[ R416 ] Płyn chłodzący na 2 cylindrze
Autor
Wiadomość
Konrad_T
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 13
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 20:35 [ R416 ] Płyn chłodzący na 2 cylindrze
Typ : Si Rodzaj silnika : benzyna Pojemnosc silnika : 1.6 Rok produkcji : 1996
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam pewien problem z roverem 416 Si 1.6 16v benzyna + LPG. Mianowicie problem polega na tym że dostaje mi się płyn chłodzący na 2 cylinder. Dodam, że tydzień temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą, głowica została splanowana. Przed wymiana uszczelki miałem podobny problem. Proszę o jakieś podpowiedzi co może być z moim roverem? Jestem nowym użytkownikiem wiec proszę o wyrozumiałość co do tematu z góry dziękuję za odpowiedzi.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 20:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
praktis
Pomógł: 55 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 736 Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 20:47
Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka kolektora ssącego.
_________________ Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
Konrad_T
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 13
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 20:58
hmmmm ale czy jeśli by to była uszczelka pod kolektorem ssącym to by leciał na 2 cylinder a na 1 nie?
Adrian
Moderator
Pomógł: 227 razy Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 2726 Skąd: Ząbki Rover 400
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 20:59
Gdyby lało się do I lub IV cylindra to i owszem - można by podejrzewać uszczelkę kolektora ssącego...
Konrad_T
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 13
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 21:01
u mnie na I, III i IV jest sucho.
kezmanq
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 459 Skąd: Wrocław/Wieluń
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 21:02
tak w ogóle to jak stwierdzić, że leje się do cylindra ?
Konrad_T
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 13
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 21:04
ja stwierdziłem w taki sposób że wykręciłem świece i wsunąłem żaróweczkę przez otwór świecy i na tłoku stał płyn
zdzichu
Pomógł: 47 razy Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 602 Skąd: Chełmek
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 21:10
A głowica była sprawdzana czy nie pęknięta?
Konrad_T
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 13
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 21:17
A da się to sprawdzić na gołe oko ? Czy musi to sprawdzić osoba która planuje ? Na moje oko wygląda na cała.
zdzichu
Pomógł: 47 razy Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 602 Skąd: Chełmek
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 21:41
Na gołe oko nie da rady. Domowym sposobem można naftą ale głowica musi być na stole. Przy planowaniu tego też nie widać, musialby sprawdzać pod ciśnieniem.
Konrad_T
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 13
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 21:49
czy jakby byla peknieta glowica lub tuleja to czy sprezanie bylo by dobre ?
zdzichu
Pomógł: 47 razy Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 602 Skąd: Chełmek
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 23:28
Może być OK. To są przeważnie niezauważalne rysy i przy pomiarze ciśnienia ubytek jest minimalny.
leszczu
Pomógł: 555 razy Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 8942 Skąd: Białystok Rover 200
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 09:20
Przy przegrzaniu silnika mógł się odkształcić kolektor ssący, więc w takim przypadku to nawet uszczelka nie pomoże.
_________________ DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
Konrad_T
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 13
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 15:09
Jeżeli gdyby był to odkształcony korektor to czy by tylko na II cylinder leciało ?
zdzichu
Pomógł: 47 razy Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 602 Skąd: Chełmek
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 23:16
leszczu, ale jakim cudem spod ssącego na II cylinder? Tam przecież nie ma kanału. Prędzej byłby wyciek na zewnątrz.
leszczu
Pomógł: 555 razy Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 8942 Skąd: Białystok Rover 200
Wysłany: Sro Lis 28, 2012 10:10
zdzichu napisał/a: leszczu, ale jakim cudem spod ssącego na II cylinder? Tam przecież nie ma kanału. Prędzej byłby wyciek na zewnątrz.
Jeśli to nie przez uszczelkę kolektora ssącego lało się do komory spalania, to będzie z uszczelki głowicy, innego wyjścia niema.
_________________ DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
Ostatnio zmieniony przez leszczu Sro Lis 28, 2012 18:45, w całości zmieniany 1 raz
Konrad_T
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 13
Wysłany: Sro Lis 28, 2012 18:43
Tylko , że uszczelka pod głowica była wymieniana 2 tyg temu to chyba nie powinno lecieć .
Adrian
Moderator
Pomógł: 227 razy Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 2726 Skąd: Ząbki Rover 400
Wysłany: Sro Lis 28, 2012 21:02
Wiesz, to zależy od tego jak się przyłożył do roboty mechanik. Jedź i złóż reklamację...
Konrad_T
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 13
Wysłany: Sro Lis 28, 2012 22:48
chyba nie dam rady na reklamacje bo wymieniałem sam z Ojcem:)
Adrian
Moderator
Pomógł: 227 razy Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 2726 Skąd: Ząbki Rover 400
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 08:40
No to coś Wam nie wyszło prawdopodobnie.