Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 7 Skąd: Bydgoszcz i okolice
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 22:20 [R420Di] Nie odpala na zimnym silniku
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam.
Mam problem z moim roverkiem. Mianowicie od jakiegoś czasu ciężko odpalał na zimnym silniku. problem się pogłębiał aż w końcu przestał odpalać. Objawy są takie, że wcześniej auto po dłuższym kręceniu rozpędzało się, aż w końcu po ok. 1 minucie odpalał zostawiając za sobą chmurę ciemnych spalin. Według wielu "znawców" tematu dostawał paliwo bo podczas próby odpalenia z rury wydechowej wydobywały się spaliny.
Świece żarowe są sprawne (sprawdzane przez dwóch niezależnych magików), filtr paliwa został wymieniony. Co może być powodem awarii?
Nie chciałbym wymieniać wszystkiego co możliwe bo to będzie kosztowało więcej niż całe auto.
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.
Dodam tylko, że auto bez problemu odpala "na zaciąg" (wiem, że nie powinienem, ale robiłem to tylko w NAGŁEJ potrzebie).
Wymienię kilka sugestii, ludzi, którzy się lepiej na tym znają:
1. Przestawiony rozrząd o jeden ząbek
2. Podparte zawory
3. Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
4. Uszkodzenie silnika
Może ktoś miał taki przypadek lub ma pomysł jak zdiagnozować usterkę?
Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 22:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 7 Skąd: Bydgoszcz i okolice
Wysłany: Wto Lis 13, 2012 11:25
Rozrusznik raczej nie bo kręci jak wariat,
Akumulator nie ma jeszcze roku i też jest OK.
Po wykręceniu wtrysku paliwo leci, ale coś jakby mało (nie wiem jaka ilość byłaby właściwa więc jest to moje subiektywne odczucie).
Przeczytałem też informację, z powyższego postu i z objawów mogę dodać, że jeśli już odpali, to mam chmurę ciemnego dymu, więc wnioskuję, że wina leży raczej po stronie świec żarowych?
Bizon - jak piłuję rozrusznikiem to słychać, że silnik jakby się rozpędzał aż w końcu zaskoczy (przynajmniej wcześniej tak było) stąd wnioskuję, że rozrusznik jest ok.
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 7 Skąd: Bydgoszcz i okolice
Wysłany: Wto Lis 13, 2012 16:55
Zobaczę jutro co mi powie kolejny mechanik.
Jestem umówiony na diagnostykę komputerową chociaż jestem sceptycznie do tego nastawiony. Obawiam się, że "uniwersalne" programy i urządzenia nie bedą kompatybilne z autem tej marki.
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 7 Skąd: Bydgoszcz i okolice
Wysłany: Pią Lis 23, 2012 11:36
Auto nie zostało podpięte do komputera, bo "mechanik" stwierdził, że wtyczka, którą mu wskazałem nie jest od komputera a właściwej nie potrafił znaleźć.
Mimo to wydaje mi się, że znalazł problem zdejmując osłonę rozrządu (tą przy filtrze powietrza). Pasek był bardzo luźny i rozrząd był przestawiony.
Ustawienie właściwe rozrządu spowodowało, że auto odpalało, ale chyba jest jeszcze jeden problem polegający na tym, że jeden z wtrysków trochę przepuszcza i schodzi z niego paliwo. Będę informował na bierząco o postępach w serwisowaniu tej usterki.
Dziękuję wszystkim za rady i zaangazowanie.
Podejrzenia nieprawidłowego kąta wtrysku okazały się chyba najbardziej trafione.
[ Dodano: Pią Lis 23, 2012 11:36 ]
Witam.
Aktualizacja tematu.
Niestety stała się chyba najgorsza rzecz z możliwych. Okazało się, że silnik jest do wymiany. Nie ma odpowiedniego ciśnienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum