Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Nie Gru 23, 2012 12:36 [R 75]Przekładka hamulców od MG ZT V6 V8
Witam .
sprawa wygląda następująco , posiadam R 75 1.8 T i na wiosnę będzie już konieczne aby wymienić tarcze i klocki .
Dziś na stacji CPN widziałem MG ZT V6 2.5 i zauważyłem że ma bardzo duże tarcze hamulcowe z przodu .
Oryginalne 284 mm z v6 v8 325 mm
I teraz mam pytanie czy wystarczy wymienić zaciski i założyć tarcze i klocki od V6 (V8) czy muszę wymieniać również zwrotnice ?
Oryginalne tarcze nie są złe ale przydały by się większe , teraz mimo że zima za oknem przy ostrym hamowaniu na mieście jednak nie wyrabiają się z tak dużym autem , tym bardziej z kompletem ludzi na pokładzie .
jeśli temat już był to proszę przenieść.
[ Dodano: Nie Gru 23, 2012 12:36 ]
Widzę że nikt przede mną tego chyba nie robił więc podzielę się tym co już wiem na ten temat.
sprawa wygląda następująco, podzwoniłem troszkę po szrotach i innych złomowiskach, w celu wyszukania kogoś kto ma oba typy hamulców.
Udało mi się znaleźć taki złom , koleś porównał części z wersji 284mm i 325mm , okazało się że zwrotnice w obu przypadkach są identyczne .
wnioski:
wystarczy kupić zaciski od wersji 325 , plus oczywiście tarcze i klocki i po sprawie .
Tak wygląda to obecnie, al jak znam życie na pewno cos mnie zaskoczy.
Jestem jednak jeden malutki szczegół
Niestety mniejszych felg niżeli 17" nie można założyć , więc rosną koszta opon zimowych .
pozdrawiam, i za wiosnę odświeżę temat
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 23, 2012 12:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja mam w swoim heble od 190. Wszystko pasuje p&p, nawet przewody mozesz zostawic oryginalne. Niektorzy pisza ze trzeba wymieniac bo od 190 sa troche dluzsze, ale u mnie po zalozeniu wcale napiete nie sa.
A jesli chodzi o felgi to 17 tez podchadza, przeciez wersja 75 v8 wychodzila seryjnie na 17. Gosc na jednym z forow z UK powiedzial mi ze trzeba lekko podszlifowac zacisk i wtedy jest ok na oryginalnych 17.
Jesli chodzi o skutecznosc to jest naprawde gigantyczna roznica.
I jeszcze jedna sprawa a propo kupowania uzywek. Ja kupilem jeden zestaw od goscia z allegro i okazalo sie ze kupilem takie same jak mialem. W opisie bylo ze od v6 190, a pozniej koles sie tlumaczyl ze pracownicy mu to wyciagali i tak opisali. Jak cos to niech Ci wysle szczegolowe fotki, na zaciskach od 190 masz logo BMW a na normalnych Ate
Jak masz jeszcze jakies pytania to wal smialo.
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Moze i bys znalazl cos od BMW, ale raczej tanie to nie bedzie. Hamulce na dobrej tarczy i klocku mysle ze beda wystarczajace, skoro wedlug konstruktorow BMW wystarczaja do 330d. No a o 15 to mozesz zapomniec niestety, cale szczescie ze ja u siebie nie musze zimowek zakladac.
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Pon Gru 24, 2012 17:36
15 to wiadome, liczyłem że 16 wejdzie ale tez lipa , zostawię te 17 na zime a na lato jeśli znajdę kupie te fele
Mam jeszcze jedno pytanie kupie te zaciski to na 80 % będą wymagały regeneracji czyli wymiany wszystkich uszczelnień, w sumie to wolał bym to zrobić profilaktycznie .
Skąd taki zestaw naprawczy wsiąść
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
W TomaTeam kiedys widzialem ze sa, ale to musisz zadzwonic i sie dopytac czy to dokladnie te. A jak nie to od 330d:wink: powinienes dostac bez problemu
Ja swoje zalozylem bez zmieniania bo nie moglem sie doczekac
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Tak. Jam tego dokonał Zaraz po przeszczepie szyb elektrycznych z tyłu przyszła pora na tuning hamulców Zdecydowałem się tylko dlatego, że przy agresywniejszej jeździe, bądź jeździe z dużym obciążeniem wagowym standardowe hamulce nie wystarczały. Szybko się grzały, przegrzewały, pedał był miękki i i takie tam
Komplet zakupiłem u p. Adama z Zakroczymia w b. atrakcyjnej cenie. W tak atrakcyjnej, że sam mariusz418 całą drogę przeżywał, że to nie on jest ich właścicielem Kupiłem zaciski, klocki, tarcze, blaszki mocujące klocek. Klocki wrzuciłem nowe, a tarcze były w tak dobrym stanie, że poddałem je obróbce i jeżdżą do dzisiaj Mimo, że hamulce większe, to nie wpłynęło to znacząco na drogę hamowania. Rzeczywiście klocki się nie gotują, a tarcze lepiej oddają ciepło, nie mniej w drodze powrotnej ze Zlotu z Radomia udało mi się je "zasiwić"
Z przekładką nie było najmniejszego problemu. Zakupiony komplet najpierw poddałem gruntownemu czyszczeniu, malowaniu podkładem do wysokich temp. oraz farbą do zacisków koloru srebrnego Poszedłem na parking, rozłożyłem narzędzia i z pomocą dobrych duchów wymieniłem komplet
Niestety na ten zestaw zacisków nie wejdą 15 czy 16 więc problem mam też z dojazdówką. W momencie złapania gumy na przedzie, muszę tył przełożyć na przód, a dojazdówkę założyć na tył
Po całym przeszczepie wymieniłem płyn hamulcowy, a także wężyk od pompy vaacum, który sparciał i miał przeloty, co owocowało, że po kilku dohamowywaniach pedał robił się twardy i hamulca nie było w ogóle - co przy 120 km/h w ruchu miejskim jest bardzo stresujące
Przy okazji zrobiłem też przeszczep tarczy kotwicznej z tyłu, gdyż przy n-tym nawrocie na ręcznym wyrwała mi się cała instalacja O to cały mój tuning hamulców Jeździ do dzisiaj i bardzo sobie go chwalę
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Marek a pamietasz kiedy je zmieniales?
Bo mnie wlasnie w konia zrobil koles z alledrogo, i mial zaklad w Zakroczymiu.
Nie pamiętam... coś na wiosnę chyba...
Adam z Zakroczymia, raczej nie oszukuje ludzi i ma dobre opinie, a przede wszystkim ceny.
Posiada części do R75/ZT w całkiem niezłej jakości. Bardzo sympatyczny gość. Jak po używki, to załatwiam to u niego.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Normalne, w wielu autach tak jest, że średnica z tyłu jest większa (nawet w starej Vectrze A miałem 256 z przodu i 270 z tyłu), jednak średnica to nie wszystko - liczy się też grubość i powierzchnia cierna... generalnie dla dobrego zachowania auta polecam zmieniać zestawem przód+tył a nie tylko sam przód - tył naprawdę sporo nie raz pomaga, szczególnie przy komplecie pasażerów...
w V8 macie zupełnie inaczej rozłożone masy stąd też taki hamulec z tyłu. Skrzynia, silnik jest bardziej przesunięte do tyłu, o całym majdanie z tyłu czyli półosie, dyfer, wał które też ważą i to nie mało nie wspominam.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum