Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] kilka problemów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] kilka problemów
Autor Wiadomość
konkretny 



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 11



  Wysłany: Pią Gru 28, 2012 02:40   [R75] kilka problemów
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam Państwa,

Zebrało się kilka usterek w moim aucie i chciał bym porady co zrobić..

1. Niebieski dym z rury (przy odpalaniu spora ilość potem kolor wraca do normy wraz z ilością dymu)

2. Spalanie oleju. (czym może być to spowodowane? Co robić?)

3. Dziś pojawił się kolejny problem: zaczęły świecić mi się 3 kontrolki: abs-u, układu kontroli trakcji, oraz układu hamulcowego (co robić? :( )

4. Co myślicie na temat "Modyfikatora Plus" ??

_____________________________________________

Nowe problemy:

Czy uszkodzony zamek drzwiowy i niedziałający alarm ma wpływ na brak działalności na prędkościomierz abs i kontrole trakcji ?
Sprawdziłem prawe koło od kierowcy kabel był trochę przetarty zabezpieczyłem, ale nic to nie dało.


2) Chodzi tu o kabel masowy gdzie powinien iść dalej?

Cytat:







Liczę na waszą pomocz góry dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez konkretny Nie Sty 06, 2013 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 28, 2012 02:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 08:28   

ad3. sprawdź przewody do czujników ABS i sprawdź wtyczke do siłownika kontroli trakcji na podszybiu u mnie najpierw przetarty kabel był a potem wtyczka nie kontaktowała.
ad4. Zapomnij o wynalazkach bo nic nie dają a potrafią szkód narobić.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 08:54   

konkretny, co do pytania czwartego nie zgodzę się zesknerko, stosowałem ten preparat w kancioku (fiat 125p) i uratował mnie w czasie wyjazdu do Chorwacji. Straciłem ciśnienie oleju(uszkodzona uszczelka między pompą a pierwszą panewką), przejechałem 20km bez ciśnienia zanim silnik stanął, zablokował się. Nie można było obrócić wałem, po wystygnięciu odpalił, wjechał na zamówiona przez ubezpieczyciela lawetę i na warsztacie zdjąlem miskę i wymieniłem uszczelkę. Sprawdziłem panewki, żadnych śladów zatarcia.
Ponadto silnik chodził po aplikacji zdecydowanie ciszej, zużywał znacznie mniej oleju (pamiętajmy, że to Fiat 125p nie ma nawet uszczelniaczy trzonków zaworowych)
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 12:12   

konkretny napisał/a:
Dziś pojawił się kolejny problem: zaczęły świecić mi się 3 kontrolki: abs-u, układu kontroli trakcji, oraz układu hamulcowego (co robić? )
do sprawdzenia wtyczka pompy ABS-u jak w tym temacie
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80083
konkretny napisał/a:
Niebieski dym z rury (przy odpalaniu spora ilość potem kolor wraca do normy wraz z ilością dymu)
jak olej jest właściwy to najczęściej przyczyną są zużyte uszczelnienia zaworów.
konkretny napisał/a:
Spalanie oleju. (czym może być to spowodowane? Co robić?)
związane z uszczelnieniem zaworów.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 12:50   

automechanik, stosowałem to coś w 3 polonezach z polskimi silnikami i w żadnym z nich nie było żadnych ale to żadnych objawów które opisujesz, chodziły tak samo i paliły tyle samo paliwa przed i po zalaniu modyfikatora, w jednym jak mi zaczął brać trochę olej to po zalaniu specyfiku żadnych zmian a po zmianie oleju już bez specyfiku zaczął żłopać olej i wylądował u mechanika

[ Dodano: Pią Gru 28, 2012 12:50 ]
aha, lałem sobie to bo dostawałem w gratisie przy kupnie olejów i filtrów u kuzyna w hurtowni
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
franki01 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 100
Skąd: Toruń

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 28, 2012 22:10   

Spaliny maja niebieski kolor bo właśnie spala się olej i stąd ubytek. Należałoby sprawdzić uszczelnienia - na pierwszy strzał jest uszczelka pod pokrywą zaworów. Jakaś uszczelka pękła albo stwardniała.

Co do błędu, RAVE w przypadku tych błędów nazywa problem "ABS and EBD failure". Mogła pójść pompa ABS. Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 22:36   

franki01 napisał/a:
na pierwszy strzał jest uszczelka pod pokrywą zaworów. Jakaś uszczelka pękła albo stwardniała.
uszczelka pod pokrywą zaworów nie ma tu żadnego wpływu , tylko uszczelniacze zaworów jak wyżej już pisałem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
konkretny 



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 11



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 00:17   

Dziękuję za pomoc.

Po dolaniu płynu hamulcowego wskaźnik hamulca ręcznego na dolnym ekranie już nie świeci.
Zaobserwowałem również, że prędkościomierz przestał działać.

Zapomniałem dodać iż gdy samochód odpalam za pierwszym razem lub odczekam kilka minut po jeździe i wyłączeniu silnika obie kontrolki się nie świecą.
Co więcej kontrola trakcji działa i jest odczuwalna.
Po nie określonym czasie jazdy raz po 5min innym razem po 2min kontrolki znowu się zapalają i wtedy kontrola trakcji już nie działa.

Pozdrawiam.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 00:43   

Cytat:
do sprawdzenia wtyczka pompy ABS-u jak w tym temacie

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80083


do tego sprawdzić czy kable od czujników abs się nie przetarły, ściągasz koło i lecisz po kabelku, a później pod maskę i sprawdzasz dalej, z tyłu pod kanapą masz kable od czujników, ale najpierw na zewnątrz sprawdzić

[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 00:43 ]
konkretny napisał/a:
oraz układu hamulcowego

miałem to samo, klocki wymienione i przy okazji czujnik, ponieważ uszkodziłem przy wymianie (czujnik zużycia klocków jest w prawym kole, z tyłu i z przodu)

jak to nie pomoże to w tedy możesz się martwić
franki01 napisał/a:
Co do błędu, RAVE w przypadku tych błędów nazywa problem "ABS and EBD failure". Mogła pójść pompa ABS. Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 05:03   

sknerko, nie wiem czy używałeś akurat modyfikatora plus, a jeśli tak to może te silniki były już w stanie agonalnym, a takim nie pomoże już nic prócz obróbki skrawaniem.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 08:09   

konkretny napisał/a:
Zaobserwowałem również, że prędkościomierz przestał działać.
sknerko napisał/a:
sprawdź przewody do czujników ABS
brak sygnału z czujnika prawego przodu lub pompy ABS.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
konkretny 



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 11



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 11:13   

automechanik napisał/a:
sknerko, nie wiem czy używałeś akurat modyfikatora plus, a jeśli tak to może te silniki były już w stanie agonalnym, a takim nie pomoże już nic prócz obróbki skrawaniem.


Czyli używałeś już tego modyfikatora i polecasz? //

Dziękuję za odpowiedzi.
Dziś lub jutro sprawdzę to co opisujecie.

Chciał bym dodać, że dzień wcześniej wszystko działało jak należy.
Dopiero następnego dnia w trasie zapaliły się kontrolki wyżej wymieniane.
Mam nadzieję, że to nie będzie pompa. :(
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 11:20   

konkretny napisał/a:
Mam nadzieję, że to nie będzie pompa.
co najwyżej brak kontaktu na wtyczce pompy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 11:49   

automechanik zauważyłem ciekawa prawidłowość jak tylko z kimś się nie zgadzam w jakimś temacie to dostaje w odpowiedzi że jeździłem trupem. Szkoda, że mi się jakoś nigdy silnik nie zatarł w starym aucie jak tobie a z poważniejszych rzeczy było uszczelnienie silnika razem z uszczelnieniem głowicy. Nie wiem czemu zakładasz, że uratował cię specyfik a nie zwykły zbieg okoliczności i to, że silnik był w dobrym (dość dobrym) stanie. Ty piszesz że miałeś w jednym starym fiacie a ja w trzech polonezach jeden 1979, drugi 1983, trzeci 1989 i u mnie ten najmłodszy nie dał rady i się rozszczelnił jak przestałem to lać, czyli dawało coś ale chyba rzecz nie polega na tym by raz dolany środek lać już do śmierci auta.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
konkretny 



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 11



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:21   

Mam jeszcze pytanko.

Jaki olej i świece polecacie?
Rover 2000 2.0 benzyna v6
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:33   

Mam taki jak ty i leję Full syntetyk wcześniej Castrol teraz mam mobil 1 5W40. Zawsze był w tym aucie taki olej więc taki leję. świece kup oryginały albo NGK (oryginały tańsze a tak samo dobre) http://landstore.pl/swiec...ander-platinium
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 14:44   

sknerko napisał/a:
mam mobil 1 5W40. Zawsze był w tym aucie taki olej więc taki leję.
sknerko, to na jakim w końcu oleju jeździsz ? , bo pisałeś ,że na 5W30 i ja się dziwiłem bo to olej nie do tego silnika w naszym klimacie. Pisałeś :
" cały czas Castrol Edge 5W/30 miałem od czasu jak nim jeżdżę czyli 2 lata i teraz rok na Mobilu "
" a teraz mam taki wlany http://www.mobil.com/Pola...mula_5W-30.aspx"

Tak na marginesie to nie ma Mobil 1 5W40 , jest Mobil Super 5W40.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
mirekbuk120 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Bukownica



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 18:06   

franki01 napisał/a:
Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.

Nie do końca prawda.
Opiszę mój przypadek na przyszłość dla innych.
W trakcie jazdy zaliczyłem niewielką dziurę- zapaliła się kontrolka TC po chwili ABS.
Po kilkuset metrach zapaliła się kontrolka h. ręcznego.
Dojechałem na miejsce. Po ponownym odpaleniu nic się nie świeci. Jadę z powrotem, znów zapala się TC i ABS na dodatek silnik zaczyna poszarpywać. Już myślę o holowaniu :cry: . Gaszę silnik, odpalam na nowo i wszystko ok. Jadę dalej. Po chwili znów kontrolka TC, ABS, STOP. Najdziwniejsze że nawet przy lekkim dotknięciu pedału hamulca wyczuwam jak załącza się pompa ABS (mimo palącej się kontrolki).
Tak dojechałem do domu.
Sprawdzam po kolei- bezpieczniki ok, multimetrem czujniki ok, przewody ok, kostka na pompie wygląda ok. Poskładałem wszystko z nadzieją że może coś się ruszyło. A tu nic. Kawałek drogi i znów jaja. Ale zauważyłem, że najwięcej dzieje się na dziurach. Więc jeszcze raz sprawdzam przewody czujników, i jest :mrgreen: . Przednie lewe kolo maleńkie przetarcie stykało z metalowym elementem karoseri. Trochę izolacji i wszystko wróciło do normy.
Wniosek: przy zwarciu w tym samochodzie wszystko szaleje, wszystko jest ze sobą połączone.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 13:54   

mirekbuk120 napisał/a:
franki01 napisał/a:
Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.

Nie do końca prawda.
bo franki01 wyciągnął błędne wnioski . Należy zapytać co jest przyczyną że świeci kontrolka ABC i TC , a wtedy odpowiedź że usterka w obwodzie ABS , może to być nie tylko czujnik ale też np. przewód , pompa lub pierścień łożyska.Jeśli przy tej usterce zajdzie potrzeba zadziałania ( a nie musi ) układu EBD , to dodatkowo zaświeci się kontrolka hamulca.Tak właśnie było u kolegi mirekbuk120, nie wszystko jest ze sobą połączone , a szaleje to co ma szaleć.

[ Dodano: Nie Gru 30, 2012 13:54 ]
mirekbuk120 napisał/a:
znów zapala się TC i ABS na dodatek silnik zaczyna poszarpywać.
bo ECM nie otrzymał info o prędkości auta
mirekbuk120 napisał/a:
Najdziwniejsze że nawet przy lekkim dotknięciu pedału hamulca wyczuwam jak załącza się pompa ABS (mimo palącej się kontrolki).
lampka paliła się bo usterka była w pomięci sterownika mimo że ABS był sprawny (przestaje świecić po 20 cyklach jazdy bez wystąpienia usterki ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
mirekbuk120 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Bukownica



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 15:05   

Dzięki SeniorA za fachowe wytłumaczenie zasady działania podzespołów tego samochodu. Ja napraw dokonuje na podstawie wiedzy własnej plus nieocenione podpowiedzi własnie takich życzliwych fachowców jak Ty :mrgreen: .
Interesuje mnie jeszcze jedno:
SeniorA napisał/a:
znów zapala się TC i ABS na dodatek silnik zaczyna poszarpywać.
bo ECM nie otrzymał info o prędkości auta
- ale to był czujnik lewego koła, a z tego co wiem ECM otrzymuje info o prędkości z prawego. Tak czy się mylę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] kilka problemów
Kiniulek Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Kwi 22, 2013 18:19
apples
Brak nowych postów [R75] Kilka problemów
siekiera Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Lip 19, 2012 07:38
siekiera
Brak nowych postów [R75] - kilka problemów po zakupie
pavvelbe Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 06, 2017 10:43
longer86
Brak nowych postów [R75 2.0 V6] Kilka problemów z Roverem
mikoprotek Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Cze 14, 2014 12:48
mikoprotek
Brak nowych postów [R75] Kilka POWAŻNYCH problemów....
czujnik ABS, Napinacze pasów, niedziałający prędkościomierz i brak reakcji silnika na próbe rozruchu
KonradM Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Paź 25, 2009 16:13
KonradM



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink