Wysłany: Czw Paź 14, 2010 15:22 [R200 1,4 8V 99r.] DUŻY PROBLEM z kontrolką poduszki
Witam doświadczonych klubowiczów. Jako nowy na forum klubowym a od 4 lat dotąd szczęśliwy posiadacz Roverka 200 z silnikiem 1,4 obecnie mama poważny problem. Od chwili gdy rozpadł mi się alternator a po jego wymiania na nowy stale mi się świeci przed oczyma czerwona kontrolka SRS. Po podłaczeniu do kompa przez złacze pokazuje błąd : za niskie napięcie na poduszce kierowcy. ładowanie nowego alternatora jest OK a błedu nie można skasować. Może ktoś podpowie , gdzie dalej szukać przyczyny lub jak inaczej skasować błąd samemu lub w dobrym warsztacie na Śląsku lub w okolicach Opola. Kolejne warsztaty i ich niemoc mocno trzepią mi po kieszeni a nerwy moje są juz na granicy wytrzymałości. Po prostu masakra, a 4 lata bezawaryjnej jazdy z przebiegiem 80 tyś km zaciera pamięć o dobrym i bezawaryjnym roverku!
Pozdrawiam i liczę na zainteresowanie
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 14, 2010 15:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Podobny przypadek miał mój kolega.
Sugeruję zdjęcie kierownicy w samochodzie, oczywiście na odłaczonym akumulatorze i popsikanie WD40 na wtyk w poduszce i na kostke taśmy AirBag.
potem odczekanie dobrej godziny.
Jeżeli to nie pomoże możliwe że przepaliła się taśma zwijacza.
Czasem tak jest w Roverku jak dostanie nagle silny impuls elektyczny przy skręconej kierownicy. Rada z serwisu Rovera -Odłaczyłeś akumulator i podłaczasz na nowo ustaw kierownice na wprost.
Wiem że to głupio brzmi ale mieli 4 przypadki uszkodzenia taśmy zwijacza.
Wtedy trzeba zdjąc taśmę zwijacza z kolumny kierowniczej.
Taśma jest składana na 4 łapki.
Delikatnie podważ te łapki i po otwarciu sprawdź połaczenie taśmy ze stykami kostki.
W tej taśmie idzie sygnał od klaksonów i poduszki airbag.
Poszukaj szukajka mojego posta spzed kilku dni na temat Freelandera.
Wpisz Freelander klakson.
Wysłany: Czw Paź 14, 2010 17:27 [R200 1,4 8V 99r.] DUŻY PROBLEM z kontrolką poduszki
Dzięki, ale zapomniałem dopisać, że taśmę to już wymieniłem i nadal jest be. Stawiam raczej na awarię sensora SRS , ale nie wiemczy jest tylko jeden i gdzie go odszukać , bo ważne są kody na nim do mojego rocznika 99 , poj.1,4 benz , 8V to YWC 103590 czy też YWC 105220 ?
Taśma zwijacza nie ma nic do tego, trzeba zacząć od sprawdzenia napięcia zasilania sensora SRS. Jeżeli jest równe napięciu akumulatora to awaria leży w sensorze SRS, jeżeli jest inaczej to trzeba szukać przyczyny spadku napięcia.
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 15:37 [R200 1,4 8V 99r.] DUŻY PROBLEM z kontrolką poduszki
Witam wszystkich, wina leżała w sesorze SRS. Po wymiania wszystko wróciło do normy, czyli jest OK! Wobec powyższego zamykam temat i dziękuję wszystkim za udzielone rady.
Witam, wiecie może gdzie szukać sensora SRS w R220 97'? u mnie kontrolka SRS pali się cały czas, sprawdziłem i przeczyściłem "kontaktem" złącza pod siedzeniami, wymieniłem taśmę pod kierownicą, a lampka jak się świeciła tak się świeci. Kolejny do sprawdzenia jest moduł SRS, tylko gdzie on jest? Szukałem na forum, ale tylko jakieś niejasne informacje udało mi się znaleźć, żadnych konkretów.
Witam, wiecie może gdzie szukać sensora SRS w R220 97'? u mnie kontrolka SRS pali się cały czas, sprawdziłem i przeczyściłem "kontaktem" złącza pod siedzeniami, wymieniłem taśmę pod kierownicą, a lampka jak się świeciła tak się świeci. Kolejny do sprawdzenia jest moduł SRS, tylko gdzie on jest? Szukałem na forum, ale tylko jakieś niejasne informacje udało mi się znaleźć, żadnych konkretów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum