Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Wyciek spod wtrysku! POMOCY!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Wyciek spod wtrysku! POMOCY!
Autor Wiadomość
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pon Gru 24, 2012 10:42   [R416] Wyciek spod wtrysku! POMOCY!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam! mam problem ponieważ zauważyłem że ubywa mi płynu chłodniczego więc zacząłem szukać wady. Znalazłem - cieknie z miejsca gdzie wtryski są przymocowane do głowicy. Załączam zdjęcie. Proszę o pomoc co to może być? Pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 24, 2012 10:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 24, 2012 11:40   

Uszczelka kolektora ssącego do wymiany. :wink:
 
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Pon Gru 24, 2012 11:47   

jak zdemontujesz kolektor obejżyj dokładnie płaszczyzne samego kolektora , i stan uszczelki , jezeli jest praktycznie równa i płaska jak kolektor to wymień ją na nową . po zabiegu trzeba odpowietrzyć dobrze układ chłodzenia , i jak bedziesz zrzucał kol. dolotowy sprawdz stan i czystosc kuleczki która ma za zadanie odpowietrzać głowice . Można ja też sprawdzic przed demontażem np. przycisnąc przewód chłodniczy górny na wyłaczonym silniku i powinno być słychać jak kulka sie przelewa z płynem w kolektorze .
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 24, 2012 12:40   

A ja dodam jeszcze od siebie, że oprócz uszczelki daj jeszcze silikonu. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 13:05   

ok dzieki panowie! :wink: bardzo mi pomogliście. Bałem się że mogła to być pęknięta głowica bo wyciek płynu chłodniczego spod kolektora trochę mnie dziwił. Dziękuję i Pozdrawiam! :wink:

[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 13:05 ]
Witam ponownie! uszczelka wymnieniona wszystko gra, zapaliłem, chodził dość długo, pojechałem się przewieźć nawet i tu kolejny problem... zgasiłem silnik i za ok 2 minuty chciałem zapalić i za żadne skarby nie odpali, NIE MOŻE PRZEŁAMAĆ. :( akumulator jest dobry (prawie nowy) rozrusznik wykręciłem bo myślałem że to jego wina a on kręci pięknie. Zamontowałem i dalej TO SAMO! :( nie mam zielonego pojęcia co to może być. PROSZĘ O POMOC JEŚLI KTOŚ WIE.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 13:17   

Rozrusznik kreci na samochodzie ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 14:24   

grzybers1991, posprawdzaj kabelek od czujnika koła zamachowego , grzebałes nie daleko niego jak robiłes kolektor dolotowy to może cos sie gdzieś rozłaczyło . z tyłu . sprawdz z kanału czy czujnik podłaczony .
 
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 17:04   

tak rozrusznik kręci na samochodzie a kable wszystkie podpięte dobrze. nie wiem może przez to że pewnego dnia jadąc do domu pękł mi wąż chłodnicy 8 km od domu i wychlapało mi cały płyn a nie zauważyłem od razu dopiero pod domem zobaczyłem że kopci spod maski. Może go przytarło? bo jak mówiłem na zimnym pali a na ciepłym nie może przełamać tak jakby ciasno chodził.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 30, 2012 17:20   

grzybers1991 napisał/a:
Może go przytarło?

Przytrzeć nie, ale wydmuchać uszczelkę głowicy. :neutral:
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 23:32   

rozumiem ale gdyby mi uszczelkę wydmuchało to płyn mógłby uciekać do oleju a płyn jest w normie jak tylko wymieniłem węża i uszczelkę kol. ssącego. a i mogłaby być mniejsza kompresja, bo mogłaby prawda? i wtedy łatwiej by kręcił rozruchem. a on ma z tym problemy przy ciepłym silniku. A możliwe że szczotki na rozruszniku nie łapią?

[ Dodano: Nie Gru 30, 2012 23:32 ]
A i zauważyłem że olej leje spod skrzyni z okolicy łączenia skrzynia-silnik. jak przejadę kawałek to olej leje prawie ciurkiem. Widzę że szkoda sobie głowy tym zawracać i wam panowie bo obawiam się że nadaje się jedynie na żyletki. :(
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 31, 2012 10:41   

grzybers1991 napisał/a:
A i zauważyłem że olej leje spod skrzyni z okolicy łączenia skrzynia-silnik. jak przejadę kawałek to olej leje prawie ciurkiem. Widzę że szkoda sobie głowy tym zawracać i wam panowie bo obawiam się że nadaje się jedynie na żyletki.

Ciurkiem. :neutral: Możliwe, że simering wału puścił.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pon Gru 31, 2012 10:52   

kuzyn też mi tak mówił że to prawdopodobnie simering wału będzie. nie no to już jest przesada - jak nie jedno to drugie. Jakaś jedna wielka cholerna masakra:/
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Pon Gru 31, 2012 12:51   

Bo jak juz coś sie zaczyna grzebac to trzeba całośc na raz wymienic i spokój :P sam teraz robie HGF w swiezo załozonym silniku , i ciagnie koszty lawinowo , co i róż trzeba było cos nowego załozyc , chyba ze robić partyzantke i nic nie wymieniac :P tylko to co pusciło :P
 
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Wto Sty 01, 2013 19:41   

tak zgodzę sie z tobą ale mi to znowu jak nie obudowa termostatu lała - wymieniłem. potem wąż chłodnicy pękł potem uszczelka kol. ssącego. teraz znów nie przełamuje na ciepłym i jeszcze ten wyciek ze skrzyni. mam go zaledwie miesiąc i mam go dość :P
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 10, 2013 22:04   

grzybers1991, ja obstawiam spartoloną wymianę uszczelki kolektora ssącego bo prawdopodobnie zalewa Ci cylinder. U mnie był taki problem ale jak miałem trzaśniętą uszczelkę pod głowicą. Rozrusznik nie da rady sprężyć cieczy :)
Wykręcaj świece i sprawdź czy w którymś z cylindrów nie ma płynu. Wymieniałeś uszczelkę pod kolektorem więc jest szansa (i miej taką nadzieję) że to tylko ona.
Kiedy silnik i osprzęt (kolektor) jest gorący może dochodzić do takiej akcji.

Ps. Przekręcasz kluczyk i słychać że rozrusznik szarpnie przez ułamek sekundy i gwałtownie staje? Jeśli tak to tu poszukaj przyczyny.
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pią Sty 11, 2013 07:58   

rozumiem, ale płynu chłodniczego nie ubywa mi ani grama:/ a zakładając uszczelkę dałem jeszcze silikonu (oczywiście wysokotemperaturowego);)
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 11, 2013 10:03   

No i co teraz? Będziesz wszystko po kolei wymieniał? Nie dostaniesz na forum 100% diagnozy swojego silnika. U mnie też na oko poziom płynu się zgadzał może dla tego że układ się zapowietrzal. Po tym co piszesz to silnik dostał w literalna pupe więc może puszcza uszczelka głowicy i też masz powietrze w układzie? Rozumiesz o co mi chodzi? Sprawdzaj zgodnie z tym co piszą osoby które miały takie problemy bo to jeszcze nic nie kosztuje. Mi też kilka ras wydawało się dziwnych ale po przemysleniu okazywało sie jakąś rada może mieć ręce i nogi. Chodzi tylko o wykrecenie swięc a możesz tym sposobem wykluczyć dwie albo i więcej usterek bardzo popularnych w tych silnikach.
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Nie Sty 13, 2013 15:30   

Hrabia napisał/a:
grzybers1991, ja obstawiam spartoloną wymianę uszczelki kolektora ssącego bo prawdopodobnie zalewa Ci cylinder.


Ale gdyby zalewało mi cylek płynem to czy silnik by wtedy pracował nierówno? Bo tak mi się wydaje.
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 13, 2013 16:43   

Rozumiem Twoj tok myslenia ale nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi. Moze chodzic zle a moze chodzic dobrze. Przy odpalonym motorze plyn zostaje wypchniety przez zawory tak to nazwe wydechowe. Do cylindra nie wlewa sie ten plyn jw takim tempie zeby mialo to destabilizowac prace silnika. W momencie kiedy gasisz silnik nie plyn po pewnym czasie moze zalac cylinder w znacznym stopniu. Uscislij prosze wszystkie problemy jakie masz z silnikiem lub jego osprzetem. Tylko tak z sercem. Napisz po kolei co i po czym sie stalo bo dawkujesz nam informacje o problemach a jeden moze wynikac z drugiego a z konktetna wiedza latwiej bedzie kolegom pomoc.
Walcz do konca ;)
 
 
grzybers1991 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pon Sty 14, 2013 14:02   

Rozumiem. Nie wiem czy bedzie się chciało komuś czytać i odpowiadać na moje problemy ale napiszę wszystko:) a więc: kupiłem roverka wiedząc że wycieka płyn chłodniczy, a raczej woda więc ten problem usunąłem.
Okazało się, że obudowa termostatu była pęknięta wiec kupiłem "nową" (na allegro) problem zniknął.

Nie było 1 i 2 biegu nawiewu więc znalazłem na forum, że można wlutować rezystorki. Kupiłem, wlutowałem ale niestety zaczęły się grzać i spaliły się. Były dokładnie takie same jak czytałem na forum.

Wiedziałem też, że wyrzuca bieg wsteczny, jednak nie wiedziałem, że NIE MA OLEJU W SKRZYNI. kupiłem olej, wlałem, okazało się, że po jeździe wycieka prawie ciurkiem. Nie wiem może dlatego bieg wsteczny wyrzuca. A jeśli mowa już o wstecznym to kiedy go wrzucę i trzymam za drążek to wtedy nie wyrzuci.

Teraz mam jeszcze problem z PAROWANIEM SZYB. zauważyłem że nie ma filtra przeciwpyłkowego ani nagrzewnicy klimatyzacji (ponieważ wyciągałem nagrzewnicę bo jedno z tych piór (czy jak to się mówi) był urwany)
No i ten ciężki przełam na ciepłym silniku :(

Poza tym przeguby stukają, pęknięta przednia szyba no i dodam jeszcze, że wskaźnik temperatury podnosi się jak silnik jest już ciepły, ale po chwili opada do zera. Oraz wskaźnik poziomu paliwa wogóle się nie podnosi :(
I chyba tyle problemów z moim ROVERKIEM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wyciek spod pokrywy...
anecia-77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Maj 19, 2008 00:41
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Wyciek spod uszczelki głowicy
Nuta Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Nie Paź 07, 2007 23:11
ADAM1
Brak nowych postów [MG ZS 180 2,5 V6] Wyciek spod walka rozrzadu.
Invisible Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Maj 06, 2013 00:14
Invisible
Brak nowych postów [R420] Wyciek spod maski
Maxu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Lis 29, 2010 17:05
Maxu
Brak nowych postów [R45] Wyciek płynu chłodzącego spod kolektora wydechowego
pa_and Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Mar 07, 2011 23:49
egm



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink