Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Naładowany Akumulator pada po 1 nocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Naładowany Akumulator pada po 1 nocy
Autor Wiadomość
keda 



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 208



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 12:58   [R75] Naładowany Akumulator pada po 1 nocy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam

Problem wygląda tak, wczoraj naładowałem akumulator, auto stało całą noc na polu, po czym dzisiaj próbowałem odpalić samochód z negatywnym skutkiem.

Czy to normalne aby 2 letni akumulator nie wytrzymywał jednej doby na temp od -4 do - 12 stopnia?

Dodam że elektrolity są w akumulatorze, dwa samochód podaje napięcie i akumulator jest ładowany podczas jazdy.

Więc gdzie leży problem? już go wymienić trzeba?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 21, 2012 12:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 13:01   

Zobacz czy nie masz "złodzieja" prądu w aucie. Może coś pobiera prad i rozładowuje akumulator. Często tunery TV maja taka przypadłość że kradną prąd.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
keda 



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 208



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 13:20   

tunera tv nie mam, radio cb radio samochodowe wyłączane są po przekręceniu stacyjki na 0
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 13:38   

keda, odłącz webasto na noc lub na dzień (wtyczki na piecyku) i rano sprawdź napięcie na akumulatorze.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 13:47   

Być może masz jakiś "lewy" pobór prądu,ale obstawiałbym też akumulator jako taki. Miewałem do czynienia z akumulatorami które padały po kilku miesiącach, np. W fiacie ducato wymieniałem na gwarancji- nie kręcił rozrusznikiem po siedmiu miesiącach od zakupu auta,chociaż napięcie miał prawidłowe,ale pod obciążeniem wymiękał.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 15:46   

Może być jeszcze sklejony przekaźnik świec żarowych
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 17:17   

Najprościej będzie jak wepniesz między akumulator a kabel + miernik (amperomierz) i zobaczysz jaki masz pobór prądu kiedy jest wszystko wyłączone. Jeżeli, pobór będzie mały, to najlepiej jechać do elektryka. Fachowiec powinien mieć miernik, który pokaże stan techniczny akumulatora. (Mi elektryk zrobił szczegółowy wydruk stanu zużycia baterii) Natomiast gdy masz duży pobór prądu, no to trzeba szukać... np wypinając bezpieczniki po kolei.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 841
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 21, 2012 19:55   

Tylko przy pomiarze prądu należy mieć na uwadze to, że powinien on spaść po kilkudziesięciu sekundach od np. zamknięcia drzwi czy uzbrojenia alarmu.

Dla przykładu mnie początkowo jest ok. 0,5A i spada do ok. 0,2A.
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 157



Wysłany: Pią Gru 31, 2021 19:46   

moj akumulator ma napięcie 12,5 V oltomierz pokazuje drenaż 0,38 ampera , wiem, że dla większości samochodów powinien wynosić około 0,05 (50 miliamperów) mój odczyt jest około 8 razy wiekszy, chyba że 0,38 ampera dla '99 cdt bez telewizora nawigacji, webasto wyciagniety bezpiecznik to normalka?

sprawdzalem odlanczajac klemre minusowa, do klemry dociskajac czerwony przewod z woltomierza a czarny do akumulatora minusa
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pada wtryskiwacz.
Rowan Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lut 09, 2020 09:22
christopher7
Brak nowych postów [R75] klamka nie działa jak pada
rafalmis1 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Sty 21, 2015 20:01
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Szarpanie(drganie) przy ruszaniu po nocy
napek Rover serii 75, MG ZT 34 Pon Lis 24, 2014 09:19
Balas87
Brak nowych postów auto cieżko odpala po nocy [rover 75 1,8 120km]
irys852 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Wrz 27, 2018 14:20
irys852
Brak nowych postów [R75] Akumulator
Karwatma Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Mar 24, 2013 16:13
gustav.pl



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink