszcze z jednym problemem a mianowicie słabym doładowaniem (max 0,8bara) bede musial cos z tym zrobic
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problem z brakiem mocy
bialytyp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Gru 30, 2008 21:05
Brt
Brak nowych postów [R400] Brak mocy
pepesza Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Nie Gru 02, 2012 18:02
michu027
Brak nowych postów [R400] Brak mocy
Fala Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lis 28, 2012 11:26
sobrus
Brak nowych postów [r400] brak mocy
sk0k Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lip 28, 2015 16:48
dawidd
Brak nowych postów [R400 2.0 Di 98r.] Spadek mocy
aadi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 08, 2010 19:41
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink