Wysłany: Czw Gru 27, 2012 15:23 [R75] Wkład termostatu czy z obudową
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Na początku zaznaczam, że na forum nie znalazłem podobnego tematu. Termostat nie trzyma temperatury, jest ciągle otwarty duży obieg. Chciałbym go wymienić i mam pytanie. Znalazłem coś takiego: http://s-part.pl/58,pem10...6-benzyna.html. Jest to termostat w obudowie z oringami i rurkami. Jednak w miejscowej hurtowni zaproponowali mi sam wkład do termostatu za 40 zł. Czy miał już ktoś styczność z wymianą samego wkładu? Jak to się ma jakościowo do wymiany całego termostatu z obudową? Warto oszczędzić sobie te 2 stówy?
Termostaty do R75 mają wadę: nieszczelne obudowy. Tutaj masz opisane jak można wymienić
http://www.mredd.me.uk/Ph...ermo/thermo.htm
Sam musisz się zdecydować czy warto oszczędzać 120 zł.
Ps w moim R też zacinał się termostat i temp. silnika spadała, rok temu wymienione wszystko na nowe i jest ok.
nowy termostat czasami pada nawet przed upływem roku, kompletnie nieprzewidywalne, obudowa rozkleja się lub rurki jakie z nią łączymy ulegają pęknięciu.
Wysłany: Nie Sty 06, 2013 15:35 [R75] Wymiana termostatu
Witam. Dopinam się do tematu, ponieważ sam ostatnio wymieniałem termostat. Od pewnego czasu ubywało mi płynu w układzie chłodzącym, ale nie mogłem zlokalizować wycieku. Udało się dopiero, gdy dolna obudowa termostatu pękła całkowicie i zlokalizowałem 3 litry płynu na korpusie silnika pomiędzy głowicami.
Termostat wymieniłem samodzielnie na parkingu-czas około 5 godzin. Zamieszczam poniżej zdjęcia, może komuś się przydadzą. Dodam jeszcze, że oprócz termostatu wymieniłem uszczelki pod kolektorami ssącymi i górne oringi na wtryskiwaczach benzynowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum