Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] ABS - problem po wymianie tarcz i klocków
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: apples
Pią Sty 11, 2013 15:06
[R75] ABS - problem po wymianie tarcz i klocków
Autor Wiadomość
dziuniek 




Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 10, 2013 13:33   [R75] ABS - problem po wymianie tarcz i klocków
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Wymieniłem:
Z przodu klocki (Jurid) - wymienione tydzień wcześniej i nie było problemu.
Z Tyłu - 2 sprężyny, 2 amortyzatory, 2 tarcze (GIRLING, ale na tarczach było logo TRW)
i klocki (Mintex) - wymieniam części które moim zdaniem mogą mieć wpływ na działanie ABS.

Jeździłem 1 dzień po mieście i było ok. - wczoraj pojawił się problem - bez poślizgu zaczęły włączać się ABSy pod koniec hamowania ( jak już prawie stałem), po kilku hamowaniach włączyła się kontrolka ABS ( zostały wyłączone), po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu problem najpierw znikł, a potem znów się pojawił i tak 3 razy. Dziś to samo.
Jakieś pomysły - a może rozwiązanie jest proste tylko ja nie wiem :)
Proszę o szybką pomoc bo za tydzień wyjeżdżam na narty.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 10, 2013 13:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 10, 2013 15:48   

dziuniek, to jest objaw uszkodzenia łożyska ( pierścienia magnetycznego ) albo zabrudzenia czoła czujnika ABS.W Twoim przypadku trzeba sprawdzić tył.Ale może też być usterka pompy ABS na skutek niewłaściwej wymiany klocków hamulcowych ( cofania cylinderka ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 10, 2013 17:35   

SeniorA napisałeś :
" Ale może też być usterka pompy ABS na skutek niewłaściwej wymiany klocków hamulcowych ( cofania cylinderka )."
Najprawdopodobniej będę zmieniał tarcze na wiosnę (mają już mały rancik ale przy zmianie kółek zmierze sobie i podejmę decyzję o wymianie) no i klocki. Do tej pory robiłem to tylko w eR 400 i cofałem cylinderek ściskaczem domowej roboty mając tylko odkręcony korek na zbiorniczku płynu hamulcowego. Po wymianie wszystko działało ok. (400seta miała ABS). Jak zrobię tak w 75 to będzie ok? I o co chodzi z tą niewłaściwą wymianą klocków? :) nie chciałbym sobie przez niewiedzę autka uziemić.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 10, 2013 17:59   

dzelo23 napisał/a:
o co chodzi z tą niewłaściwą wymianą klocków?
chodzi o to, że przy cofaniu tłoka należy założyć na odpowietrznik wężyk zanurzony w płynie i poluzować go w momencie cofania tłoka ,żeby nadmiar płynu nie szedł w przeciwnym kierunku i nie wracał do pompy ABS (możliwość uszkodzenia zaworków) i pompy hamulcowej (możliwość wywinięcia uszczelnienia nazywanym przez producenta "flip" uszczelki cylindra ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Sty 10, 2013 18:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 10, 2013 18:05   

No tak wszystko logiczne, to miałem fuksa :lol: że wszystko działało. Wielkie dzięki.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 10, 2013 18:10   

dzelo23 napisał/a:
to miałem fuksa
przy cofaniu powolnym z czuciem najczęściej się udaje , ale raz na 100 może się nie udać.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73506
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dziuniek 




Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sty 11, 2013 07:38   

A jak to sprawdzić czy to jest zabrudzenie czujnika czy uszkodzenie łożyska lub pompy ABS ? - czy na kompie wyjdzie, czy może jakimś domowym sposobem można?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Sty 11, 2013 15:06   

dziuniek! Temat zamykam.

Odpowiedzi na Twoje pytanie szukaj w następujących tematach: #1.

Następnym razem zanim założysz nowy temat użyj funkcji Szukaj
lub przejrzyj Workshop Manual ROVERki.pl. :wink:

Pozdrawiam,
apples


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] piszczące hamulce po wymianie tarcz i klocków
dexter77 Rover serii 75, MG ZT 22 Wto Gru 15, 2015 12:35
sknerko
Brak nowych postów [MG ZT] Problem po wymianie klocków
art034 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 28, 2010 22:11
Dziadek
Brak nowych postów [R75] Wymiana tarcz i klockow
trojmiasto
plombos Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Lut 27, 2009 10:51
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wymiana tarcz i klockow hamulcowych
merf3 Rover serii 75, MG ZT 23 Sro Sty 21, 2015 14:41
zbygru
Brak nowych postów [R75] Problem z przewodem czujnika klocków hamulcow
mkowals5 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Wrz 03, 2009 22:06
dukat11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink