Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Mam taki problem. Własnie dzisiaj zobaczyłem że w silniku robi mi się ciśnienie I to dosyć spore. Czyli coś jest z odmą...
Co mam zrobić? gdzie to może być zatkane w kolektorze czy w pokrywie? Jest tam jakiś filtr?...Nie chcę na darmo tego rozbierać...pomocy
Jeszcze jedna sprawa to taka że samochód bardzo dużo mi pali ...wyszło mi 12l/100km
Przez tą odmę więcej pali? Po przytkaniu ręką korka wlewu oleju aż silnik przymula...
Odma, to jest rurka idąca z kolektora ssącego do pokrywy zaworów. Są dwie takie- jedna idzie przed przepustnicę, druga za. Jak podniesiesz pokrywę zaworów, to w miejscach gdzie dochodzą te rurki są "filtry" z waty stalowej. Zapchać tam się nie ma co.
To że dławi silnik, to jest spowodowane spadkiem ciśnienia po zasłonięciu wlotu oleju. To powinno być skompensowane przez zaworek sterowany krokowcem, chyba że jest tam ostro zapchane.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
to trzeba ściągnąć pokrywre zaworów? Albo najpierw ściągne ten wąż i zobacze cz tam coś jakies opwietrze dmuch itd może to on jest zabity...
[ Dodano: Pią Gru 21, 2012 13:11 ] http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be O tak się robi..Ta rurka ok kolektora ma tak ciągnąć ? aż po zatkaniu auto przymula ? Po zdejmnięciu tej 2 rurki od odmy co jest przed przepustnicą ...Jest bez zmian ...Może tamta dziurka jest zatkana...jeśli tak to trzeba bedzie pokrywe ściągać
ta druga rurka idzie przed przepustnicę, czyli tam, gdzie jest zawsze ciśnienie atmosferyczne, to co ma ciągnąć? BTW nie wiem, na ile to ma znaczenie, ale te rurki powinny być odwrotnie połączone, tak trochę na krzyż.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Są źle przewody podłączone do pokrywy Ten co idzie do korektora ma być po prawej strony podłączony a ten co jest przed przepustnicą ma być po lewej
W pokrywie zaworów są otwory inne...
[ Dodano: Pią Gru 21, 2012 15:52 ]
No właśnie sam do tego doszedłem Ale dzięki
dawidek721, wyczyść porządnie przepustnicę i kontroluj co jakiś czas, ile leci syfu z odmy (oczywiście z wężyka podpinanego przed przepustnicą).
Jeśli będą to duże ilości, może to świadczyć o zużyciu silnika.
Co do sondy lambda, musisz sprawdzić napięcie na jej przewodach podczas pracy silnika. Jak to zrobić, znajdziesz w szukajce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum