Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 11 Skąd: Praga Południe
Wysłany: Sro Gru 05, 2012 09:23 [MG ZS] olej silnikowy, a norma ACEA
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam,
każdy zastanawia się nad lepkością oleju silnikowego i czy będzie pasować do danego silnika.
Ja mam inną kwestię związaną z olejem - norma ACEA.
Do mojego zs producent zaleca 10w40 i minimum normę acea B2
Czy olej z normą C3 (np. 5w30) też będzie odpowiedni czy musi być konieczne B2/3 lub 4?
Czy może być olej, który spełnia tylko normę C3?
Czy musi być olej, który spełnia normę w zakresie B2-B4?
Pozdrawiam,
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 05, 2012 09:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie Gru 30, 2012 01:18
Producent/model : MG ZS 2.0D 115 2002-05 Kod silnika : 20T
Oleje silnikowe
Temperatura otoczenia : Klimat zimny
Klasa lepkości oleju silnikowego SAE: 5W-20
Klasyfikacja oleju silnikowego API/ACEA: CF/B2
Temperatura otoczenia : Klimat umiarkowany
Klasa lepkości oleju silnikowego SAE: 10W-40
Klasyfikacja oleju silnikowego API/ACEA: CF/B2
Temperatura otoczenia : Alternative Klimat umiarkowany
Klasa lepkości oleju silnikowego SAE: 15W-40
Klasyfikacja oleju silnikowego API/ACEA: CF/B3
Temperatura otoczenia : Klimat ciepły
Klasa lepkości oleju silnikowego SAE: 20W-50
Klasyfikacja oleju silnikowego API/ACEA: CF/B2
Olej silnikowy z filtrem Litry: 5.3
Tyle mówi teoria, ja jeżdżę cały rok na 5W40 Motula.
Wg. tego PDFa autogeorg.bx.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf C3 jest do silników z filtrem cząstek stałych.
Wysłany: Nie Gru 30, 2012 10:41 Re: [MG ZS] olej silnikowy, a norma ACEA
Misiek666 napisał/a:
Czy olej z normą C3 (np. 5w30) też będzie odpowiedni czy musi być konieczne B2/3 lub 4?
Będzie idealny, śmiało można użyć.
Misiek666 napisał/a:
Czy może być olej, który spełnia tylko normę C3?
Czy musi być olej, który spełnia normę w zakresie B2-B4?
Każdy C3 spełnia normę B4 czyli jest z założenia dużo lepszy od minimalnych zaleceń, aczkolwiek C3 być koniecznie nie musi (teoretycznie do DPF, ale nawet jak się nie ma, to lepiej dba o zwykły katalizator i cały układ wydechowy), dobry B3/B4 w lepkości 5W/xx bdb spełni w tym silniku swoją rolę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum