Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416 si] Brak mocy! 114KM chodzi jak 70KM.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 416 si] Brak mocy! 114KM chodzi jak 70KM.
Autor Wiadomość
Cin 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 6
Skąd: Wyszkow



  Wysłany: Pią Lis 30, 2012 12:03   [Rover 416 si] Brak mocy! 114KM chodzi jak 70KM.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam. Mam Rovera 416Si 1,6 16v Benzyna + sekwencja LPG. Nominalnie ten samochodzik powinien mieć około 114KM. Jednak jest topornym mułem. Już 10k km od remontu silnika i MUŁ. Słabe przyspieszenie, dużo pali (około 13l LPG i 10l benzyny).

Poza remontem wymieniono: świece, cewkę, kable zapłonowe, palec i kopułkę, sprzęgło, wszystkie filtry. Nie kaszle, dobrze odpala, nie gaśnie. Jedynie wolno opada z obrotów po przegazowaniu i nie ma mocy. Chodzi jak 70KM.

Gdzie szukać przyczyny?
Dodam, że chciałem wymienić komputer, ale okazało się, że ktoś coś tam popierdzielił i nie ma jakiegoś magicznego przycisku za komputerem.

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 30, 2012 12:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 12:14   

Cin napisał/a:
Nominalnie ten samochodzik powinien mieć około 114KM.

Dokładnie jak to 111KM. :wink:
Cin napisał/a:
Poza remontem wymieniono:

A co wchodziło w skład tego remontu ??
Cin napisał/a:
Dodam, że chciałem wymienić komputer

Napisz jakie masz numery tego kompa. Zaczynają się MKC...
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
marcin333 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 49
Skąd: pomorskie



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 13:20   

Podlacz pod kompa jak masz gdzieś możliwość, kts nie pokazuje koniecznie błędów.
Testbook, autocom połączy się bez problemu, lub możesz spróbować diagunem ale w tym roczniku nie koniecznie złapie komunikacje.

Sprawdz wartości rzeczywiste, bo te komputery niekoniecznie muszą pokazywać wszystkie błędy, np. czujnik położenia wału sygnał nieprawidłowy nie pokazuje, bo może okazać się że jest przestawiony o ząb, lub wyrobione kółko.

Kopci, jak spalanie?
 
 
Cin 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 6
Skąd: Wyszkow



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 13:42   

Remont:

Pierścienie, uszczelniacze, coś tam od zaworów, planowanie głowicy, wymiana UPG. No i wiadomo - nowy rozrząd. Kompresja sprawdzana i jest bardzo dobra.

Nie kopci. Nie bierze ani oleju, ani chłodziwa. Nie ma żadnych problemów poza tym, że troche klekocze i czasem gubi jakby rytm pracy na wolnych, wolno spada z obrotów, sporo chochluje i brak mu mocy.

Numery kompa MKC104030

To samochód moich rodziców. Stan bardzo dobry jeżeli chodzi o zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy. Prowadzi się bajecznie dobrze. Ale ten silnik to jakiś muł. Dopiero powyżej 5k obrotów zaczyna coś ciągnąć.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 13:47   

Cin napisał/a:
Numery kompa MKC104030

Komp się zgadza. :wink:
Cin napisał/a:
Dopiero powyżej 5k obrotów zaczyna coś ciągnąć.

Wiesz to jest jednostka wolnossąca, wiec nie oczekuj, że będzie ci ciągnęła od samego dołu. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Cin 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 6
Skąd: Wyszkow



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 13:57   

Ja jeżdżę Matizem i mam wrażenie, że matiz lepiej chodzi, lepiej się zwija.
Poza tym brat ma Zafire, którą również jeździłem. To ta wersja około 116km i ładnie ciągnie. Stąd wiem, że ten Rover jest mułem. W dodatku wydaje odgłos przy depnięciu jakby chciał a nie mógł.

Znajomy ma takiego samego Roverka tylko w hatchbacku i wiem, jak powinien chodzić. Temu ewidentnie coś dolega.

Ostatnio pojawił się też problem z grzaniem w kabinie. Otóż samochód ma temp optymalną, a nawiewa letnie powietrze, dopiero trzeba go w trasie pogonić do 3-4k obrotów żeby zaczęło grzać.

Zapchana nagrzewnica?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 14:11   

Ja bym jeszcze katalizator/wydech oraz sondę lambda sprawdził.
 
 
 
Cin 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 6
Skąd: Wyszkow



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 15:06   

Adrian napisał/a:
Ja bym jeszcze katalizator/wydech oraz sondę lambda sprawdził.


Jak sprawdzić sondę lambda?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 17:18   

Cin napisał/a:
Adrian napisał/a:
Ja bym jeszcze katalizator/wydech oraz sondę lambda sprawdził.


Jak sprawdzić sondę lambda?

http://www.roverki.pl/por...nde-lambda.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 19:58   

a jak dlugo po odpaleniu fura ma podwyzszone obroty? moze czujnik temp silnika padl i silnik nonstop na ssaniu? co prawda teoretycznie powinien mimo wszystko niezle ciagnac
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 20:47   

Wczoraj próbował mnie objechać Subaru Forester.
Nie dał rady :mrgreen:
Chociaż też mam czasem wrażenie. że nie chodzi jak trzeba :/
A czasem to jakby diabeł w niego wstąpił - nie wiadomo kiedy się 6k rpm zrobiło...
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 22:19   

a wogoel sprawdz hamulce, kumpel tez marudzil ze jego 1,4 slabo jedzie - mialo prawo bo kola nie chcialy sie obracac :P
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 01, 2012 21:38   

sobrus napisał/a:
Wczoraj próbował mnie objechać Subaru Forester.
Nie dał rady :mrgreen:
Chociaż też mam czasem wrażenie. że nie chodzi jak trzeba :/
A czasem to jakby diabeł w niego wstąpił - nie wiadomo kiedy się 6k rpm zrobiło...

ja wiem kiedy, gdy masz dmuchawę i podgłosnione radio to nagle niechcący robią się wysokie obroty. U mnie w dieselku jest podobnie, jak nie ma dmuchawy to słyszę dokładnie jak silnik pracuje i wiem jak jadę, ale jak radio jest głośniej to nagle noga cięższa i powyżej 2k obrotów wchodzi bardzo lekko :P
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Gru 02, 2012 17:51   

To prawda.

Ale u mnie jest jeszcze drugie dno. Przede wszystkim instalacja gazowa. Mapy potrafią się rozjechać, teraz po paru naprawach (m.in ustabilizowanie napięcia oraz nowy reduktor) jest już lepiej.
Dwa, że hamulce mi też blokowały - zrobiłem je ale wciąż mam wrażenie że nie zawsze toczy się jak powinien. Czuje że coś troche hamuje, ale felgi zimne, a nie chce męczyć mechaników (i portfela też) bez powodu. Może mam zwidy.

Sprawa jest więc dość złożona, ale na pewno hałas troche "poprawia osiągi" ;)
 
 
Cin 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 6
Skąd: Wyszkow



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 21:36   

flapjck1 napisał/a:
a jak dlugo po odpaleniu fura ma podwyzszone obroty? moze czujnik temp silnika padl i silnik nonstop na ssaniu? co prawda teoretycznie powinien mimo wszystko niezle ciagnac


Nagrzewa się do ptymalnej temp bardzo szybko. Po około 5minutach na wolnych obrotach już przełącza się na gaz (sekwencja), a po przejechaniu około 1km już jest wskazówka na swoim miejscu.

Samochód na pewno nie ma problemów z zawieszeniem i układem jezdnym. Kółeczka kręcą się jak marzenie. Leciuteńko.

Przyczyna mułowatości drzemie w silniku. Mi się wydaje, że to wina kompa - złe sterowanie dawkowaniem paliwa. A może wtryski leją?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 22:49   

no to moze byc cos z sonda lambda, ale tak naprawde to wrozenie z fusow takie diagnozy

aczkolwiek sprawdz, to proste potrzebny jest tyllko miernik analogowy
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 04, 2012 21:40   

Może rozrząd się przestawił lub zapłon? W moim byłym golfie okazało się że rozrząd się nie zgadzał + delikatnie zapłon i też był muł, fakt miał 75 koni. Po regulacji odżył :) Więc może niech kolega pójdzie tym tropem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 400] - Brak mocy
Elumix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Sie 12, 2016 19:17
Elumix
Brak nowych postów [Rover 400] Brak mocy
IWA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Pią Mar 16, 2012 17:16
Remigiusz
Brak nowych postów [Rover 45 2002 r 2.0 TD] brak mocy
slawomir.musial Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Sty 20, 2016 15:00
karolfraniak
Brak nowych postów [brak mocy do 4 tys obrotow rover 45 1.4 16v 2001r]
piotrek45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Mar 14, 2016 22:28
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink