Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Gdzie są kable od masy?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Gdzie są kable od masy?
Autor Wiadomość
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

  Wysłany: Czw Lis 15, 2012 10:15   [R45] Gdzie są kable od masy?
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam serdecznie.
Może mam głupie pytanie ale prosił bym o informację gdzie w Roverku 45 diesel rozmieszczone są masy? Obawiam się, że problem u mnie leży gdzieś w kablu masowym ponieważ na przykład przy podnoszeniu szyb delikatnie przygasają światła albo jak włączę kierunek to podświetlenie zegarów przygasa w "rytm" kierunków.
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje serdecznie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 15, 2012 10:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 10:24   



Pozdrawiam
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 10:33   

O matko tyle kabli trzeba sprawdzić? A może jest jakaś krótsza ścieżka co trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności?
Dodam że jak miałem robioną pompę to po włożeniu aku auto nie chciało odpalić i mechanicy stwierdzili że to problem z masą. Dołożyli kawałek kabla od aku do tego miejsca pod maską gdzie jest przymocowany komputer. Auto odpala i jeździ chyba normalnie ale to przygasanie mnie bardzo niepokoi.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 10:40   

Od akumulatora (ujemnej klemy) do karoserii biegnie kabel masowy, on często pada.
C0550
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 10:50   

Zacznę od zmiany tego kabla. Czy musi to być jakiś specjalny kabel czy wystarczy jakiś nowy trochę grubszy założyć? Bo rozumiem że do masy to powinien być taki ze średnicą gdzieś z 0,5 cm.
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 12:53   

U mnie w rytm kierunków miga sobie wyświetlacz przebiegu kilometrów. Chociaż miga to za dużo powiedziane - zauważalnie przygasa. Myślałem, że po wymianie akumulatora miganie ustanie, ale nie ustało.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 13:12   

gregor13, To jest normalne ten typ tak ma :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 13:42   

A no właśnie miga wyświetlacz kilometrów. Zmienię ten kabel i zobaczymy czy to pomoże.
 
 
mario409 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Sadki

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 22:26   

Remigiusz napisał/a:
gregor13, To jest normalne ten typ tak ma :wink:


Trzeba pokochać to:rotfl: :mrgreen:
_________________
był escort 1.4 92
jest rover 45 2002
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 22:42   

Juz nie pamiętam ale chyba najbardziej napiernica mruganie jak masz światła wyłączone :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 16, 2012 07:56   

mario409 napisał/a:
Remigiusz napisał/a:
gregor13, To jest normalne ten typ tak ma :wink:


Trzeba pokochać to:rotfl: :mrgreen:


No i dlatego nic z tym nie robię :mrgreen:
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 17, 2012 09:25   

A czy będzie dobrze jak ten kabel który idzie od aku do karoserii zostawię i dołożę jeszcze jeden który przykręcę do błotnika, czy to już będzie gruba przesada?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 17, 2012 09:56   

Może być, chodź lepiej przykręcić do pasa przedniego, bo nic Ci tam nie przeszkadza.
 
 
 
radenemes 




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Londyn



Wysłany: Sob Lis 17, 2012 12:13   

Zamiast dokładać nowe przewody i kombinować jak koń pod górę proponuję przeczyścić i odświeżyć istniejące. Odkręcić śrubki mocujące końcówki, przeczyścić WD40, posmarować gwint gdzie się wkręca śrubkę i tu uwaga nie WD40 tylko najlepiej jakimś żelem przewodzącym i zabezpieczającym przed wodą,śniedzieniem i korozją np. Contralube 770(to żel przewodzący prąd jeden z lepszych na rynku) lub smarem(towotem),WD40 czyści ale jest izolatorem a nie przewodnikiem no i spływa po czasie. Smar jest przewodnikiem prądu, tworzy barierę dla wody przed korozją i barierę dla powietrza przed utlenianiem się. Dobrze jest też wymienić wszystkie śrubki poza wnętrzem auta tam gdzie są narażone na korozję na nierdzewne A2. Śrubka ocynkowana jest przewidziana na 4lata,nierdzewna A2 na 20lat. Proponuję te miejsca: przewód masy od akumulatora do budy auta(przy zamykaniu przedniej klapy), przewód masowy od akumulatora do silnika(wykręcić śrubę,wyczyścić WD40,przesmarować gwint i gniazdo i końcówkę oczkową przewodu),przewody przy rozruszniku-jeden masowy od zacisku do środka rozrusznika jest goły-nie zaizolowany-zasilikonować go),przewody przy alternatorze,dwie białe kostki po lewej stronie i prawej przy przednich kołach obok świateł, pod czarna skrzynką bezpiecznikową w silniku. W ogóle przy okazji rozbierania czegokolwiek dobrze jest jak najwięcej czyścić i smarować pomimo to że jest to dobre-teraz jest dobre ale później już nie będzie. To nie zajmuje dużo czasu ale afekt jest super no i da Wam spokój na wiele lat.
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 17, 2012 23:42   

Sytuacja wygląda następująco. Przewód masowy od aku do pasa przedniego zmieniłem na nowy. Jak pompiarze robili mi pompę i po poskładaniu wszystkiego i włożeniu aku nie mogli odpalić auta to stwierdzili, że nie ma masy. Dołożyli taki cienki przewodzik od aku do śrubki gdzie jest komputer a właściwie do śrubki która jest zaraz nad chyba przekaźnikiem przy komputerze. Miało to miejsce około rok temu. Przy podnoszeniu czy opuszczaniu szyb delikatnie przygasały światła i lampki w środku. postanowiłem w końcu powalczyć z tą sytuacją. Dziś, jak już napisałem zmieniłem przewód masowy od aku do pasa przedniego i odkręciłem ten cienki dodany przez pompiarzy mając nadzieję, że wymiana przewodu pozwoli wyeliminować ten cienki. I tu niespodzianka. Rozrusznik kręci jak szalony ale auto nie odpala. Założyłem ponownie w miejsce cienkiego przewodu inny grubszy i auto pali. Po moich działaniach już nie przygasają światła jak podnoszę i opuszczam szybę ale niepokoi mnie to że musi być dodatkowy kabel od aku do śrubki przy kompie. Co to może być za ustrojstwo? Nie wiem o co chodzi z tym kablem. Tak jak by pompa nie podawała paliwa albo sterownik nie działał. Czy ma ktoś może jakiś pomysł?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 18, 2012 10:10   

Masz spaloną masę ECU. Poczytaj o tym na przykład tu: http://forum.roverki.eu/v...?t=33268&lofi=0
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 18, 2012 14:09   

Jeśli tak jest jak napisałeś i jak opisane jest w poście który przytoczyłeś to czy wielką nieroztropnością będzie jak zostawię to tak jak jest? I czy kabel który robi teraz za masę ECU może być taki gruby jak ten co idzie do pasa przedniego czy jest to zbytnia przesada i mogą wystąpić jakieś większe problemy?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 18, 2012 15:29   

Lukasik, Możesz tak zostawić nic złego nie będzie jak się tobie nie chce szukać gdzie się przepaliła masa :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r416]Masy powietrza w zbiorniczku wyrównawczym
najko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Mar 14, 2010 15:39
darek_wp
Brak nowych postów [R420] Problem z Odpaleniem i grzejący się przewód masy
malowany_79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Nie Paź 23, 2011 11:08
malowany_79
Brak nowych postów [R416] Kable WN
szulien Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Kwi 29, 2008 11:22
szulien
Brak nowych postów [R416] Kable WN - ciekawostka ??
greg_szczytno Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Sty 28, 2009 11:31
greg_szczytno
Brak nowych postów [r400] kable zapłonowe
rapek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Maj 20, 2012 20:26
rapek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink