Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:29 Re: [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
seba1x napisał/a:
A Ja mam pytanko mam r200 sd i moje pytanie czy normalne jest to ze po przejechaniu ok 5km z nawiewu leci juz cieple powietrze a wskazówka dalej leży nie podnosi sie. po przejechaniu 10-15km w aucie gorąco a wskazówka pokazuje 1/4 wskaźnika. Możliwe ze czujnik przekłamuje?
po 10-15km powinien być na 90 już, po 5min mam około 60-70, leci już w miarę ciepłe powietrze, ale po dystansie 15 to już nie powinno być tak mało wg. wskaźnika
_________________ Rover 600 2.0 SDi 99'
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pią Gru 14, 2012 14:47 Re: [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
kruszan napisał/a:
seba1x napisał/a:
A Ja mam pytanko mam r200 sd i moje pytanie czy normalne jest to ze po przejechaniu ok 5km z nawiewu leci juz cieple powietrze a wskazówka dalej leży nie podnosi sie. po przejechaniu 10-15km w aucie gorąco a wskazówka pokazuje 1/4 wskaźnika. Możliwe ze czujnik przekłamuje?
po 10-15km powinien być na 90 już, po 5min mam około 60-70, leci już w miarę ciepłe powietrze, ale po dystansie 15 to już nie powinno być tak mało wg. wskaźnika
czyli wniosek taki ze czujnik do wymiany? ale jadąc teraz do pracy wylaczylem ogrzewanie i po 10km mialem 90st ale tez przyciskalem w gaz dosyc mocno bo jak jade tak do 2.5 tys obr. to ledwo sie nagrzewa.
ja napisałem jak jest u mnie, jadą normalnie czyli do 2tys obr. ekonomicznie po 10-15km mam równe 90, ciepło. Jak przyciskam, wyprzedzam itp. to jest gorąco nie do wytrzymania, albo przykręcam nawiew, albo wyłączam go...
jakoś u Ciebie z oporem dochodzi do tej temp, albo nie potrafi jej utrzymać, może czyszczenie nagrzewnicy? może nowy płyn do układu? może termostat... dużo ostatnio tych tematów, miesza się już wszystko
Leszczu Spójrz jeszcze raz na to zdjęcie http://imageshack.us/phot...1213180541.jpg/ jeśli silnik jest dogrzany do odpowiedniej temperatury to na wolnych obrotach wskazówka obrotomierza jest nieco niżej przynajmniej tak jest u mnie a tu mi wygląda jak by był na lekkim ssaniu jeszcze.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
jeśli silnik jest dogrzany do odpowiedniej temperatury
na tym zdjęciu to nie jest dogrzany silnik zgodnie z tym co powinno być.
A podwyższone obroty wcale nie muszą oznaczać że auto jest na ssaniu. Może być przepustnica, krokowiec, linka od gazu i tysiąc innych pierdół, nawet ładowanie możesz mieć za słabe, wtedy silnik wyższymi obrotami stara się rekompensować tą stratę.
_________________ Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
Wiemy jaka jest teraz pogoda. Jak jeszcze włączysz ogrzewanie to silnik nie potrzebuje otwarcia termostatu.
Z tym się zgadzam. Kiedyś u mechanika po wymianie pompy i rozrządu odpowietrzaliśmy układ chłodzenia na zewnątrz, było około -5 i mimo że silnik był włączony ponad godzinę to wentylator się nie włączył. Dopiero jak wstawiliśmy go do budynku to się załączył po około 20-30 minutach.
Mimo wszystko takie wskazanie czujnika jak zaprezentowane na zdjęciu, nie jest normalne. Nie ma takiej opcji aby temperatura aż tak spadła jak termostat jest sprawny.
Trzeba też założyć że wszystko może być OK a uszkodzony jest jedynie czujnik temp. na zegary.
Metoda na sprawdzenie termostatu jest prosta.
Temperatura rośnie na postoju a spada w czasie jazdy - obieg przez chłodnicę, termostat jest cały czas otwarty.
[ Dodano: Pią Gru 14, 2012 17:59 ]
robsson78 napisał/a:
Po obrotomierzu widać że silnik jest niedogrzany.
leszczu napisał/a:
Głupoty gadasz.
kzrr napisał/a:
robsson78 napisał/a:
jeśli silnik jest dogrzany do odpowiedniej temperatury
na tym zdjęciu to nie jest dogrzany silnik zgodnie z tym co powinno być.
Przecież pisze że wygląda na niedogrzany. Wiem że obciążenie silnika ma wpływ na obroty ale problem dotyczy temperatury więc zakładam że to przez otwarty termostat.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
ja napisałem jak jest u mnie, jadą normalnie czyli do 2tys obr. ekonomicznie po 10-15km mam równe 90, ciepło. Jak przyciskam, wyprzedzam itp. to jest gorąco nie do wytrzymania, albo przykręcam nawiew, albo wyłączam go...
jakoś u Ciebie z oporem dochodzi do tej temp, albo nie potrafi jej utrzymać, może czyszczenie nagrzewnicy? może nowy płyn do układu? może termostat... dużo ostatnio tych tematów, miesza się już wszystko
plyn chlodniczy wraz z termostatem wymieniałem dwa tyg temu bo wczesniej bylo jeszcze gorzej moze ten nowy termostat tez nie jest za dobry jest to firmy vernet.
Na potrzeby tego postu pozwalam sobie wrzucić krótki filmik mojego autorstwa który obrazuje w jakiej pozycji powinien znajdować się wskaźnik temperatury po osiągnięciu optymalnej temperatury. Proszę też zwrócić uwagę na położenie wskazówki obrotomierza na biegu jałowym.
Film został nagrany po przejechaniu odcinka drogi 5,5 km. w mieście.
Temperatura powietrza na zewnątrz wynosiła około -5
Podczas nagrania włączone były następujące urządzenia pobierające prąd.
- światła drogowe
- nawiew wentylatora w pozycji II
- radio
http://www.youtube.com/wa...e&v=3rky-EVoDqM
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Wyraźnie widać wskazanie temp. jest po środku u mnie jest niżej i do takiego wskazania nie dochodzi, zauważyłem nieszczelność i ją usunąłem lecz nie sprawdzę czy to pomogło bo zalało mi świece i nie mogę się uporać teraz z tym problemem;p
Na potrzeby tego postu pozwalam sobie wrzucić krótki filmik mojego autorstwa który obrazuje w jakiej pozycji powinien znajdować się wskaźnik temperatury po osiągnięciu optymalnej temperatury.
Przyznam, że u mnie wskaźnik temperatury chyba jeszcze nigdy nie doszedł do takiego położenia.
Oj już dajcie spokój z tym wskaźnikiem. Jak komuś przeszkadza te 2 milimetry, to niech wyda 90 PLN na nowy czujnik. Z wiekiem jego charakterystyka działania może się zmienić i będzie troszkę oszukiwał. Można w sumie również spróbować przeczyścić jego styki i wtyczkę.
Na potrzeby tego postu pozwalam sobie wrzucić krótki filmik mojego autorstwa który obrazuje w jakiej pozycji powinien znajdować się wskaźnik temperatury po osiągnięciu optymalnej temperatury. Proszę też zwrócić uwagę na położenie wskazówki obrotomierza na biegu jałowym.
Film został nagrany po przejechaniu odcinka drogi 5,5 km. w mieście.
Temperatura powietrza na zewnątrz wynosiła około -5
Podczas nagrania włączone były następujące urządzenia pobierające prąd.
- światła drogowe
- nawiew wentylatora w pozycji II
- radio
http://www.youtube.com/wa...e&v=3rky-EVoDqM
Napisze tak. Wskaźnik pokazuje za wysoko temp. U mnie przy takim stanie wskazówki mam koło 100 C. Więc coś masz nie tak. Obroty też masz lekko za niskie, ale to tylko minimalnie.
Reasumując udało mi się auto odpalić, usunięta nieszczelność w układzie. Wskazówka może troszeczkę poszła do góry ale nie na środek, widocznie tak ma być. Auto się nie grzeję, ogrzewanie działa także jest ok.
Aż tak to nie jest. Zawsze tak miałem, przed wymianą pompy i termostatu też. Z temperaturą nie mam żadnych problemów a wentylator włącza się jak tylko wskazówka dygnie pół milimetra w górę. Wskazania zależą od wyskalowania czujnika ale to temat rzeka więc nie kontynuuje go. Najważniejsze że toxx rozwiązał problem bo nikt nie lubi jak z autem jest coś nie tak
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum