Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 D] Mocne nagrzewnie się silnika po wymianie termostatu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 D] Mocne nagrzewnie się silnika po wymianie termostatu
Autor Wiadomość
osa2t 



Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 12
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 10:30   [R420 D] Mocne nagrzewnie się silnika po wymianie termostatu
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Proszę o pilną pomoc w diagnozie usterki.

Objaw:
Mocne nagrzewnie się silnika oraz rurek gdzie rozprowadzany jest płyn chłodniczy po wymianie termostatu. Występuje przy temp. na dworze dodatniej.

Historia:
Zawszę miałem problem z ogrzewaniem w moim Roverku (nie grzał). Temperatura silnika (wskazówka) ustawiała się na połowie po przejechaniu kilku KM jeżeli temperatura na zewnątrz nie była na dużym minusie. Jeżeli był duży minus o wskazówka usatawiła się np. na 1/4 możliwej wartości.

Na początku tego zimowego okresu w moim samochodzie został wymieniony termosat. Rożnica była ogromna. Samochód po przejechaniu 3/4 km zaczyna grzać, wskazówka ustawia się na połowie.

Był jeden cieplejszy dzień w tym roku. Po przejechaniu około 40 km na drodze krajowej (powiedzmy jechałem około 90 - 100 km na godzinę) wskazówka prawię podniosła się na MAKSIMUM. Z racji tej że był to ciepły dzień ogrzewania nie miałem włączonego na maksa. Po zjechaniu na pobocze i odkręcanie ogrzewania na maksa wskaźnik od razu zaczął opadać. Samochód był tak rozgrzany że para/dymek wylatywał nawet z otworu gdzie można zmierzyć poziom oleju.
Uznałem to za przypadek losowy i nic z tym nie zrobiłem. Czekałem na kolejny ciepły dzień.

Dzisiaj temp jest także na plusie. Po przejechaniu 10 km do domu, okazało się że rurka, która jest na nad chłodnicą oraz sama chłodnica jest gorąca. Wskazówka od temp. utrzymywała się na połowie. Rurka od sprawdzenia poziomu oleju był moim zdaniem mocno ciepła (ale nic nie parowało). Wyciekło gdzieś trochę płynu chłodniczego (około 1 cm z zbiorniczka wyrównawczego). Moim zdaniem gdzieś z chłodnicy (raz na jakiś czas musiałem dolać trochę płyny, gdzieś jest nie szczelna)

Moja prośba o pomoc:
- czy problemem może być chłodnica (wymienienie na nową jak trzeba)
- czy problemem może być brak czynnika chłodniczego w klimatyzacji
- czy problemem może być pompa pod alternatorem (trochę hałasuje, mechanik mi powiedział że łożysko jest wywalone)
- czy mechanik mógł coś odwrotnie założyć w gdy montował termostat?

Czy coś jeszcze mogę sprawdzić, zweryfikować? Przed wymianą termostatu samochód nie grzał ale nawet latem nigdy samochód nie był "gorący" jak teraz.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 29, 2012 10:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 11:29   

Wentylator się kręci? Podpięty? Czujnik temp przy chłodnicy podpięty i działa?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 11:39   

sprawdz czujnik czy jest dobry, mowisz ze raz tylko wskazowka poszla do gory, moze sie termostat wtedy przycial. jesli wskazowka jest w polowie a czujnik dobry to moze wszystko ok
 
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:00   

Sprawdź czy oba węże(górny i dolny) są w zbliżonej temp. Może termostat jest wadliwy i nie do końca się otwiera
 
 
osa2t 



Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 12
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:22   

nie dawano sprawdzałem wentylatory - po odłączenia czujnika załączają się. niestety nigdy nie udało mi się lub nie zwróciłem uwagi żeby załączyły się podczas normalnego użytkowania. kiedy powinny się załączyć podczas normalnej pracy?

[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 12:22 ]
wskazówka poszła tylko raz do góry ale wtedy przejechałem "dłuższa" trasę i po jakiś 40 km wystąpiło przegranie. teraz o trasa była krótka i może jeszcze temp. nie zdążyła wzrosnąć.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:48   

osa2t napisał/a:
kiedy powinny się załączyć podczas normalnej pracy?

zakladajac ze czujnik jest sprawny, jesli wskazowka jest w polowie i nie wyrywa sie do gory to wentylatory nie musza sie zalaczac. problem bylby gdyby wskazowka byla u gory i dalej by sie nie wlaczyly.

osa2t napisał/a:
i może jeszcze temp. nie zdążyła wzrosnąć.

no ale mowisz ze silmik wydaje Ci sie goracy.
ja obstawiam ze wczesniej sie niedogrzewal i teraz wydaje Ci sie ze sie przegrzewa jak otwierasz maske
 
 
 
cannabis25 



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Gru 31, 2012 13:07   :)

a moze po prostu termostat odwrotnie podłączony ja tak mialem
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Gru 31, 2012 15:32   

a chłodnica jest cała ciepła ?
 
 
osa2t 



Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 12
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 15:54   

witam!
zweryfikuje wszystkie "pytania" pod koniec tygodnia jak wrócę do pracy i odpiszę na forum.

szczęśliwego nowego roku !

[ Dodano: Sob Sty 05, 2013 15:54 ]
Witam!

Temperatura jednak nachodzi nadal, wskazówka na odcinku 15km wzrosła do 3/4 maksymalnej wysokości.

Sprawa wygląda tak:
- oba wiatraki się załączyły
- chłodnia jest gorąca na górze (w okolicach małego i dużego węża), w pozostałych miejscach była chłodna
- górny mały i duży wąż dochodzący z/do chłodnicy był gorący
- dolny duży wąż dochodzący od/z chłodnicy zimny
- nie wyciekł płyn chłodniczy
- po wyłączeniu silnika i załączania go ponownie po 20 sekundach temperatura bardzo szybko zmalała, poniżej połowy (około 2/5 maksymalnej wysokości)

Wszystkie testy został przeprowadzona na nadmuchu 0 lub 1, ustawionym na maksymalnie zimne powietrze. Jeżeli ustawie grzanie na 3 bieg a temperaturę MAX gorąca temperatura nie nachodzi wcale na tak, krótkim odcinku.

Proszę o pomoc.
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 22:08   

No to najprawdopodobniej termostat uszkodzony. Nie otwiera.
 
 
osa2t 



Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 12
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 20:54   

Witam!

Czy można to jakoś zweryfikować czy rzeczywiście jest uszkodzony? Czy jedyny sposób to kupno nowego?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 06, 2013 20:57   

do gara z gorącą wodą
 
 
marius__ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: blisko Niepołomic



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 22:05   

osa2t ja miałem podobne objawy ale u mnie była wadliwa pompa wody i termostat jednocześnie, w trasie po 10-15 km temperatura rosła ponad połowę skali (starałem się żeby temp. nie doszła do czerwonego pola ;) ), płyn chłodniczy wywalało mi przez zbiorniczek wyrównawczy (nigdy nie odkręcałem korka z chłodnicy - jak się później dowiedziałem na swoje szczęście ;) ), wentylatory najpierw na pierwszy, a później na drugi bieg się załączały, wystarczyło chwilkę (2-3 minuty) poczekać, uzupełnić płyn i można było jechać dalej ale po 10-15 km to samo było... Od razu napiszę że na 100% termostat i pompa wodna była uszkodzona, dopiero P. Midowicz (jeden z polecanych na forum) mnie "uświadomił" i zrobił co trzeba, od tamtej pory "jak ręką odjął" tfu, tfu, odpukać w niemalowane ;) P. Midowicz mi pokazał po naprawie że na pompie wody (nie wiem jak w R400 jest) miałem "zmielone" 2 "skrzydełka" które gdzieś tam się miały zahaczać (na mechanice się nie znam ;) ) i po prostu nie pompowała mi płynu chłodniczego... Termostat jednocześnie był cały czas otwarty - nie wiem czy to ma znaczenie ale tak było u mnie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] Brak nagrzewania się silnika po wymianie termostatu
gammathough Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Wto Lut 04, 2014 16:37
Markzo
Brak nowych postów [r420] mocne szarpanie silnikiem
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Lip 03, 2011 20:52
veldrin_scoll
Brak nowych postów [R420] Podłączenie termostatu
radko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sty 03, 2008 09:43
String
Brak nowych postów [R420] Wymiana termostatu
rover420di Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Sob Paź 19, 2013 20:59
gammathough
Brak nowych postów [R420] Wymiana termostatu:/
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 18, 2009 20:44
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink