Wysłany: Czw Gru 20, 2012 16:42 [MG ZS 180 2,5 V6] moment dokręcania śrub głowicy? Zna ktoś?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Witam. Otóż, że się zabrałem do roboty i rozkręciłem pół silnika mam problem ze znalezieniem schematu dokręcania śrub do głowicy, tak samo z śrubami od rozpołowienia głowicy. W tym miejscu nie ma uszczelki tylko jest zastosowany sylikon. Ale na pewno też jest sposób na dokręcenie tych śrub tak jak i przy pokrywie zaworów. Ma ktoś może takie schematy? Nie mogę nigdzie znaleźć takich ważnych informacji. Tak samo nigdzie nie znalazłem schematu ustawienia rozrządu Musiałem robić znaki. Panowie jak macie to prześlijcie mi w jakiś sposób. Przyda się na przyszłość na forum
Z góry dziękuję i pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 20, 2012 16:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zaglądałem do zaworów i uszczelniaczy czysta ciekawość. Głowica poszła do majstra i wygląda jak nowa.
Jeżeli chodzi o głowicę to:
posób dokręcania śrub
naprężanych głowicy cylindrowej
(metoda dokręcania momentem
oraz kątowa)
Przed zainstalowaniem śrub w
silniku posmarować gwinty i łby śrub
olejem silnikowym.
Dokręcić każdą śrubę głowicy
cylindrowej w pokazanej kolejności
momentem do 2.5 kgm.
Zaznaczyć punkt odniesienia i
znowu dokręcić każdą ze śrub w tej
samej kolejności o kąt 90°
(drugie dokręcanie).
Stosując śruby typu naprężanego
oraz metodę dokręcania momentem
oraz kątową, uzyskujemy to, że nie
ma potrzeby ponownego dokręcania
śrub głowicy cylindrowej po
naprawie. Ogólnie mówiąc możliwe
jest dwukrotne wykorzystanie śrub
głowicy po demontażu a
wymagana długość śrub głowicy
wynosi 200 mm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum