Objawy: Jadąc, nagle auto zaczęło szarpać, po wciśnięciu sprzęgła obroty jeszcze parę razy skoczyły po czym zgasł. I od tej pory co chwila taki efekt. Zapala się kontrolka silnika i w ten czas ciężko go odpalić. Po chwili zwykle objawy ustają, auto normalnie odpala i jedzie.
Przeszukałem forum i wygląda to na wiązkę w komorze silnika.
I tu mam parę pytań:
- po wstępnych oględzinach, widać, że przerwany jest przewód brązowo-czerwony (brązowy z czerwonym paskiem) - jednak przeglądając RAVE, taki kolor przewodu na schemacie tam nie występuje... Czy ktoś orientuje się od czego jest ten przewód?
- pompa nie wydaje z siebie charakterystycznego "bzyczenia", jednak auto odpala
- w których miejscach wiązki szukać uszkodzeń? (gdzie znalazły je osoby które już walkę z wiązką odbyły) Peszel w którym się znajduje jest zasadniczo cały, zastanawiam się czy sensowne jest rozcinanie go całego?
- może jakieś dobre metody sprawdzania ciągłości tych przewodów? Myślałem czy gdybym odpiął złącze od komputera silnika i potem odpowiednio do kostek?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 19, 2010 11:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Koledzy, tematy czytałem. Wiem, że któryś może być przetarty, jednakże rozwalanie całej wiązki jest mało celowe, bo jeśli gdzieś on pękł to raczej na łamaniu lub innym charakterystycznym miejscu, dlatego pytam, gdzie osoby które już ten problem przerabiały znalazły przyczynę (pęknięcie).
Przyjrzę się tej puszce z przekaźnikiem oraz skrzynce z bezpiecznikami.
A mógłbyś kolego tronsek zaznaczyć na fotce dokładne położenie głownego przekaźnika?
Bordos, W tym temacie http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#485841 zobacz fotkę, którą umieścił kolega xtek tam jest pokazane miejsce położenia tego przekaźnika. Przeczytaj cały temat bo tam problem został rozwiązany i być może i Ciebie jest to samo.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Znalazłem pęknięty (przerwany) przewód Brązowo-pomarańczowy, który wg. rave odpowiada za zasilanie Injectors/Fuel Pump (jak rozumiem wtrysku sterującego oraz pompy wtryskowej. Wklejam kawałek schematu z zaznaczonym uszkodzonym przewodem.
Przewód naprawiłem, niestety problem nie ustał.
Czytając polecony wyżej wątek, wymontowałem oraz rozmontowałem "Main Relay", jednak na przekaźnikach nie widać śladów korozji cewek lub innych uszkodzeń. Dla pewności, że nie ma też zimnych lutów przelutowałem wszystkie na płytce drukowanej wewnątrz (oczywiście odessałem i polutowałem na nowo).
Problem nadal jest...
Dziś podczas jazdy próbnej auto znowu zaczęło szarpać i po chwili zgasło. Przysłuchując się pod maską słychać z okolic pompy wtryskowej dźwięk jak by przeskakiwania przekaźnika. Co wewnątrz pompy może wydawać taki dźwięk ?
Drugie pytanie: co dokładnie wydaje charakterystyczny brzęk (brzęczenie na załączonym zapłonie lecz wyłączonym silniku) w pompie wtryskowej? Pytam, bo owe brzęczenie jest przerywane na krótkie chwile ( i prawdopodobnie właśnie to powoduje gaśnięcie i szapranie).
Kolejna sprawa: opisane przeze mnie problemy występują dopiero gdy auto się trochę nagrzeje. Tzn. na zimno zapala bez problemu, można jechać itp, jak złapie temperaturę zaczynają się dziać rzeczy złe, czyt. szarpie i gaśnie.
Panowie ja mam inny problem auto odpala chodzi pare sekund i gaśnie nie ważne czy to ciepły silnik czy zimny. Jadac autem zaczalem wyprzedzac inne auto i mialem wyzsze obroty poczółem jakby cos sie przytkało na chwile lekko szarpnęło. Po pewnej chwili zgasł. Jak odpalam auto i dodaje gazu to wogóle nie reaguje.
Prosze o pomoc co to może być? Przewody paliwowe??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum