Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] hamulce - przód
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] hamulce - przód
Autor Wiadomość
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 13, 2012 13:43   [MG ZR] hamulce - przód
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam.Dziś proszę Kolegów o pomoc w wyborze tarcz hamulcowych na przednią ośkę.
Objawy: drżenie kierownicy przy hamowaniu.
Krótka historia:
- Prostowanie felg
- Wymiana tarcz hamulcowych na EBC standard (wentylowana, średnica:262 mm) + klocki hamulcowe TRW
Ze względów różnych zostały wymienione:
- piasty i łożyska kół przednich
- łożyska i poduszki amortyzatorów
- końcówki drążków kierowniczych
- łączniki przy drążku reakcyjnym.
Badania na stacjach diagnostycznych nie wykazują najmniejszych luzów. Wibracje przy hamowaniu występują zarówno na komplecie kół (felga + opona) zimowych jak również letnich.
Szukając przyczyny ponownie wracam do tematu tarcz. Krążą różne opinie na ich firm i użytkowania. Zastanawiam się nad Brembo MAX (jeśli chodzi o klocki pozostałbym przy TRW).
Jakie są Wasze opinie? Co polecacie? Powyższy model czy może zupełnie coś innego
Ostatnio zmieniony przez Svirus Sro Lis 28, 2012 13:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 13, 2012 13:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Lis 13, 2012 13:48   

Brembo podobno dużo podróbek krąży ale to pewno o każdym producencie można powiedzieć dziś, ja mam klocki EBC - dziwne żeby tarcze aż tak złe robili że od razu na nich masz bicie :roll:
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 13, 2012 14:11   

Sam jestem zdziwiony <myśli>. Ostatnią rzeczą, do której można było się przyczepić to luzy na poduszce amortyzatora. W tej chwili pozostały już tylko tarcze :bezradny: Mierzyłem bicie na piaście i bardzo minimalne występuje z prawej strony, lewa jest całkowicie ok.

[ Dodano: Wto Lis 13, 2012 14:11 ]
Aha - przebieg na obecnych tarczach to ok 5 tyś. km.
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 13, 2012 15:21   

Svirus, to raczej mało prawdopodobne, żeby nowe tarcze powodowały takie drgania. No chyba, że je porządnie rozgrzałeś i wybrałeś się na myjkę ciśnieniową lub wjechałeś w przysłowiową kałużę.

Svirus napisał/a:
Mierzyłem bicie na piaście i bardzo minimalne występuje z prawej strony, lewa jest całkowicie ok.

Nie ściąga Ci czasami na jakąś stronę przy hamowaniu?
Czy drgania występują też przy mocnym przyśpieszaniu?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Wto Lis 13, 2012 16:32   

Powiem tak. Odradzam zawsze i wszedzie komukolwiek klocki z Brembo. Wiem jak pracuje jeden z zakladow produkujacych cos z tego szyldu i jedna wielka porazka. Oczywiscie detali nie moge zdradzic ale jak patrze co sie tam dzieje to mi przypomina bardziej chalupnicze skrecanie dlugopisow nie wspominajac o zachowaniu odpowiednich norm.
Brembo - trzymajcie sie z daleka...
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 13, 2012 17:32   

Nie ściąga. Przyspiesza i hamuje w linii prostej. Samochód miał też ustawianą geometrię. Czy drgania występują przy przyspieszaniu? Sporadycznie tak. Przy hamowaniu za każdym razem z różną siłą. Czyżbyś Kolego miał pomysł na inną przyczynę?

[ Dodano: Wto Lis 13, 2012 17:32 ]
Nie używam myjki ciśnieniowej:) - mam zawsze możliwość umycia samochodu ręcznie. Kałuża?? <myśli> - nie wydaje mi się - przy mokrej nawierzchni aż tak hamulców nie rozgrzewam ;)
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 13, 2012 17:35   

Svirus napisał/a:
Czyżbyś Kolego miał pomysł na inną przyczynę?

Właśnie straciłem swój trop :]
Wychodzi na to, że wszystko co trzeba, masz już sprawdzone.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to... złe nakrętki. W ori felgach są sferyczne, być może zmieniłeś felgi na takie z gniazdami stożkowymi i zostały stare nakrętki? Lub odwrotnie, masz felgi z gniazdem sferycznym i stożkowe nakrętki?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 13, 2012 18:43   

A zaciski przeglądałeś? Może śruby pływające są zabrudzone/zapieczone i nie działają tak ja trzeba...
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 13, 2012 19:07   

Co do nakrętek, owszem w zimówkach mam stożkowe ale do nich są odpowiednie. każdy model felgi ma swój komplet nakrętek.
Zaciski - wszystko sprawne - śruby pływające swobodnie ruszają się w jarzmach, a gumki osłaniające szczelne.
Z tego co widzę jak nic pozostaje wymiana tarcz, kolejna ;] . Mam tylko nadzieję, że przyczyną jest wadliwa seria poprzednich a nie wadliwy styl jazdy;D.
Zasięgnę jeszcze języka do co nowego modelu i bez względu na rezultat na pewno podzielę się obserwacjami. Najwyżej będę świetnym przykładem, że wymiana tarcz była złym pomysłem.
Dziękuję za zainteresowanie i życzę braku problemów z hamulcami:)
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 13, 2012 20:42   

Svirus, jeśli chcesz kupić same tarcze to może lepiej (taniej) przetoczyć obecne?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
szczytek 



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 12



Wysłany: Wto Lis 13, 2012 20:59   

dokladnie lepiej przetoczyc obecne a jak juz chcesz nowe

bardzo dobra firma to ATE tylko ze jak nowe tarcze to i nowe klocki

tak w nawiasie mialem ten sam problem po wymianie kompletu drganie ustało
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 10:40   

szczytek napisał/a:
bardzo dobra firma to ATE
no ja niedawno zakupiłem dwie tarcze ATE na przód, w sumie złe nie są ;)
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lis 22, 2012 08:42   

ok. Małe odświeżenie tematu. Od ostatniego postu tarcze nie zostały zmienione a przetaczanie starych nie miało sensu bo BYŁY PROSTE. niby wiadomość dobra bo przecież nie trzeba kupować kolejnego kompletu, ale:
- ponowne wyważanie kół,
- ponowne czyszczenie jarzm hamulcowych,
- ponowna zmiana felg z oponami,
- kolejna ścieżka diagnostyczna
-> nic nie pomogły.

Hamuje - kierownica drży.
jadę, przyspieszam - powyżej 100km/h - kierownica drży.

W przyszłym tygodniu trasa 700km - drżę ja :mad:

W jaki sposób mogę sprawdzisz potencjalne uszkodzenia przegubu wewnętrznego/zewnętrznego, półosi, poduszek silnika, bądź też innego chol&^%#!#
( czegoś;] ) bo jeszcze trochę i zacznie mi się to wszystko śnić po nocach. :cry:
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Lis 22, 2012 10:00   

Czy tylne koła masz wyważone prawidłowo? Ich niewyważenie również może wywoływać drgania kierownicy przy pewnych zakresach prędkości jazdy.
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lis 28, 2012 07:56   

myślę, że tak. Kolejna wizyta na stacji diagnostycznej - a było ich już kilka koła doprowadziła do takiej precyzji, że na niezależnych maszynach wynik jest identyczny - koło wyważone. także raczej tą przyczynę bym wykluczył

[ Dodano: Sro Lis 28, 2012 07:56 ]
Drobne uzupełnienie i zarazem pytanie.
Samochód obecnie jeździ na 15' felgach stalowych i w dalszym ciągu bez zmian. Na stacji diagnostycznej (jednej z wielu :/ ) zauważyliśmy luzy na łożysku koła. Z jednej jak i drugiej strony. Wyraźnie widać jak przegub w skrajnych punktach pracy szarpaka przesuwa się względem zwrotnicy. Problem w tym, że nakrętki na przegubach są maksymalnie dokręcone a łożyska i piasty były wymieniane. Fakt - piasty pochodzą z Rovera 25 TD (innych nie można było zakupić) ale nie powinno robić to różnicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] hamulce przód
komoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Lut 11, 2014 18:56
komoss
Brak nowych postów [R214i ABS Tarcze przód i tył] Hamulce, ABS
Chyba zapowietrzone, problem po naprawie
Mayday Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Cze 12, 2009 18:35
azor77
Brak nowych postów [R 220 '97 2,0 ] Hamulce
cirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Mar 06, 2010 17:23
maniaq
Brak nowych postów [R 220 '97 2,0 ] hamulce
cirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 20, 2010 14:16
komarek666_2007
Brak nowych postów [R25] hamulce
drago Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Kwi 30, 2007 20:28
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink