Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Zassana pompa (gruszka)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Sro Gru 19, 2012 11:54
[R400] Zassana pompa (gruszka)
Autor Wiadomość
dziobakutd 



Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: siedlce

Rover 600

  Wysłany: Sro Gru 19, 2012 10:53   [R400] Zassana pompa (gruszka)
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

:bezradny: Witam, pierwszy raz pisze na forum. Mam problem tego typu:
Wszytsko działało poprawnie jezdził normalnie smigał moj roverek, nastpnie wieczorem zaparkowałem samochod i rano chcac jechac do pracy odpalił normalnie, ruszyłem kawałek po przjechaniu jakis 30-40 metrów zaczeły spadac obroty i zgasł. tak jak by paliwa zabrakło. W baku faktycznie było mało ale nie na tule zeby zabrakło. Nastepnie doałełem paliwa odpalił i znów to samo. Po czym zauwazyłem ze zassana jest popmka taka reczna gumowa gruszka, kolega wymienił mi ja oraz filtr paliwa. Po tym było oej pojechałem pod blok nastepnie rano znów opdaliłem i to samo. Paliwa mam prawie pól baku.
Prosze bardzo o pomoc:) z góry dziekuje.
Ostatnio zmieniony przez dziobakutd Sro Gru 19, 2012 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 19, 2012 10:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 19, 2012 13:05   

wymien ten miedzy filtrem a grucha n aprzezroczysty i jak bedzie sie cos dzialo to zerkmnij czy w przewodach jest paliwo
 
 
 
dziobakutd 



Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: siedlce

Rover 600

Wysłany: Sro Gru 19, 2012 13:29   

w przewodach jest. Nawet jak wczoraj znajomy odkrecił taki zaworek przy filtrze do opowietrzania podobno to roba wylatywała nim, lecz dzis rano znów to samo;/
 
 
procl 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Radom i okolice

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 19, 2012 16:01   

Powitać! Ja w tej samej sprawie. Problem z przygasaniem zaczął się pojawiać jeszcze przed pierwszymi mrozami, ale na jakiś zanikł (albo ja zacząłem mniej gazu dawać :wink: ). Teraz po paru mroźnych nocach znowu nie wchodzi na wyższe obroty i gaśnie. Ostatnio z pracy na samym sprzęgle wracałem, bo na gaz rover reagował gaśnięciem, a jak zajrzałem pod maskę to gruszka była zassana na amen.

bizon napisał/a:
wymien ten miedzy filtrem a grucha n aprzezroczysty i jak bedzie sie cos dzialo to zerkmnij czy w przewodach jest paliwo


Znaczy się paliwo powinno być cały czas w przewodzie, a jeśli wraca do baku to znak że walnięta gruszka, dobrze myślę? :???:
Ostatnio zmieniony przez procl Czw Gru 20, 2012 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 07:12   

Pewnie to zamarzające paliwo. Trzeba wlać jakiegoś Skyda i trochę benzyny i popatrzeć jak będzie wtedy.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 08:44   

procl napisał/a:
a jeśli wraca do baku to znak że walnięta gruszka, dobrze myślę? :???:

jak wraca to gdzies sie zapowietrza, byc moze grucha ale nie koniecznie, moze byc luzna opaska lub cos innego. ja jakis czas wogole gruchy nie mialem i nic sie nie dzialo, jedynie nie bylo jak zalac nowego filtra

[ Dodano: Czw Gru 20, 2012 08:44 ]
Cytat:
Pewnie to zamarzające paliwo

z moich doswiadczen z zeszlego roku wynika ze nawet najgorsze paliwo bez dodatkow to zamarza tak -12 dopiero, teraz chyba nie ma takich temperatur
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 08:51   

bizon napisał/a:
z moich doswiadczen z zeszlego roku wynika ze nawet najgorsze paliwo bez dodatkow to zamarza tak -12 dopiero

normalna ropa z tego co gdzieś czytałem jest do -8-10 stopni
bizon napisał/a:
teraz chyba nie ma takich temperatur

dzisiaj u mnie -11 a ma być jeszcze zimniej
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Gru 20, 2012 10:07   

szoso napisał/a:
bizon napisał/a:
z moich doswiadczen z zeszlego roku wynika ze nawet najgorsze paliwo bez dodatkow to zamarza tak -12 dopiero

normalna ropa z tego co gdzieś czytałem jest do -8-10 stopni

Wg mnie raczej przy nizszej temp ,chyba ze jest nie normalna (czyli z dodatkami wody ,kwasów,rozpuszczal ,odbarwiany opał itp) która posiada psedu uszlachetniacze to wtedy jak najbardziej , :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Gru 20, 2012 14:47   

Wyeliminowałem problem cofającego sie paliwa, tak że przed gruszką zamontowałem ten filterek przezroczysty za 5PLN. Rozbierałem i czyścilem gruszke wielokrotnie, ona sie nie psuje, powodem cofania sie paliwa są zanieczyszczenia w baku. Dostanie sie taki opiłek w zaworek w gruszcze (tam jest sprężynka z taka podkładką) i nie zamyka do końca, teraz filterek wyłapuje te zanieczyszczenia i paliwo nie cofa sie ani milimetara przez 12 godzin.
 
 
procl 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Radom i okolice

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 16:43   

mirwin napisał/a:
Pewnie to zamarzające paliwo. Trzeba wlać jakiegoś Skyda i trochę benzyny i popatrzeć jak będzie wtedy.


Właśnie od tego zacząłem - zatankowałem do pełna, do tego ok.0,5l benzyny plus dodatek Castrol TDA. Nic nie dało. :cry:

mi_sza1 napisał/a:
Wyeliminowałem problem cofającego sie paliwa, tak że przed gruszką zamontowałem ten filterek przezroczysty za 5PLN. Rozbierałem i czyścilem gruszke wielokrotnie, ona sie nie psuje, powodem cofania sie paliwa są zanieczyszczenia w baku. Dostanie sie taki opiłek w zaworek w gruszcze (tam jest sprężynka z taka podkładką) i nie zamyka do końca, teraz filterek wyłapuje te zanieczyszczenia i paliwo nie cofa sie ani milimetara przez 12 godzin.


A jaki ten filterek i gdzie można go dostać?
Właśnie się przymierzam do wymontowania tego przewodu z gruszką. Już zakupiłem nowy filtr paliwa, żeby przy okazji wymienić. Można się śmiało do takiego zabiegu samemu zabrać, trzeba na coś uważać? Filtr paliwa wymieniłem samodzielnie w rok temu i do tej pory auto jeździło więc chyba to dobrze zrobiłem. :wink:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 16:47   

http://allegro.pl/filtr-p...2865680251.html
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Gru 20, 2012 16:55   

Można samemu, tylko na mrozie ciężko bo przewody gumowe są sztywne. Filterek w kazdym sklepie motoryzacyjnym z czesciami dostaniesz. 30 minut roboty. Zdemonowałem filtr, jest więcej miejsca. Przedmuchałem gruszkę powiterzem i prysnąłem wd -40. Dodatkowo potrzeba około 8 cm przewodu do ropki miedzy gruszke a wyjście z baku paliwa. nawet opasek nie dawałem bo dośc sztywno siedzą przewody na filterku. Filterek filtrona ale numeru nie pamietam a zona zabrała auto :cry: do pracy.

o taki własnie jak w linku wyżej tylko kątowy bo prostego nie było.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 18:36   

ale ten z linku to 8mm a my mamy przewody 10mm zdaje sie
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 18:40   

Zasilanie jest 8mm powrót ma 6mm :razz:
10mm to ma kombajn :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 20:48   

Remigiusz napisał/a:
Zasilanie jest 8mm

to ja mam zaworek 10mm i wszedl moze troche ciezko ale bez tragedii
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 21:08   

bizon napisał/a:
Remigiusz napisał/a:
Zasilanie jest 8mm

to ja mam zaworek 10mm i wszedl moze troche ciezko ale bez tragedii


zaoszczędziłeś na opaskach bo ciasno siedzi :)

jak wąż ciepły to bez problemu powinno wejść, gorzej na mrozie :P
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
procl 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Radom i okolice

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 21:29   

mi_sza1 napisał/a:
Można samemu, tylko na mrozie ciężko bo przewody gumowe są sztywne. Filterek w kazdym sklepie motoryzacyjnym z czesciami dostaniesz. 30 minut roboty. Zdemonowałem filtr, jest więcej miejsca. Przedmuchałem gruszkę powiterzem i prysnąłem wd -40. Dodatkowo potrzeba około 8 cm przewodu do ropki miedzy gruszke a wyjście z baku paliwa. nawet opasek nie dawałem bo dośc sztywno siedzą przewody na filterku. Filterek filtrona ale numeru nie pamietam a zona zabrała auto :cry: do pracy.


No dobra, auto zostawiłem w garażu na noc, jutro będzie dłubane :mad: .
Filtron 838 PP do roverka 420 jakby ktoś się pytał, a na ten filterek wstępny do diesla to spróbuję jeszcze jutro upolować w okolicy, bo nie uśmiecha mi się płacić więcej za przesyłkę niż za towar na alledrogo. Tylko jeszcze dwie rzeczy mnie zastanawiają:
1. Samo przedmuchanie gruszki i przewodu powinno przywrócić auto do "normalności" na jakiś czas, o ile usterka ma związek z dopływem paliwa z baku... tak?
2. Ten dodatkowy przewód do ropy... czegoś tu nie rozumiem. Czy filtr wstępny ma być przed gruszką, ale nie można ich bezpośrednio ze sobą złączyć? W którym miejscu zamontować dodatkowy filterek i przewód?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 21, 2012 08:45   

procl napisał/a:
. Ten dodatkowy przewód do ropy... czegoś tu nie rozumiem. Czy filtr wstępny ma być przed gruszką, ale nie można ich bezpośrednio ze sobą złączyć? W którym miejscu zamontować dodatkowy filterek i przewód?

Łączysz szeregowo, maly filtr, grucha, duzy filtr. mozesz pociac ten stary waz i wtedy nie potrzebujesz dodatkowego, ale warto zalozyc przezroczysty
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 21, 2012 08:51   

bizon napisał/a:
ale warto zalozyc przezroczysty


tylko trzeba odpowiedni przezroczysty kupić, one nie są takie miękkie i elastyczne jak gumiaki, robiąc test z wężami, nawet z zaciśniętymi opaskami widać było, że zasysa bąbelki przez nie... Bezpieczniej gumiaki i ten filterek oczyszczania wstępnego.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
procl 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Radom i okolice

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 21, 2012 23:13   

Kurde, mam kawałek przezroczystego 8mm, ale nieznanego pochodzenia i nie wiem czy się nadaje. :/ Potnę ten stary, a w miedzy czasie może poszukam taniej gruchy z przewodem na Allegro, bo na pobliskim szrocie nie ma Roverów.
Filterek wstępny zakupiłem, jakiś made in Italy, wygląda mniej więcej jak ten:
http://tablica.pl/oferta/...ID5-IDHrHH.html
tylko nie ma kierunku przepływu zaznaczonego, ale oprócz tego gość w sklepie twierdził, że spokojnie do diesla można zamontować, mimo że na opakowaniu jest napisane "benzin". Jak myślicie, podpinać?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 2.0 Diesel] Gruszka
maciejliwak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Paź 07, 2010 12:51
spontan
Brak nowych postów [R400] Pompa wspomagania
sobrus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Maj 18, 2012 20:02
sobrus
Brak nowych postów [r400]problem z pompa cz 2
pablo773 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Nie Gru 04, 2011 11:18
kasjopea
Brak nowych postów [R400] Pompa wysprzęglik
JohnnyB Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Cze 20, 2008 11:31
JohnnyB
Brak nowych postów [R400] Pompa wspomagania
lysy229 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Gru 28, 2008 18:51
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink